جدا شدن لایه ها از هم و نچسبیدن آن ها به یکدیگر

جدا شدن لایه ها از هم و نچسبیدن به هم

جدا شدن لایه ها از هم و نچسبیدن آن ها به یکدیگر

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل جدا شدن لایه ها از هم و نچسبیدن آنان به هم  در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن صحبت کنیم.

جدا شدن لایه ها از هم

جدا شدن لایه ها از هم
جدا شدن لایه ها از هم

چاپ سه بعدی با ایجاد یک شی توسط ایجاد لایه ها در هر زمان کار می کند. هر لایه پیوندی در بالای لایه قبلی چاپ می شود و در نهایت یک شکل 3D دلخواه را ایجاد می کند. با این حال، برای اینکه قسمت نهایی قوی و قابل اطمینان باشد، باید مطمئن شوید که هر لایه به اندازه کافی به لایه زیر آن پیوند و چسبندگی دارد.

اگر لایه ها به اندازه کافی به یکدیگر متصل نباشند، بخش نهایی ممکن است تقسیم یا جدا شود. و مشکل جدا شدن لایه ها از هم  پیش بیاید. ما چند دلیل معمول را برای این مشکل در زیر بررسی خواهیم کرد و پیشنهاداتی را برای حل هر یک را ارائه خواهیم داد.

ارتفاع لایه بسیار بزرگ است

بیشتر نازل های چاپ 3D دارای قطر بین 0.3-0.5 میلی متر هستند. پلاستیک فشرده را از طریق این دهانه باریک و کوچک برای ایجاد اکستروژن بسیار نازک که می تواند قطعات بسیار دقیق را تولید کند خارج می کنند. با این حال، این نازل های کوچک نیز محدودیت هایی برای اینکه چه ارتفاع لایه ها می تواند استفاده شود، ایجاد می کند.

هنگامی که یک لایه پلاستیکی را در بالای دیگری چاپ می کنید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که لایه جدید در برابر لایه زیر آن فشار داده می شود تا دو لایه با یکدیگر هماهنگ شوند. به عنوان یک قاعده کلی، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که ارتفاع انتخاب شما 20٪ کوچکتر از قطر نازل شما است.

به عنوان مثال، اگر شما دارای یک نازل 0.4mm هستید، نمی توانید از ارتفاع لایه ای 0.32 میلی متر فراتربروید، یا هر لایه پلاستیکی قادر نخواهد بود به درستی به لایه زیر آن پیوند دهد. بنابراین اگر متوجه شوید چاپ های شما جدا هستند و لایه ها با یکدیگر همخوانی ندارند، اولین چیزی که باید بررسی کنید، ارتفاع لایه شما در مقایسه با اندازه نازل شما است.

سعی کنید ارتفاع لایه را پایین بیاورید تا ببیند که آیا لایه ها با هم بهتر می شوند. شما می توانید این کار را با کلیک روی «ویرایش تنظیمات فرآیند» و انتخاب برگه لایه انجام دهید.

نچسبیدن لایه ها به هم
نچسبیدن لایه ها به هم

دمای چاپ خیلی کم است

پلاستیک گرم همیشه بهتر از پلاستیک سرد چسیبندگی دارد. اگر متوجه شوید که لایه های شما با یکدیگر همپوشانی ندارند و مطمئن هستید که ارتفاع لایه شما خیلی زیاد نیست. ممکن است که فیلامنت شما باید در دمای بالاتر چاپ شود تا اتصال قوی ایجاد شود. به عنوان مثال، اگر شما سعی کردید پلاستیک ABS را در 190 درجه سانتیگراد چاپ کنید، احتمالا خواهید دید که لایه های شما به راحتی از هم جدا خواهند شد.

این به این دلیل است که ABS به طور معمول نیاز به چاپ حدود 220-235C دارد تا یک پیوند قوی میان لایه های چاپ شما برقرار شود. بنابراین اگر احساس می کنید این مسئله ممکن است مشکل شما باشد، اطمینان کنید که شما از دمای مناسب برای فیلامنت هایی که خریداری کرده اید استفاده می کنید.

فاصله افتادن بین لایه ها
فاصله افتادن بین لایه ها

سعی کنید درجه حرارت را 10 درجه افزایش دهید تا ببینید چسبندگی بهبود می یابد یا نه. با کلیک روی «ویرایش تنظیمات فرآیند» و انتخاب برگه دما می توانید این کار را انجام دهید. به سادگی روی تنظیم دما که میخواهید تغییر دهید، دوبار کلیک کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.