متریال ABS برای پرینت سه بعدی

متریال ABS در پرینت سه بعدی

متریال ABS برای پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران وبسایت rayan3d. در این مطلب از  سری مطالب معرفی متریال های پرینت سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا متریال ABS را معرفی کنیم. و در مورد خصوصیات فیزیکی ، قیمت و همچنین معایب و مزایای آن صحبت کنیم.

متریال ABS یک ماده کم هزینه و ارزان است، برای چاپ قطعات سخت به کار می رود. که می تواند در درجه حرارت بالا دوام بیاورد. و عایق حرارت خوبی می باشد.

متریال ABS
متریال ABS

بررسی اجمالی

ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene) تاریخچه طولانی در دنیای چاپ سه بعدی دارد. این ماده یکی از اولین پلاستیک هایی بود که در پرینترهای 3D صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت. اکنون پس از گذشت سال ها، به دلیل کم هزینه بودن و خواص مکانیکی خوب، ABS هنوز یک ماده بسیار محبوب است. متریال ABS به دلیل مقاومت در برابر ضربه و عایق بودن آن، به شما اجازه می دهد تا قطعات با دوام را که برای استفاده اضافی و پوشیدنی استفاده می شود، چاپ کنید.

بلوک های ساختمان LEGO از این مواد به همین دلیل ساخته شده اند! متریال ABS همچنین یک دمای انتقال حرارت بالاتری دارد، بدین معنا که مواد می توانند قبل از شروع به تغییر شکل، مقاومت در برابر درجه حرارت بیشتری داشته باشند. این باعث می شود که متریال ABS برای برنامه های کاربردی در فضای باز یا درجه حرارت بالا مناسب باشد. هنگام چاپ با متریال ABS، مطمئن شوید که از یک فضای باز با تهویه مناسب استفاده کنید، زیرا مواد تمایل به داشتن بوی کمی دارند. متریال ABS همچنین تمایل دارد تا آن را کاملا خنک نگه دارد، بنابراین کنترل دمای حجم ساخت شما و بخش داخلی می تواند مزایای عمده ای داشته باشد.

محاسن

  • قیمت پایین
  • تاثیر خوب و مقاومت در برابر سایش
  • خم شدن و ریزش کمتر باعث می شود که پرینت مدل ها به طور صاف تر به پایان برسد
  • مقاوم گرمایی خوب

معایب

  • تاب برداشتن (انحراف) بالا
  • نیاز به تخت و یا محفظه گرم
  • استدر هنگام چاپ یک بوی عجیب ایجاد می کند
  • قطعات به دلیل عدم قطعیت ابعاد کوچک می شوند

 سخت افزار مورد نیاز

قبل از چاپ سه بعدی با متریال ABS اطمینان حاصل کنید که پرینتر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر مطابقت داشته باشد. تا اطمینان  حاصل کنید که بهترین کیفیت چاپ را ارائه می دهد.

 بستر

دما: 95-110 درجه سانتی گراد

بستر حرارتی مورد نیاز است

محفظه توصیه می شود

 سطح ساخت

نوار کاپتون

Slurry ABS

 اکسترودر

دما: 220-250 درجه سانتی گراد

بدون نیاز به هیچ گونه hot-end

 خنک کننده

بخش خنک کننده با فن مورد نیاز نیست

 

متریال ABS و رنگ های آن
متریال ABS و رنگ های آن

بهترین تمرین ها

این راهنمایی ها به شما کمک می کند شانس ایجاد مشکلات مربوط به چاپ 3D معمولی مرتبط با متریال ABS را کاهش دهید، مانند انحراف و جوش.

کنترل تاب برداشتن

یکی از شایع ترین مسائل مربوط به کیفیت چاپ با متریال ABS تاب برداشتن است. همانطور که پلاستیک از دمای اکستروژن خود در دمای اتاق خنک می شود، این تغییر دمایی باعث می شود پلاستیک کوچک و منقبض شود. این می تواند برای لایه اول بسیار مشکل ساز باشد، زیرا این تغییر در اندازه اغلب می تواند باعث جدا شدن قظعه از تخت شود و چاپ را خراب کند. شما می توانید این اثر را با استفاده از یک سطح ساخت مناسب برای گرم کردن تا 110 درجه سانتیگراد به حداقل برسانید.

