استفاده از پرینت سه بعدی در چاپ لاستیک سیلیکون بادوام تر

استفاده از پرینت سه بعدی در چاپ لاستیک سیلیکون بادوام تر

استفاده از پرینت سه بعدی در چاپ لاستیک سیلیکون بادوام تر

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا استفاده از پرینت سه بعدی در چاپ لاستیک های بادوام تر   را توضیح دهیم.َ

محققان  از پرینت سه بعدی برای بهبود مقاومت و چسبندگی لاستیک سیلیکون استفاده می کنند

محققان به تازگی روش جدیدی برای ایجاد سازه های PDMS بهبود یافته کشف کرده اند. این رویکرد جدید شامل تلفیق الاستومر PDMS Sylgard 184 و SE 1700 می شود تا چسبندگی قوی و چسبندگی مواد را افزایش دهد. این همچنین به محققان اجازه داد تا هندسه های پیچیده تر را چاپ کنند که قبلا قالب بندی، ریخته گری و پوشش چرخشی مورد نیاز بود.

PDMS، مانند یک لاستیک سیلیکونی، دارای چند کاربرد است. این دستگاه به طور گسترده ای در دستگاه های پزشکی مانند دستگاه های مراقبتی و دستگاه های بیولوژیکی رایج به کار رفته است. همچنین برای تولید دستگاه های بافت / دستگاه بر روی تراشه موثر است. پیش از این، ساختن ساختارهای ساده نیازمند ساختار پیچیده تر بود. روش جدیدتر کاملا مشابه FFF / FDM است، اما قبل از ورود به نازل نیاز به آماده سازی مواد دارد.

بهینه سازی تولید لاستیک PDMS

بهینه سازی تولید لاستیک PDMS
بهینه سازی تولید لاستیک PDMS

هسته اصلی کشف جدید، ترکیبی از Sylgard 184 و SE 1700 است. با توجه به خواص مواد منحصر به فرد، با تنظیمات کمی تنظیم می شود. یکی از مسائل مربوط به استفاده از Sylgard 184 ویسکوزیته آن است. Sylgard 184 ضخامت قابل توجهی نداشته است، به طوری که آن را به جای تسبیح خم می کند. با این حال، زمانی که محققان آن را با SE 1700 مخلوط کردند، برای چاپ بسیار مناسب بود.

تنظیم نسبت دو ماده به آن ها اجازه می دهد تا گرانروی مورد نیاز را تنظیم کنند. یکی دیگر از مزایای بهینه سازی دو ماده در یک مخلوط عامل فشاری است که باعث کاهش تنش برشی می شود، در حالیکه مواد مانند یک جامد در صورت وجود مجددا رفتار می کنند، اما هنگامی که نیرو اعمال می شود، مانند یک مایع. این به شدت به دلایل آشکار برای چاپ سه بعدی مفید است. آنها با افزودن پوشش های مختلف، تنظیم سلول را تنظیم کردند.

اولین پرینت با این متریال

محققان به عنوان بخشی از اولین آزمایش خود یک بینی را چاپ کردند. پس از مشاوره با موسسه ملی بهداشت، آن ها تصمیم گرفتند که بینی انسان به دلیل همه این هندسه های پیچیده و تراکم های مختلف در بسیاری از نقاط آن، ایده آل باشد. این ماده، کار بسیار خوبی در جذب حفره های پیچیده بدون مواد پشتیبانی انجام داد. آن ها حتی با استفاده از تکنولوژی تصویربرداری (تصویر بالا) PDMS را با قیمت مناسب مقایسه کردند و از پیشرفت های زیادی در قدرت کششی خبر می دادند.

PDMS دارای کاربردهای فراوانی در پزشکی و بسیاری دیگر در خارج از آن است. به عنوان مثال، با استفاده از جوهر های رسانا، می تواند امکانات جدیدی را در الکترونیک تک تکه ارائه دهد. آسان است که ببینیم چرا، محققان در مورد آنچه این تحقیق ارائه می دهند بسیار خوش بین هستند.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.