پرینت جزئیات داخلی نازک با Single extrusion

پرینت دیواره های نازک یا جزئیات خیلی ریز

پرینت جزئیات داخلی نازک با Single extrusion

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا پرینت جزئیات داخلی نازک خیلی ریز در نرم افزار Simplify3D را توضیح دهیم.َ

جزئیات داخلی نازک

در حال حاضر، ما از یک مدل توربین مشابه برای بررسی ویژگی های نازک داخلی استفاده می کنیم. بزرگنمایی در بالای مدل و یک مرکز با 4 دنده که به لبه متصل می شوند را پیدا کنید. این اسپیک ها حدود 1.4 میلی متر است، بنابراین وقتی که با عرض اکستروژن 0.4 میلی متری چاپ می شود، شما یک فضای 0.4 میلی متر در کنار هر یک از پره ها ها با یک شکاف 0.6 میلیمتری بین این پیکره ها دارید.

تجزیه و تحلیل

اگر این پیش نمایش ها را در پیش نمایش Simplify3D تجزیه و تحلیل کنید، خواهید دید که نرم افزار از چیزی به نام “gap fill” برای پر کردن فضای بین محدوده استفاده می کند. gap fill شبیه به حالت طبیعی در داخل مدل شما است. اکسترودر در یک الگوی عقب و جلو حرکت می کند، خطوط اکسترود شده از پلاستیک که هر دو محیط را به هم متصل می کنند. این امر می تواند مفید باشد زیرا باعث ایجاد ارتباطات ساختاری زیادی بین این محیط ها می شود، اما گزینه ای دیگر است که می تواند این شکاف ها را در یک حرکت واحد پر کند.

اگر بر روی “ویرایش تنظیمات فرایند” کلیک کنید و به برگه پیشرفته بازگردید، خواهید دید که “نوع دیوار داخلی نازک” به طور پیش فرض روی “اجازه پر کردن فاصله” تنظیم شده است. راه دیگری برای پر کردن این شکاف ها این است که از اکستروژن های تک استفاده کنید، شبیه آنچه که ما برای تیغه های توربین خارجی استفاده کردیم. برای فعال کردن این گزینه، گزینه «“Allow single extrusion fill» را انتخاب کنید. هنگامی که روی «آماده چاپ» کلیک میکنید، خواهید دید که شکاف بین این spokes در حال حاضر با اکستروژن تک پر شده است که برای پر کردن فاصله 0.6mm پر شده است.

Turbine-Wheel-Gap-Fill
Turbine-Wheel-Gap-Fill
Single extrusion fill (در سبز تیره دیده می شود)
Single extrusion fill (در سبز تیره دیده می شود)

نمایش Single extrusion در پیش نمایش

اگر حالت رنگی پیش نمایش را به “Feature Type” تنظیم کنید متوجه خواهید شد که اکستروژن تک داخلی با یک رنگ سبز تیره نشان داده شده است. همانطور که قبلا نیز، نرم افزار میزان ماده ای که اکسترود شده است را تنظیم می کند تا شکاف و حفره های داخلی را در مدل کاملا پر کند. با استفاده از اکستروژن تک به چاپگر می توانید این فاصله ها را به جای یک الگوی بازگشت و از بین بردن یک شکاف تک پر کنید.

این می تواند زمان چاپ خود را بهبود بخشد و حتی نتیجه یک سطح بهتر را هم تولید کند! اگر شما به قسمت مرکزی در وسط مدل نگاه کنید، شما نیز در این منطقه خواهید دید که اکستروژن تک سبز تیره نیز وجود دارد. این Single extrusion تنها در یک حلقه پیوسته چاپ شده است، با این حال، ضخامت اکستروژن ها به صورت پویا در طول حلقه تنظیم شده تا شکاف متغیر بین محیط ها را پر کند. این فوق العاده مفید است، به شما اجازه می دهد تا اشکال پیچیده تر را چاپ کنید با دانستن اینکه نرم افزار تنظیمات مناسب را برای اطمینان از بهترین کیفیت چاپ انجام می دهد.

تنظیمات Single extrusion

حالا که دیدید چگونه اکستروژن های تک می توانند در مدل های شما مورد استفاده قرار گیرند، وقت آن فرا رسیده است تا چند تنظیمات اضافی یاد بگیریم که چگونه این اکستروژن های تک چاپ می شوند. تمام تنظیمات زیر در برگه پیشرفته تنظیمات روند شما یافت می شود. این تنظیمات برای هر دو اکستروژن تک داخلی و خارجی اعمال می شود.

تنظیم Single extrusion -تنظیمات فرآیند

تنظیم Single extrusion -تنظیمات فرآیند
تنظیم Single extrusion -تنظیمات فرآیند

همپوشانی مجاز محیط – این تنظیم اولویت را بین محیط ها و اکستروژن های تک تعیین می کند. اگر دیوارها به اندازه کافی باریک باشند که محیط بیش از این مقدار همپوشانی داشته باشد، به جای آن از اکستروژن تک استفاده می شود. اگر می خواهید محیط های بیشتر یا مقادیر کوچکتر را ایجاد کنید، یا اگر می خواهید اکستروژن تک را ایجاد کنید، از مقادیر بالاتر استفاده کنید.
حداقل طول اکستروژن – اگر یک اکستروژن تک کوتاهتر از این فاصله باشد، چاپ نخواهد شد.

این مفید است، زیرا این امر به شما اجازه می دهد تا حرکات بسیار کوچک را فیلتر کنید و زمان چاپ ارزشمند را ذخیره کنید.
حداقل و حداکثر عرض چاپ – ممکن است متوجه شوید چاپگر شما دارای چاپگرهای بسیار کوچک یا بسیار ضخیم است. این تنظیمات به شما اجازه می دهد که عرض را که اکستروژن تنها با آن چاپ می شود محدود کنید. به عنوان مثال، اگر از نازل 0.4 میلیمتری با حداقل عرض اکستروژن 50 درصد استفاده می کنید، این به این معنی است که تمام اکستروژن های تک چاپ شده حداقل 0.2 میلی متر است. همان اصل برای حداکثر عرض چاپ اعمال می شود.

فاصله های فرمت نقطه پایانی

– هنگام چاپ اکستروژن تک، مهم است که اطمینان حاصل شود که نقطه شروع و انتهای این اکستروژن ها به طور ایمن به مدل پایه متصل می شوند. به عنوان مثال، پایان داخلی پره های توربین ما ممکن است دچار چسبندگی به لبه ها شود، زیرا مسیرهای ابزار تنها نقطه ی تک تماس دارند. این تنظیم توانایی گسترش طول اکستروژن منحصر به فرد را با مقدار تعیین شده در هر دو طرف می دهد، که می تواند همپوشانی با مدل پایه را برای ایجاد یک اتصال قوی تقویت کند.

همانطور که می بینید، این تنظیمات انعطاف پذیری زیادی را برای سفارشی کردن چاپ تک ارائه می کند. اطمینان حاصل کنید که این تنظیمات را به طور مناسب تنظیم کنید تا بهترین نتایج را برای مدل های خاص خود به دست آورید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.