پرینت لیزر انتخابی (SLS) و پلی جت

پرینت لیزر انتخابی (SLS) و پلی جت

پرینت لیزر انتخابی (SLS) و پلی جت

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا پرینت لیزر انتخابی (SLS) و پلی جت را توضیح دهیم.َ

پرینت لیزر انتخابی (SLS)

پرینت لیزر انتخابی (SLS)
پرینت لیزر انتخابی (SLS)

پلاستیک های تقویت شده با لیزر قوی، مناسب برای پروتوت های عملکردی و قطعات با طراحی پیچیده.
پرینت لیزر انتخابی (SLS) از لیزر برای ذوب کردن و لایه کردن مواد پودر شده برای ساخت قطعات استفاده می کند.

این چاپگرها دارای دو تخت هستند که پیستون نامیده می شوند. هنگامی که فرایند چاپ شروع می شود، یک لیزر اولین لایه جسم را نقطه یابی کرده و در آن مکان پودر، را به طور انتخابی ذوب می کند – و یا sinters – مواد را نشان می دهد. هنگامی که یک لایه ثابت ومستحکم می شود، تخت چاپ کمی به سمت پایین حرکت می کند تا تخت دیگر حاوی پودر حرکت می کند؛ و یک غلتک یک لایه جدید از پودر را بر روی جسم پخش می کند. این فرآیند تکرار می شود و لیزر یکنواخت می کند تا لایه های مورد نظر تکمیل شود.

طرح توجیهی تکنولوژی SLS

SLS عمدتا برای کاربردهای صنعتی چاپ 3D استفاده می شود. با این حال، اولین نسخه دسکتاپ در بازار ظاهر شده است، و انتظار می رود که این فناوری بیشتر در جریان اصلی خود حرکت کند. مواد شامل پلاستیک های مختلف مانند پلی آمید (نایلون)، پلی استایرن ها و الاستومر های گرمانرم در آن استفاده می شود.

SLS به طور گسترده ای برای تولید نمونه های کاربردی و قطعات و همچنین بعضی از محصولات نهایی استفاده می شود. بزرگترین مزیت پودر لیزر آزادی طراحی تقریبا کامل است؛ پودر به تنهایی به عنوان یک ساپورت برای ساختار تولید شده آن عمل می کند، که به شکل مرکب و پیچیده ای می تواند بدون نیاز به پشتیبانی اضافی تولید شود. به عنوان یک عارضه جانبی این فرایند، اشیاء به پایان رسیده نیاز به زمان بیشتری برای خنک شدن دارند و بنابراین باعث می شود که فرآیند پرینت زمان نیازمند بیشتر باشد.

متریال: SLS نایلون

جت مواد (PolyJet و MultiJet Modeling)
جت مواد (PolyJet و MultiJet Modeling)

جت متریال (PolyJet و MultiJet Modeling)

تکنولوژی های بسیار دقیق برای پروتوت های واقع گرایانه با جزئیات کامل و جاهای خشن.
فن آوری های چند بعدی (Stratasys PolyJet و 3D Systems MultiJet Modeling) فن آوری های شبیه به چاپ جوهر افشان هستند، اما به جای جت پرینت های جوهر بر روی کاغذ، این چاپگرهای سه بعدی لایه های فتوپلیمر مایع را روی یک سینی ساخته و فورا با استفاده از نور UV آنها را تثبیت می کنند.

فرایند ساخت زمانی شروع می شود که پرینتر مواد مایع را روی سینی ساخت جت می کند. این جت ها به وسیله نور UV دنبال می شوند که بلافاصله قطرات کوچک فوم پلیمر مایع را شکل می دهند. همانطور که فرایند تکرار می شود، این لایه های نازک در سینی ساخت ایجاد می شوند تا یک شی دقیق ایجاد شود. جایی که overhang ها یا اشکال پیچیده نیاز به پشتیبانی دارند، چاپگر jet یک ماده پشتیبانی از ژل قابل حمل است که به طور موقت استفاده می شود، اما می تواند پس از اتمام چاپ، برداشته شود.

طرح توجیهی تکنولوژی مواد جت

Jetting مواد در چاپگرهای صنعتی 3D استفاده می شود. انتخاب مواد شامل پلیمرهای مایع است که می توانند اشیاء نهایی را از ویژگی های مختلف مانند سختی، شفافیت و انعطاف پذیری لاستیکی ارائه دهند. پیشرفته ترین سیستم ها حتی می توانند از جت های چندگانه استفاده کنند که به ترکیب مواد و ویژگی های مختلف مواد کمک می کند.

Jetting Material مزایای بسیاری برای ابزار سریع و نمونه سازی ارائه می دهد ، تا جایی که به کاربران اجازه می دهد برای ایجاد نمونه های واقعی و کاربردی با جزئیات دقیق و پیچیده عمل کنند. این دقیق ترین تکنیک های چاپ 3D امروزه، چاپ با تا 16 میکرون (که لاغر از موی انسان) است.

باندینگ جتینگ

چاپ FULL COLOR از ماسه سنگ، به طور گسترده ای برای مدل های LIFELIKE SCULPTURES و (SCALE) استفاده می شود.
تکنولوژی جابجایی اتصال دهنده شبیه SLS است به طوری که چاپگر با استفاده از لایه های نازک از مواد پودر برای ساخت یک شی، از لایه های نازک استفاده می کند، اما به جای استفاده از یک لیزر که لایه را با هم می آمیزد، این چاپگرها از یک ماده اتصال دهنده ای که از یک نازل به صورت پودر خارج می شود استفاده کرده و اشکال را ایجاد می کنند.

این فرایند با یک نازل آغاز می شود که عامل اتصال را در لایه اول شیء گسترش می دهد و پودر را با هم ترکیب می کند. هنگامی که لایه اول با عامل اتصال دهنده متصل شده است، تخت چاپ کمی حرکت می کند و یک لایه نازک از پودر جدید بر روی جسم پخش می شود. این روند تا زمانی که شیء مورد نظر به طور کامل شکل گرفته باشد تکرار می شود. پس از برداشتن از تخت چاپ، جسم از پودر اضافی پاک می شود و با یک چسب چسب پوشانده شده تا استحکام کافی را به دست آورد و آن را به رنگ مورد نظر تغییر دهد.

طرح توجیهی فن آوری باندینگ

طرح توجیهی فن آوری باندینگ
طرح توجیهی فن آوری باندینگ

جرثقیل باندر در چاپ صنعتی صنعتی 3D استفاده می شود که شایع ترین ماده ماسه سنگ (رنگی) است. در مقایسه با SLS نسبتا مقرون به صرفه است زیرا فرایند چاپ نیاز به انرژی کمتری دارد اما اشیاء چاپ شده دارای استحکام کم تری هستند.

توانایی چاپ در رنگ کامل ماسه سنگ محبوب برای مدل های معماری و مجسمه های واقعی است. شبیه به SLS، مزیت این فرآیند این است که پودر بدون ریختن به عنوان یک حمایت از ساختار به عنوان تولید می شود، که اجازه می دهد تا اشکال پیچیده ای ساخته شود و هیچ پشتیبانی اضافی لازم نباشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.