پرینت سه بعدی با فناوری باندینگ

پرینت سه بعدی با فناوری باندینگ

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا پرینت سه بعدی با فناوری باندینگ و پلی جت را توضیح دهیم.َ

باندینگ جتینگ

چاپ FULL COLOR از ماسه سنگ، به طور گسترده ای برای مدل های LIFELIKE SCULPTURES و (SCALE) استفاده می شود.
تکنولوژی جابجایی اتصال دهنده شبیه SLS است به طوری که چاپگر با استفاده از لایه های نازک از مواد پودر برای ساخت یک شی، از لایه های نازک استفاده می کند، اما به جای استفاده از یک لیزر که لایه را با هم می آمیزد، این چاپگرها از یک ماده اتصال دهنده ای که از یک نازل به صورت پودر خارج می شود استفاده کرده و اشکال را ایجاد می کنند.

این فرایند با یک نازل آغاز می شود که عامل اتصال را در لایه اول شیء گسترش می دهد و پودر را با هم ترکیب می کند. هنگامی که لایه اول با عامل اتصال دهنده متصل شده است، تخت چاپ کمی حرکت می کند و یک لایه نازک از پودر جدید بر روی جسم پخش می شود. این روند تا زمانی که شیء مورد نظر به طور کامل شکل گرفته باشد تکرار می شود. پس از برداشتن از تخت چاپ، جسم از پودر اضافی پاک می شود و با یک چسب چسب پوشانده شده تا استحکام کافی را به دست آورد و آن را به رنگ مورد نظر تغییر دهد.

باندینگ جتینگ
باندینگ جتینگ

طرح توجیهی فن آوری باندینگ

جرثقیل باندر در چاپ صنعتی صنعتی 3D استفاده می شود که شایع ترین ماده ماسه سنگ (رنگی) است. در مقایسه با SLS نسبتا مقرون به صرفه است زیرا فرایند چاپ نیاز به انرژی کمتری دارد اما اشیاء چاپ شده دارای استحکام کم تری هستند.

توانایی چاپ در رنگ کامل ماسه سنگ محبوب برای مدل های معماری و مجسمه های واقعی است. شبیه به SLS، مزیت این فرآیند این است که پودر بدون ریختن به عنوان یک حمایت از ساختار به عنوان تولید می شود، که اجازه می دهد تا اشکال پیچیده ای ساخته شود و هیچ پشتیبانی اضافی لازم نباشد.

PROCESSES 3D PRINTING INDUSTRIAL برای پروتوتایپهای عملکردی و قطعات نهایی فلزات و آلیاژهای مختلف.
ذوب ریخته گری لیزری و ذوب شدن پرتو الکترونی (SLM و EBM) یکی از رایج ترین تکنولوژی چاپ 3D فلزی هستند. درست مانند SLS، این فرایندها از لایه های نازک مواد پودر، با انتخاب ذرات آن با استفاده از یک منبع حرارت ایجاد می کند. با توجه به نقطه ذوب بالاتر فلزات، آنها نیاز به قدرت بیشتری دارند – لیزر با قدرت بالا در مورد SLM یا یک پرتو الکترون برای EBM.

چاپ لیزری

در طول فرایند چاپ، دستگاه یک لایه پودر فلز را بر روی یک پلت فرم ساخت که یک لیزر (SLM) یا پرتو الکترون (EBM) ذوب می شود، توزیع می کند. پس از آن پلت فرم ساخت و ساز، با لایه جدید پودر فلزی در بالای صفحه قرار داده می شود و فرآیند تا زمانیکه جسم به طور کامل تشکیل شده، تکرار شود. هر دو SLM و EBM نیاز به ساختارهای پشتیبانی دارند، که جسم و ساختارهای overhanging را به پلت فرم ساختند و باعث انتقال حرارت از پودر ذوب شده می شود. علاوه بر این SLM در محیط کم اکسیژن و EBM در خلاء قرار می گیرد، به منظور کاهش تنش های حرارتی و جلوگیری از اصلاح.

SLM و EBM

SLM و EBM
SLM و EBM

SLM و EBM در چاپ 3D صنعتی باندینگ استفاده می شود. مواد شامل فلزات و آلیاژهای مختلف شامل فولاد، تیتانیوم، آلومینیوم، کبالت کروم و نیکل است.

چاپ فلزی به عنوان “holy grail” تولید مواد افزودنی و چاپ سه بعدی در نظر گرفته شده است. آن را به طور گسترده ای در هوافضا، هواپیما، خودرو و صنعت مراقبت های بهداشتی برای طیف وسیعی از موارد استفاده با تکنولوژی بالا و کم استفاده از نمونه اولیه به تولید نهایی استفاده می شود. سهم قطعات فلزی چاپ شده برای ساخت یکپارچه (کاهش مقدار اجزاء)، کوچک سازی و کاهش جرم را امکان پذیر می سازد. SLM و EBM به مرحله ای تکامل یافته اند که این چاپ ها به ترتیب ترکیبات شیمیایی، خواص مکانیکی (استاتیکی و خستگی) و همچنین ریزساختار قابل مقایسه با قطعات به طور سنتی است.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.