شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی قطعه چاپ شده

شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی قطعه چاپ شده

شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی قطعه چاپ شده

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی قطعه چاپ شده در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن صحبت کنیم.

شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی

شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی قطعه چاپ شده
شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی قطعه چاپ شده

هر لایه قسمت چاپ شده 3D شما با استفاده از ترکیبی از قسمت های داخلی وخارجی ایجاد شده است. محدوده خارجی از قسمت داخلی جدا شده و یک ترکیب قوی و دقیق ایجاد می کند. قسمت پرشده در داخل این محدوده چاپ می شود تا باقی مانده از لایه را تشکیل دهد.

Infill به طور معمول از یک الگوی بازگشت سریع و چهار بعدی استفاده می کند تا سرعت چاپ سریع را فراهم کند. از آنجائیکه پرشدگی قسمت های داخلی از یک الگوی متفاوت از طرح کلی قسمت شما استفاده می کند، مهم است که این دو بخش با هم ادغام شوند تا یک پیوند جامد ایجاد شود. اگر متوجه شکاف بین لبه های ورودی شده اید، برای رفع آن تنظیمات متعددی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را بررسی کنید.

شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی
شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی

همپوشانی کافی نیست

Simplify3D شامل تنظیماتی است که اجازه می دهد تا شما بتوانید به راحتی قدرت اتصال بین خطوط محیط و infill را تنظیم کنید. این تنظیم “همپوشانی منسجم” نامیده می شود و تعیین می کند که چه مقدار ازقسمت مورد نظر با طرح کلی همپوشانی خواهد شد تا به دو قسمت مجزا تقسیم نشود. این تنظیم را می توانید با رفتن به “ویرایش تنظیمات فرایند” و انتخاب برگه Infill پیدا کنید.

تنظیم براساس درصد عرض اکستروژن شماست، به طوری که به راحتی قابل اندازه گیری و تنظیم برای اندازه های مختلف نازل است. به عنوان مثال، اگر شما با استفاده از یک همپوشانی 20٪ عمومی کار کنید، به این معنی است که نرم افزار به چاپگر دستور می دهد تا اطلاعات با 20٪ از محیط داخلی درونی همپوشانی داشته باشد.

این همپوشانی به اطمینان از پیوند قوی بین دو بخش کمک می کند. به عنوان مثال، اگر قبلا با استفاده از یک همپوشانی کلی از 20٪ استفاده کردید، این مقدار را به 30٪ افزایش دهید تا ببینید آیا شکاف بین محدوده داخلی و محیط خارجی قطعه شما ناپدید می شود یا نه.

شکاف در پرینت قطعه سه بعدی
شکاف در پرینت قطعه سه بعدی

چاپ خیلی سریع است

قسمت پرشده داخلی برای قطعه شما به طور کلی خیلی سریعتر از خطوط بیرونی چاپ شده است. با این حال، اگر سرعت پرینت قطعه چاپ شده بیش از حد سریع باشد، زمان کافی برای پیوستن محیط داخلی به خطوط خارجی نخواهد داشت. اگر سعی کرده اید همپوشانی تصویری را افزایش دهید، اما هنوز شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی قطعه چاپ شده مشاهده می کنید، باید سعی کنید سرعت چاپ را کاهش دهید.

برای انجام این کار، روی «ویرایش تنظیمات فرایند» کلیک کنید و تب سرعت ها را انتخاب کنید. تنظیم “سرعت چاپ پیش فرض” را تنظیم کنید، که سرعت حرکت هر جابجایی را که اکسترودر به طور فعال اکسترودر پلاستیک را کنترل می کند تنظیم می کند. به عنوان مثال، اگر شما قبلا در 3600 میلیمتر در دقیقه (60 میلی متر بر ثانیه) چاپ کردید، این مقدار را با 50 درصد کاهش دهید تا ببینید آیا شکاف بین قسمت های داخلی وخارجی قطعه چاپ شده ناپدید می شود یا نه.

اگر شکاف ها دیگر در سرعت پایین وجود نداشته باشند، سرعت چاپ پیش فرض را افزایش دهید تا بهترین سرعت را برای چاپگر خود پیدا کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.