راهنمای تنظیم سطح بستر پرینتر برای کاربران

راهنمای تنظیم سطح بستر پرینتر برای کاربران

راهنمای تنظیم سطح بستر پرینتر برای کاربران

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا تنظیم سطح بستر پرینتر در نرم افزار Simplify3D را توضیح دهیم.َ

تنظیم سطح بستر پرینتر در نرم افزار Simplify3D

اطمینان از اینکه که پرینتر سه بعدی دارای یک پلت فرم ساخت یا “تخت” تنظیم است، یک عامل مهم برای اطمینان از چاپ دقیق است. به طور معمول، کاربران باید به صورت دستی پیچ را تنظیم کنند تا سطح تخت را مرتفع کنند، که می تواند زمان بر و خسته کننده باشد. علاوه بر این، این فرآیند اغلب پس از چندین چاپ، به دلیل امکان جابه جایی بستر پس از چند ساعت استفاده، باید بعد از چندین چاپ دوباره انجام شود.

یک تخت تنظیم نشده می تواند باعث ایجاد موارد غیر منتظره در لایه اول شود که باعث کم شدن چسبندگی قطعه چاپ شده می شود. در بعضی موارد، اگر نازل خیلی نزدیک به تخت باشد، حتی ممکن است باعث برداشتن اکسترود شده یا خراش بر روی سطح ساخت شود. خوشبختانه، بسیاری از چاپگرهای جدید 3D شامل یک قابلیت تطبیق اتوماتیک تخت هستند که باعث می شود تا اطمینان حاصل شود که شما هر بار چاپ می کنید بستر تنظیم است. این مقاله توضیح می دهد که چرا ویژگی تسطیح اتوماتیک مهم است و نحوه استفاده از آن در Simplify3D چگونه است.

تسطیح بستر خودکار چگونه کار می کند

تسطیح بستر خودکار چگونه کار می کند
تسطیح بستر خودکار چگونه کار می کند

بستر خودکار-یکنواخت-انیمیشن: اگر چاپگر شما را از تسطیح تختخواب اتوماتیک پشتیبانی می کند، این بدان معناست که آن شامل نوعی از سنسور مجاورت یا نزدیکی نوک اکسترودر می باشد. هنگامی که فرآیند تسطیح بستر را آغاز می کنید، این سنسور چندین مکان را بر روی پلت فرم ساخت را اسکن می کند تا محاسبات فاصله بین نازل و بستر را در هر نقطه انجام دهد. سپس داده ها برای محاسبه جهت واقعی تخت چاپ با توجه به حرکت نازل در محورهای XY مورد استفاده قرار می گیرند.

در حالی که چاپ انجام می شود، سیستم عامل پرینتر به طور فعال از این اطلاعات استفاده می کند تا موقعیت نازل را تنظیم کند، همانطور که در اطراف تخت حرکت می کند. بنابراین حتی اگر پلتفرم ساخت شما کمی پراکنده باشد، سیستم عامل، تنظیمات کوچکی را به محور Z در هنگام چاپ انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که نازل همیشه دارای فاصله ای کامل از بستر چاپ است.

استفاده از Auto Flat Leveling در Simplify3D

اگر چاپگر که قبلا خریداری کرده اید، مستقیما از تنسطیح خودکار استفاده می کند، سطح خودکار را تنظیم کنید، سپس نمایه Simplify3D برای چاپگر شما باید از قبل تنظیم شود تا از ابتدای هر چاپ استفاده شود. یک چاپ تست کوچک را انجام دهید و ببینید آیا نازل شما قبل از شروع چاپ چندین نقطه مختلف را روی تخت می گذارد یا نه. اگر می خواهید بیشتر بدانید که چگونه این روند کار می کند، یا شما باید این قابلیت را برای یک چاپگر سه بعدی دیگر فعال کنید، خواندن را ادامه دهید و همه جزئیات را توضیح خواهیم داد.

تنطیم تسطیح بستر خودکار

برای فعال کردن تسطیح خودکار بستر، ما باید نمایه چاپگر 3D خود را ویرایش کنیم. اگر برای اولین بار از یک چاپگر جدید استفاده می کنید، می توانید با استفاده از Help> Assistant Configuration از نرم افزار، Simplify3D پروفایل خود را برای دستگاه خود دانلود کنید. پس از بارگیری مشخصات، روی «ویرایش تنظیمات فرایند» کلیک کنید، به برگه اسکریپت بروید و اسکریپت شروع را انتخاب کنید. این اسکریپت اقداماتی را که چاپگر 3D شما در ابتدای هر چاپ انجام می دهد، تعریف می کند.

ما قصد داریم فرمان G29 را به این اسکریپت اضافه کنیم که به چاپگر برای انجام فرایند خودکار سازی می گوید. با این حال، در نظر داشته باشید که چاپگر باید قبل از شروع فرایند خودکار سازی، ابتدا عملیات معمولی را انجام دهد. اطمینان حاصل کنید که شما دستور G29 را پس از آخرین G28 (فرمان homing) در اسکریپت شروع کنید. تصویر زیر یک نمایه نمونه را نشان می دهد که به درستی تنظیم شده است برای تطبیق کردن خودکار تخت.

تنطیم تسطیح بستر خودکار
تنطیم تسطیح بستر خودکار

لطفا توجه داشته باشید که شروع اسکریپت ها ممکن است از یک چاپگر به دیگر متفاوت باشد. شما ممکن است چندین نوع دستورات G28 مانند G28 (خانه تمام محورها)، «G28 X0 Y0» (فقط برای محورهای خانه X و Y) یا «G28 Z0» (تنها محور اصلی Z) را ببینید. فقط مطمئن شوید که دستور G29 بعد از آخرین فرمان G28 در اسکریپت قرار دارد.

ذخیره تنطیمات

پس از این تغییرات، پیش بروید و تنظیمات چاپگر جدید خود را ذخیره کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ذخیره و مدیریت پروفیل های چاپگر خود را در Simplify3D داشته باشید، لطفا به آموزش تصویری ما در مورد این موضوع مراجعه کنید. برای آزمایش اینکه آیا تغییرات موفق بوده اند، یک چاپ جدید را روی چاپگر 3D خود شروع کنید و مطمئن شوید که فرآیند تسطیح اتوماتیک در ابتدای چاپ انجام می شود.

به یاد داشته باشید که فرآیند خودکار سازی در درجه اول توسط سیستم عامل کنترل می شود، بنابراین مکان دقیق جایی که پروب به آن حرکت می کند، از قبل بر روی دستگاه تعریف شده است. همه چیزهایی که باید انجام دهید اضافه کردن فرمان ذکر شده در بالا است، و چاپگر برای هر چیز دیگری مراقبت خواهد کرد.

اگر این فاصله را بدست آورید، پس از آن سطح تخت خودکار باید اطمینان حاصل کنید که پرینتر 3D شما در بالای سطح تخت خود قرار می گیرد، اما به یاد داشته باشید که هنوز ممکن است نیاز به تنظیمات اولیه تنظیمات لایه خود را برای بهینه سازی چسبندگی داشته باشید . اگر متوجه شدید که نازل پس از استفاده از سطح مقطع خودکار از سطح چاپی خیلی دور است، یا هنوز هم مشکل دارید که چاپ هایتان را روی تخت بگذارید، برای اطلاعات بیشتر در این موضوع به راهنماهای عیب یابی گسترده ما مراجعه کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.