پلتفرم ساخت مقداری از حرارت  خود را به چند لایه اول از قطعه انتقال می دهد که مانع از منقبض و جدا شدن آن از تخت خواهند شد. همچنین می توان برای چند لایه اول، دمای اکسترودر را حدود 10 تا 20 درجه بالاتر تنظیم کرد. که همچنین می تواند به کاهش خطر جداسازی کمک کند. Simplify3D به شما کنترل کامل دمای بستر و اکسترودر را می دهد که می توانید از تب تنظیمات دما به آن دسترسی داشته باشید. بنابراین شما به راحتی می توانید مقادیر مورد نظر را بر اساس  لایه ها تنظیم کنید.

یک مشکل

در حالی که این تغییرات می تواند در لایه های پایین چاپ شما کمک کند، برای قطعات بلندتر ممکن است مشکلاتی را برای لایه های دورتر از بستر داشته باشند. هنگام چاپ بخش های بزرگ، در نظر بگیرید که یک محفظه در اطراف چاپگر خود داشته باشید تا دمای بالای در اطراف چاپ شما حفظ شود. محفظه همچنین می تواند  از  باد های پیش بینی نشده که می تواند دما را هنگام چاپ سریعا کاهش دهد جلوگیری  کند.

اگر این مراحل را دنبال کرده اید، اما هنوز هم با انحراف و جدایی مشکلی دارید، راهنمای کیفیت چاپ  ما یک بخش کامل اختصاص داده شده به پراکندگی دارد که می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد این موضوع به شما بدهد.

استفاده از Brims و Rafts

هنگام چاپ قطعات بزرگ و یا قطعات نازک ظریف، ممکن است متوجه شوید که هنوز هم با به درست قرار دادن این قطعات  در بستر مشکل دارید. در این موارد، اضافه کردن یک brim یا یک Raft به چاپ شما می تواند یک راه عالی برای محکم شدن این بخش به بستر ساخت باشد و از تاب برداشتن آن جلوگیری کند. یک brim چندین حلقه از پلاستیک در اطراف مدل شما را در چند لایه اول اضافه می کند. که چند سطح اضافی برای نگه داشتن لبه های قطعه شما اضافه می کند.

استفاده از یک Raft، یک ساختار پلاستیکی کاملا جدید زیر قطعه شما چاپ می کند که پس از اتمام چاپ می تواند حذف شود. raftها در Simplify3D برای نسخه 4.0  بهینه سازی شده بودند، به طوری که آنها بتوانند سریعتر چاپ کنند و از مواد بیشتری استفاده کنند، اما هنوز هم می توانید ببینید که برای قطعات بزرگتر brim سریع تر است. اگر می خواهید بیشتر در مورد این گزینه ها را بیاموزید، ما یک مقاله کامل داریم که تمام تفاوت ها را از raft ها، skirt ها و brim ها توضیح می دهد تا به شما کمک کند شروع کنید.

چاپ در یک محفظه تهویه مناسب

محفظه پرینتر سه بعدی
محفظه پرینتر سه بعدی

چاپ با متریال ABS باعث بوجود آمدن بوی قوی با بخار می شود که  در صورت  مصرف مقادیر زیاد می تواند به طور بالقوه مضر باشد. برای جلوگیری از این مسائل، از فضاهای محدود خودداری کنید و چاپگر خود را در یک محل تهویه مناسب قرار دهید. چاپگرهای جدیدتر 3D ممکن است یک سیستم فیلتر هوای جداگانه یا فیلتر HEPA داشته باشند که بتواند این گازها را به درستی از منبع حذف کند.

اگر چاپگر شما این ویژگی ها را ندارد و یا محدودیتی در جایی که می توانید آن را قرار دهید دارید. باز کردن یک پنجره یا استفاده از یک کانال هوای انعطاف پذیر از فروشگاه سخت افزار محلی خود برای کمک به جابجایی گازهای خارج در نظر بگیرید.

راهنمایی های حرفه ای

چسبندگی یستر را می توان با استفاده از دوغاب ABS بهبود داد. شما می توانید این دوغاب را خودتان با مخلوط کردن قطعات کوچک رشته ABS با استون و استفاده از مخلوط بر روی بستر ایجاد کنید. همچنین  نسخه بسته بندی شده از محصول را می توان خریداری کرد.

هنگام انجام یک چاپ اکستروژن دوگانه، PLA می تواند یک ماده حمایت کننده از شکستگی باشد، زیرا به متریال ABS محکم نمی شود.

شروع به کار با متریال ABS کنید

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شروع کار با متریال ABS استفاده می شود. شما می توانید برخی از برنامه های معمولی زیر را مشاهده کنید، از میان آن ها یک نمونه را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.