پرینت سه بعدی : تاریخچه و اصول کلی

پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی : تاریخچه و اصول کلی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا تاریخچه و اصول اولیه ، مزایا و معایب پرینت سه بعدی  را توضیح دهیم.َ

پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی یک فرایند تولید افزودنی است که یک شیء فیزیکی را از یک طراحی دیجیتال ایجاد می کند. فن آوری های چاپ 3D و مواد مختلف است که شما می توانید با آن چاپ سه بعدی را انجام دهید، اما همه بر اساس یک اصل کار می کنند: یک مدل دیجیتال با اضافه کردن لایه مواد توسط یک لایه به یک جسم فیزیکی سه بعدی جامد تبدیل شده است.در این راهنمای شما همه چیزهایی را که باید در مورد چاپ سه بعدی بدانید، پیدا می کنید و از ابتدایی ترین آنها قبل از بررسی عمیق تر به دست آورید تا دانش شما در مورد آن افزایش یابد.

اصول اولیه

چاپ سه بعدی چگونه کار می کند؟

هر چاپ سه بعدی به عنوان یک فایل طراحی 3D دیجیتال – مانند یک طرح – برای یک جسم فیزیکی آغاز می شود. تلاش برای چاپ بدون یک فایل طراحی، مانند تلاش برای چاپ یک فایل در یک ورق کاغذ بدون یک فایل متنی است. این فایل طراحی به لایه های نازک تقسیم می شود که سپس به چاپگر 3D ارسال می شود.از اینجا به بعد فرایند چاپ متفاوت است با تکنولوژی، از پرینترهای دسکتاپ که مواد پلاستیکی را ذوب می کنند و بر روی یک پلت فرم چاپ برای ماشین های بزرگ صنعتی که از لیزر برای انتخاب پودر فلزی در دمای بالا استفاده می کنند.

چاپ می تواند بسته به اندازه مقیاس ها ساعت ها طول بکشد و اشیاء چاپ شده اغلب پس از پردازش برای رسیدن به پایان مطلوب است.مواد موجود نیز با نوع چاپگر متفاوت است، از پلاستیک به لاستیک، ماسه سنگ، فلزات و آلیاژها – با مواد بیشتر و بیشتر ظاهر می شود در بازار هر ساله.

تاریخچه مختصری از چاپ سه بعدی

اختراع نخستین پرینتر سه بعدی توسط چاک هال به نام "stereolithography
اختراع نخستین پرینتر سه بعدی توسط چاک هال به نام “stereolithography

اگرچه چاپ سه بعدی معمولا به عنوان یک مفهوم جدید “آینده نگر” در نظر گرفته شده است، اما عملا بیش از 30 سال است که از ساخت اولین پرینتر های سه بعدی می گذرد. چاک هال نخستین چاپ پرینتر سه بعدی را به نام “stereolithography” در سال 1983 اختراع کرد.

در یک ثبت اختراع، استریولیتوگرافی را به عنوان “روش و دستگاه برای ساخت اشیاء جامد به صورت متوالی” چاپ “لایه های نازک مواد مهار کننده ماوراء بنفش یکی در بالای یکدیگر ‘ این حق اختراع تنها برای چاپ با یک مایع قابل جامد شدن قابل توجه است، اما پس از اینکه هال 3 شرکت سیستم 3D را تأسیس کرد.

او به زودی متوجه شد که تکنیکش تنها به مایعات محدود نمی شود و تعریف را به «هر ماده ای که قادر به خرد شدن است یا قادر به تغییر حالت فیزیکی است ” تغییر داد.  با این کار او پایه ای از آنچه امروز ما را به عنوان تولید افزودنی (AM) یا چاپ سه بعدی می دانیم ساخته است.بنابراین، چرا امروز کل چاپ عکاسی چاپ 3D؟

بنابراین، چرا امروز پرینتر سه بعدی نیاز است؟

فروش چاپگر 3D در هر سال از سال 2007 تا 2015. منبع: Wohler's Report 2015؛ گارتنر
فروش چاپگر 3D در هر سال از سال 2007 تا 2015. منبع: Wohler’s Report 2015؛ گارتنر

تا سال 2009، چاپ 3D بیشتر به استفاده های صنعتی محدود شد، اما پس از آن، ثبت اختراع برای مدل سازی پوشش رسوب (FDM) – یکی از رایج ترین تکنولوژی چاپ 3D – منقضی شد.
نخستین چاپگر دسکتاپ 3D متولد شده از طریق پروژه مأموریت RepRap برای ساخت یک ماشین تکرار کننده خود بود. همانطور که بیشتر و بیشتر از تولید کنندگان دنبال شد، چیزی ;i یک بار هزینه 200،000 دلار به طور ناگهانی در دسترس برای کمتر از 2000 دلار کاهش داد، و بازار مصرف 3D چاپ در سال 2009 آغاز شد.

تا 2009 چاپ 3D تا حدودی محدود به استفاده صنعتی بود، اما پس از آن PATENTS آغاز شد فروش چاپگرهای سه بعدی تا کنون در حال افزایش است و در سالهای آینده به عنوان اختراع تولید افزوده ادامه مییابد. در حال حاضر حدود 300000 مصرف کننده چاپگر 3D در جهان وجود دارد – و این رقم هر سال دو برابر می شود.

مزایا و معایب پرینت سه بعدی

این مهم است که درک کنیم که چاپ سه بعدی یک تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است که با مجموعه ای از مزایای ذاتی آن همراه است، اما در بعضی از جنبه ها نیز از فرایندهای تولید سنتی عقب مانده است. ما نمونه هایی از هر دو طرف جمع آوری کردیم تا به شما در درک این عوامل کمک کنیم و ببینیم که فناوری در آینده نزدیک در کدام سو به سر می برد.

مزایا

1-ساخت طرح های پیچیده تر

چاپ سه بعدی اجازه می دهد طراحان اشکال و قطعات پیچیده ای ایجاد کنند که بسیاری از آنها نمی توانند با روش های تولید متعارف تولید شوند. طبق قوانین طبیعی فیزیک، تولید از طریق روش های افزودنی بدین معنی است که پیچیدگی یک قیمت را ندارد؛ طرح های محصول دقیق با ویژگی های طراحی پیچیده اکنون هزینه هایی را برای طراحی محصولات ساده که به تمامی قوانین سنتی تولید متعارف پی می برند، هزینه می کنند.

2- شخصی سازی همه آیتم ها به راحتی

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا ما لباس های خود را در اندازه های استاندارد خریداری می کنیم؟ با روش های تولید سنتی، به سادگی ارزان تر می شود تا محصولات را با قیمت مقرون به صرفه به مصرف کننده بفروشید. به علاوه، چاپ سه بعدی برای سفارشی سازی آسان امکان پذیر است.

تنها نیاز به تغییر دیجیتال طراحی برای تغییر با هیچ ابزار اضافی و یا دیگر فرایند تولید گران قیمت مورد نیاز برای تولید محصول نهایی نیست. نتیجه؟ هر یک از اقلام می تواند برای دیدار با نیازهای خاص کاربر بدون هزینه های تولید اضافی سفارشی شوند .

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.