پرینت سه بعدی جفت جنین بر روی یک تراشه

پرینت سه بعدی جفت جنین بر روی یک تراشه

پرینت سه بعدی جفت جنین بر روی یک تراشه

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا  کاربرد تکنولوژی پرینت سه بعدی در پرینت سه بعدی جفت جنین یرای تحقیق را توضیح دهیم.َ

پرینت سه بعدی جفت جنین

مدل سازی و شبیه سازی تنها یکی از زمینه هایی است که پرینت سه بعدی در آن در حال پیشرفت است. محققان اغلب مدل های تستی و مصنوعی را برای برقراری ارتباط با یکدیگر از بافت سلولی و ساخت دارو، ایجاد می کنند. در حال حاضر، محققان در وین نیز در حال مطالعه نحوه بازتولید مانع جفتی برای بررسی عملکردهای قبل از زایمان و به ویژه نفوذپذیری غشاء آن ها هستند.

محققان TU Vienna یک فرایند چاپ سه بعدی مبتنی بر لیزر را تولید کردند که غشاهای هیدروژل را مستقیما در تراشه های میکرو فلوئید تولید می کند که آن ها بین مادر و کودک بودند. این بازده بینش جدید را به فرایندها و همچنین تبادل گلوکز و نفوذ پذیری مانع می دهد.
پروفسور Aleksandr Ovsianikov از موسسه علم مواد و فناوری در دانشگاه تکنولوژی وین می گوید: “حمل و نقل مواد نقش مهمی در زمینه های مختلف پزشکی” دارد. “این شامل blood-brain، مصرف مواد غذایی در معده و روده و به همین ترتیب جفت است.”
مطالعه موانع جفتی در زمینه بیوتکنولوژی و پزشکی کاربرد فراوانی دارد. مهمتر از همه، به متخصصین زیست شناسی اجازه می دهد تا در مورد مواردی که مادر ممکن است بیماری داشته باشد، تعاملات در رحم را مطالعه کند. در نتیجه، آن ها ممکن است بهتر بتوانند اثرات بیماری های مختلف را پیش بینی کنند.

تراشه ساخته شده

پرینت سه بعدی جفت جنین
پرینت سه بعدی جفت جنین

تراشه، همانطور که در بالا دیده می شود، شامل دو ناحیه است: یکی جنین، و دیگری که مادر است. آن ها از فرایند چاپ سه بعدی برای تولید غشاء که آن ها را تقسیم می کنند استفاده می کنند. همانطور که انتظار می رفت، چاپگر 3D خود می تواند با وضوح در محدوده میکرومتر کار کند.

“بر اساس مدل جفت طبیعی، ما یک سطح با villi منحنی کوچک تولید می کنیم. سلول های جفت پس از آن می توانند آن را تحت کنترل بگیرند، ایجاد یک مانع بسیار شبیه به جفت طبیعی است. بر طبق گفته: “استاد Ovsianikov.

تست های اولیه نشان می دهد که جفت مصنوعی به نحوی مشابه با همتای طبیعی آن رفتار می کند. این اجازه می دهد تا مولکول های کوچک عبوری از طریق آن را نگه دارید در حالی که موارد بزرگتر این طور نیست. در واقع، آن را مانند یک حلقه برای موارد خاص تر عمل می کند. بنابراین مدل می تواند برای بررسی جنبه های مهم انتقال مواد مغذی از مادر به جنین استفاده شود.

تحقیقات ارگانهای مبتنی بر میکرووفیلدیک و تراشه مقادیر زیادی از تحقیقات جدید را باز کرده است. این اجازه می دهد تا برای مطالعه رفتار قدیمی از یک فرد. محققان همچنین می توانند بینش های مربوط به بیماری ها را کاهش دهند و میزان استفاده از این تراشه ها را کاهش دهند.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.