نصب و راه اندازی پرینتر سه بعدی MakerGear M2 قسمت اول

نصب و راه اندازی پرینتر سه بعدی MakerGear M2

نصب و راه اندازی پرینتر سه بعدی MakerGear M2 قسمت اول

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا نصب و راه اندازی پرینتر MakerGear 3D را در نرم افزار  Simplify3D توضیح دهیم.

Simplify3D و  MakerGear M2

این صفحه به شما کمک می کند تا با چاپگر جدید MakerGear 3D خودتان با استفاده از نرم افزار چاپ سه بعدی Full-In-One و قدرتمند Simplify3D کار کنید. M2 یکی از بهترین پرینترهای پرچمدار MakerGear است و در حال حاضر در هر دو نسخه کیت و نسخه های کاملا مجهز موجود است.

اگر شما در حال تلاش برای اسمبل کردن فرم کیت این چاپگر هستید، لطفا با دستورالعمل MakerGear شروع کنید. اگر قبلا چاپگر خود را اسمبل کرده اید یا نسخه کامل کامپوننت را خریداری کرده اید، برای بقیه این آموزش آماده هستید.

چک های نهایی سخت افزار

نصب MakerGear M2
نصب MakerGear M2

قبل از اینکه ما به نرم افزار بپردازیم، چند نکته سخت افزاری نهایی وجود دارد که باید قبل از استفاده از MakerGear M2 خود انجام دهید. اگر اطمینان دارید که چاپگر شما آماده است، می توانید به طور مستقیم به دستورالعمل های نصب نرم افزار بروید. نسخه کامل M2 همراه با چندین قطعه اضافی که قبل از انجام اولین چاپ باید نصب کنید.

این شامل نگهدارنده رول فیلامنت (به همراه 4 پیچ M4 سیاه و سفید)، بازوی راهنمای فیلامنت (به علاوه 2 پیچ های نقره ای) و لوله راهنمای رشته پلاستیکی است. نگه دارنده رول در سمت چپ M2 با استفاده از 4 پیچ محکم می شود. مانند تصویر نشان داده شده. رول PLA یا رشته ABS می تواند روی این سیلندر بماند تا بتواند در طی چاپ چرخش یابد.

بازوی هدایت کننده فیلامنت

بازوی هدایت کننده فیلامنت
بازوی هدایت کننده فیلامنت

بازوی هدایت کننده فیلامنت نیز باید برای کمک به هدایت فیلامنت های پلاستیکی به اکسترودر M2 نصب شود. بازوی هدایت کننده با استفاده از 2 پیچ نقره ای که در تصویر زیر نشان داده شده است، در پشت M2 ، وصل شده است. ما در واقع تصمیم گرفتیم از بازوی پشتیبانی ارتقا یافته Hockenmaier (موجود در اینجا) استفاده کنیم چون به نظر می رسید که اندازه ی کمربند ما کمی بهتر شده است. بازوی اصلی کننده به همان شیوه نصب می شود.

اگر فراموش نکنید که این دستگیره را نصب کنید، تغذیه فیلامنت به خوبی پشتیبانی نمی شود، که می تواند شکست فیلامنت 1.7 میلی متر را در طول چاپ به وجود آورد.

اکسترودر M2

نصب اکسترودر
نصب اکسترودر

در این مرحله، شما می توانید رول فیلامنت خود را بر روی نگهدارنده نصب شده نصب کنید و رشته 1.75mm را از طریق سوراخ کوچک بازوی هدایت کننده رد کنید. اطمینان حاصل کنید که قرقره نصب شده است به طوری که رشته های پلاستیکی به درستی از طریق سوراخ در بازوی هدایت به صورت عمودی حرکت می کند و در زاویه تیز قرار نگرفته است.

رشته های پلاستیکی باید از طریق این سوراخ به راحتی حرکت کنند. حالا به سراغ آخرین قطعه باقی مانده می رویم. لوله راهنمای رشته پلاستیکی کمک خواهد کرد که فیلامنت خود را از سوراخ در بازوی هدایت فیلامنت به اکسترودر داغ هدایت کند.

فیلامنت 1.75mm را از طریق بازوی هدایت، از طریق لوله پلاستیکی روشن، و در نهایت به سوراخ کوچک در بالای اکسترودر خود هدایت کنید. سوراخ ممکن است تا حدودی در زیر سیم کشی پنهان شود، بنابراین اگر مشکل پیدا کردن آن را دارید، به تصویر مراجعه کنید.

لوازم برق M2

لوازم برق M2
لوازم برق M2

در این مرحله، مونتاژ مکانیکی M2 کامل است و شما می توانید آن را برای اتصال به نرم افزار Simplify3D روشن کنید. دو منبع تغذیه شامل M2، 19V (برای steppers و الکترونیک) و 12V (برای تخت گرم، بزرگتر از دو منبع تغذیه) وجود دارد. منبع تغذیه 19 ولت دارای یک کانکتور 4 پین در انتها است، در حالی که منبع تغذیه 12 ولت دارای اتصال 2 پین است.

این کانکتورها از پشت E2 M2 به صفحه الکترونیک RAMBo وصل می شوند. اتصال 2 پین در طرف نزدیک به رول و میله های محور Z می باشد، در حالی که اتصال 4 پین در طرف نزدیک به موتور محور X است. هنگامی که M2 شما روشن می شود، فن های مورد استفاده در محفظه الکترونیک تقریبا نیمی از توان را مصرف می کنند. شما باید قادر به شنیدن صدای آن ها در زمان چرخش باشید که تایید کنید که همه چیز به درستی متصل است.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.