پرینت سه بعدی غضروف انسانی و بافت ها پیچیده

اولین پرینت سه بعدی غضروف انسانی و کاشت منشا انسانی

پرینت سه بعدی غضروف انسانی و بافت ها پیچیده

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا پرینت سه بعدی غضروف انسانی و بافت ها پیچیده را توضیح دهیم.َ

اولین پرینت سه بعدی غضرو

اولین پرینت سه بعدی غضروف انسانی و کاشت منشا انسانی
اولین پرینت سه بعدی غضروف انسانی و کاشت منشا انسانی

ف انسانی و کاشت منشا انسانی

در گوتنبورگ، سوئد، یک کارآفرین کوچک با دو کارآفرین جوان (Erik Gatenholm & Ivan Tournier)، یک گام انقلابی در زمینه چاپ زیستی انجام داده است.

ااستارت اپ: CELLINK اولین بوم شناسی جهانی را ایجاد کرد که دارای سازگاری مطلوب و چاپ زیستی است که امکان چاپ ساختارهای پیچیده را با سهولت فراهم می کند. هدف آنها کاهش زمان دانشگاه ها و شرکت های داروسازی در سراسر جهان در حال تلاش برای ساخت مدل های واقعی بافت انسانی هستند که بوسیله ساختن زیست شناسی مناسب خود برای چاپگر سه بعدی به دست می آورند.

پرینت سه بعدی غضروف انسانی و بافت ها پیچیده
پرینت سه بعدی غضروف انسانی و بافت ها پیچیده

برای رسیدن به این هدف، راه اندازی نخستین کیت بیوپرینینگ پرینت سه بعدی در جهان را به طور خاص برای کاهش زمان چاپ و همچنین ساده کردن روش کلی چاپ زیستی ، منتشر کرد. تا امروز، روش استاندارد زون چاپ، استفاده از چاپگرهای دوگانه را برای یک بافت زیستی و یکی دیگر برای سلول و یا یک روش پس از بذر استفاده می کند – در جایی که سلول ها بعد از چاپ تکمیل می شوند. کیت “شروع جوهر(Start-ink)” به محقق اجازه می دهد سلول ها را با هم ترکیب کند و همه چیز را یکبار چاپ کند.

پرینت سه بعدی غضروف

در 25 مارس 2015، اعضای تیم CELLINK اولین مقاله خود را در مجله Biomacromolecules در نسخه بیوفیزیکی سه بعدی غضروف انسانی با استفاده از ترکیب CELLINK با هوموسپاتوس نئوپپتال (hNC) منتشر کردند. بافت زیستی مورد استفاده یک هیدروژل مبتنی بر نانوذرات است که خواص مشابهی را برای ماتریکس خارج سلولی ارائه می دهد. در مورد کاندروسیت ها، تکثیر و کلاژن نوع II پس از 21 روز کشت دیده شد. هنگامی که ساختار چاپ شده به صورت crosslinked شده است، آن را بسیار آسان به کار و مقاوم در برابر شوک و نیروهای مکانیکی است، که باعث می شود آن یک پلت فرم آزمون بسیار واقع گرایانه باشد.

گام بعدی این است که بهینه سازی CELLINK برای چاپ دوطرفه از طیف گسترده ای از دیگر مدل های انسانی انسان مانند پوست برای کاربرد زیبایی، استخوان و کبد برای کشف مواد مخدر به کار رود.
اگر شما در بوستون، MA، در روزهای 8 و 9 ژوئیه برای چاپ 3D در کنفرانس علوم زیستی یا سپتامبر 8-11 در کنگره TERMIS WORLD شرکت کنید، به تیم خوش آمدید!

مهندسان 3D Print Celleron برای تکثیر بافتهای پیچیده

مهندسان 3D Print Celleron برای تکثیر بافتهای پیچیده
مهندسان 3D Print Celleron برای تکثیر بافتهای پیچیده

داربست بافتی زیست تخریب پذیر به نام Celleron توسط مهندسین دانشگاه Swansea In Wales توسعه یافته است. بیومواد موجود در فرم های مشتق رشته ای و به عنوان یک پلیمر زیستی مایع می تواند به صورت سه بعدی چاپ شود تا سازه های بافت پیچیده را تکثیر کند.

Digital_Technium_SwanseaUniversity

به رهبری دکتر دان توماس در دانشگاه سوانسی، تیم مهندسان Celleron 3D قابل چاپ که با مواد مانند فسفولیپید، گرافن، کلاژن، آنتی بیوتیک و آگارز ساخته شده است را ایجاد کردند. به گفته دکتر توماس، “پلیمر مبتنی بر ماتریکس” می تواند برای ارائه “چسبندگی مستقل سلولی، ارتباط سلول به سلول و تمایز” استفاده شود.

قبل از چاپ 3D ماده واقعی، Celleron توسط یک فعال کننده بیولوژیک تخمیر می شود، و باعث می شود آن میکروپروس شود. چنین مشخصه سطح ناحیه و قدرت کلی مواد را افزایش می دهد. سپس، داربست با عوامل رشد پروتئین اشباع می شود تا نهایتا تبدیل به یک کامپوزیت شود.

تیم مهندسان سعی داشت از Celleron چاپ شده برای چاپ 3D برای ایجاد یک نمونه از یک گوش انسان استفاده کند. دکتر توماس توضیح می دهد که ساختار گوش انسان “طبیعتا به لحاظ فنی به چالش کشیده می شود”.

در طی ایجاد نمونه اولیه Celleron که به سلول های بنیادی افزوده شده، داربست توانایی زیستی خود را حفظ کرده و قادر به تکثیر سریع آن است. با انجام این کار، پلیمر سلرون به یک بافت تبدیل می شود.

مواد بیولوژیکی 3D Printed با استفاده از چاپگر Bi-3D Alpha 3D 3D تولید شده است که در حال حاضر توسط محققان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از چاپگر بیو 3D ظاهری آلفا 3D، این تیم قصد دارد تا بافت دریچه های دریایی قلب را توسعه دهد. همانطور که گزارش 3Dprint.com می گوید “محققان در Swansea 3D کل ساختار پیچیده داخلی قلب انسان را چاپ کردند.”

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.