پرینت سه بعدی جراحی و احیای قلب

مقابله با بیماری های قلبی با چاپ سه بعدی

پرینت سه بعدی جراحی و احیای قلب

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا کشف متریال ها و پرینتر های جدید در عرصه جراحی و احیای قلب را توضیح دهیم.َ پرینتر های سه بعدی امروزه در همه عرصه ها جای خود را باز کرده اند و این بار نوبت پزشکی است و راه حل های پرینت سه بعدی برای مشکلات بدون راه حل.

محققان Bioprint پچ سلول های بنیادی برای درمان بیماری های قلب را ساختند

پرینت سه بعدی زیستی (Bioprinting) کار بسیاری از کاردینال ها را بسیار ساده تر ساخته است. از چاپگرهای قلب تزریقی سه بعدی تا سلول های خونی، نوآوری های بسیاری در ارتباط با چاپ سه بعدی رخ داده است. محققان دانشگاه کالیفرنیا ساسکاچوان در حال حاضر یک پلاکت قلب ایجاد کرده اند که محققان پزشکی می گویند که می توانند دوباره رشد کنند و بافت آسیب دیده قلب را تعمیر کنند.

تحقیقات این مطالعه در مجله Tissue Engineering منتشر شده است. محمدی ایزدیفر محقق اصلی متخصص بیماری های قلبی و بیماری های قلبی است. در حال حاضر، او تمرکز خود را بر روی مطالعه اثرات بلندمدت پچ قلب پرینت سه بعدی در موش صحرایی است. تحقیق او توسط موسسه تحقیقات بهداشت کانادا پشتیبانی می شود. در حالی که این تحقیق تنها بر روی فیزیولوژی حیوانات آزمایش شده است، اظهار داشته است که آماده آزمایش برای افراد بشر است.

مقابله با بیماری های قلب با چاپ سه بعدی

مقابله با بیماری های قلب با چاپ سه بعدی
مقابله با بیماری های قلب با چاپ سه بعدی

ایزدیفر توضیح داد: “مشکل این است که قلب بعد از یک حمله قلبی قادر به تعمیر آن نیست.” “اگر بافت قلب بمیرد، دیگر نمی شود آن را احیا کرد.”

پس از حمله قلبی، جریان خون به قسمت های خاصی از بدن متصل می شود. در نتیجه، حتی پس از بهبودی، بدن نمیتواند تعمیرات حیاتی را در آن قسمت از قلب انجام دهد. پچ قلب می خواهد این عامل را اصلاح کند. این یک هیدروژل مبتنی بر جلبک است که از طریق قرار دادن آن در بدن به قلب بیمار ریخته می شود. این پچ از مواد سازگار با محیط زیست تشکیل شده و دارای ساختار ژل مانند است.

نانو سلول های پرینت سه بعدی

سلول های بنیادی و نانوذرات سازگار با زیست محیطی که محققان برنامه ریزی کرده اند برای ارسال سیگنال به رگ های خونی قلب برنامه ریزی می کنند. این سیگنال فورا فرایندهای رشد دوباره را به عنوان پچ ادغام عملیات خود با سیستم گردش خون تنظیم می کنند. همچنین می تواند عروق خونی جدیدی را در این روند ایجاد کند.

محمد ایزدیفر معتقد است که می تواند به عنوان یک درمان مداوم برای حملات قلبی مفید باشد. نتایج آزمایشات حیوانی ثابت شده است که این روش امیدوار کننده است. از لحاظ نظارت بر نتایج، تیم مجبور به فکر کردن در خارج از موضوع شد زیرا ایمپلنت ها برای سیستم های تصویربرداری پزشکی نامرئی بودند. با کمک منبع نور کانادایی، آن ها توانستند یک روش نظارت غیر تهاجمی ایجاد کنند.

با وجود این که محققان در پیشرفت تکنولوژی پیشرفت های زیادی را انجام می دهند، هنوز خیل عظیمی برای پوشش وجود دارد. محققان باید بر روی انسان ها تست کنند و به طور مناسب از نظر عوارض جانبی احتمالی تکنولوژی را ارزیابی کنند. حتی پس از آن، مقامات رسمی باید قبل از اینکه بتوانند آن را تایید کنند و در بازار عرضه کنند، آزمایش های خود را انجام دهند. با این حال، این هنوز یک جهش عظیم به جلو است و ثابت می کند که فناوری می تواند کار کند. اگر هیچ چیز، ثابت می کند که قابلیت سازگاری قطعات سه بعدی بیولوژیکی در جهت درست است.

کار محققان استرالیایی با استفاده از قلم Bioprinting 3D در جراحی ارتوپدی

کار محققان استرالیایی با استفاده از قلم Bioprinting 3D در جراحی ارتوپدی
کار محققان استرالیایی با استفاده از قلم Bioprinting 3D در جراحی ارتوپدی

در میان بسیاری از عجایب که در تحقیقات پزشکی مدرن اتفاق می افتد افزودن فناوری های افزودنی است. پزشکان در حال توسعه راه های به ویژه ارتوپدی هستند. چرا ارتوپدی به طور خاص؟ از آنجا که چاپ و بازگرداندن استخوان ها، مواد مضر یا استخوان مانند در نهایت امکان پذیر است. در حالی که پرینتر سه بعدی در تحقیقات جراحی معمول بوده اند، قلم های سه بعدی یک نقطه عطف جدید هستند.

مرکز ارزیابی ARC استرالیا برای مواد الکترومغناطیسی علم گزارش می دهد که قلم های چاپ 3D می تواند با موفقیت تعمیر استخوان های مبتلا به استئوآرتریت را بهبود بخشد. در حالی که در این مورد افراد آزمایشی گوسفند بودند، ممکن است آزمایشات انسانی در آنجا نباشد. نتایج آزمایشات متعددی در حیوانات استئوآرتریت انجام شده است.

در جراحی، جراح قلم را مانند آن که یک اسکنر است، استفاده می کند. Biopen یک زیست زیستی را با سلول های داخل آن به حفره های استخوانی ترمیم می کند. این جوهر در طی عملیات سلول ها را محافظت می کند و به مفاصل کمک می کند.

Peter Choong از بیمارستان سنت وینسنت جراح ارتوپدی بود که قلم اصلی را ایجاد کرد. مفهوم نهایی توسط Centre of Excellence بازسازی شد. از آنجایی که محققان از سلول های بیمار گرفته اند، بدن احتمالا آنها را رد نمی کند. این به این معنی است که نیازی به داروهای سرکوب کننده ایمنی وجود ندارد.

3D Biopens

محققان برای مدت زمان بسیار زیادی از قلم های 3D استفاده کرده اند. همان تیم تحقیقاتی استرالیا آزمایش سلول های بنیادی را آزمایش کرد. این آزمایش با استفاده از قلم 3D برای پر کردن مناطق زخمی با سلول های بنیادی انجام شد. این اجازه داد که محققان ایمپلنت سلولهای عملکردی را که می توانست با ساختار بدن سازگار با دقت دقیق ترکیب شوند.

پیامدهای تحقیق در این ابزارها بسیار زیاد است. آنها به راحتی می توانند به عنوان ابزار جراحی بسیار قابل حمل عمل کنند. مزیت دیگر این است که آنها میتوانند زیست شناسی بیمار را در فرایندهای خود ادغام کنند.

کل مطالعه برای خرید اینجا در دسترس است.

آیا می خواهید بیشتر در مورد قلم های 3D بدانید؟ در اینجا یک راهنمای با یک جدول از بهترین موجود است.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.