مشکل عدم اکسترود شدن فیلامنت در پرینتر سه بعدی

مشکل عدم اکسترود شدن فیلامنت در پرینتر سه بعدی

مشکل عدم اکسترود شدن فیلامنت در پرینتر سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل عدم اکسترود شدن فیلامنت را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن صحبت کنیم.

عدم اکسترود شدن فیلامنت

در هنگام شروع چاپ اکسترود انجام نشده است

این موضوع برای صاحبان چاپگر جدید 3D بسیار رایج است، اما خوشبختانه، حل آن بسیار آسان است! اگر اکسترودر شما در ابتدای چاپ شروع نشده باشد، چهار علت احتمالی وجود دارد. ما هر یک از آن ها را در زیر بررسی می کنیم و توضیح می دهیم چه تنظیماتی می تواند برای حل مشکل استفاده شود.

مشکل عدم اکسترود فیلامنت
مشکل عدم اکسترود فیلامنت

عدم اکسترود در هنگام شروع چاپ

این موضوع برای صاحبان چاپگر جدید 3D بسیار رایج است، اما خوشبختانه، حل آن بسیار آسان است! اگر اکسترودر شما در ابتدای چاپ شما اکسترود نمی کندد، چهار علت احتمالی وجود دارد. ما هر یک ازآن ها را زیر بررسی می کنیم و توضیح می دهیم چه تنظیماتی می تواند برای حل مشکل استفاده شود.

اکسترودر قبل از شروع چاپ باز نشده است

اکثر اکسترودرها عادت بدی نسبت به نشت پلاستیک دارند وقتی که در دمای بالا نشسته اند. پلاستیك گرم در داخل نازل تمایل به خروج از نوك دارد، كه در داخل نازل جایی كه پلاستیک تخلیه می شود، ایجاد می شود. در هنگام شروع چاپ، هنگامی که شما برای اولین بار اکسترودر خود را حرارت می دهید، و همچنین در پایان چاپ، در حالی که اکسترودر به آرامی خنک می شود. این oozing است که می تواند رخ دهد.

اگر اکسترودر شما بعضی از پلاستیک ها را از دست بدهد، دفعه بعد که سعی می کنید اکسترود کنید، ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا پلاستیک دوباره از نازل خارج شود. اگر شما در حال تلاش برای شروع یک چاپ بعد از اینکه نازل دچار oozing شده است باشید، ممکن است همان اکستروژن تاخیری را مشاهده کنید. برای حل این مسئله، ابتدا اکسترودر خود را قبل از شروع چاپ آماده کنید تا نازل پر از پلاستیک نباشد و برای اکسترود آماده شود.

رفع مشکل عدم اکسترود شدن فیلامنت

یک راه معمول برای انجام این کار در Simplify3D این است که شامل چیزی به نام دامن (skirt) است. دامن در اطراف یک دایره ترسیم می کند و در این فرآیند اکسترودر را با پلاستیک می گیرد. اگر شما نیاز به پرایمر اضافی دارید، می توانید تعداد طرح های دامنه را در زبانه افزودنی در Simplify3D افزایش دهید. بعضی از کاربران ممکن است ترجیح دهند به طور دستی فیلامنت چاپگر خود را با استفاده از کنترل های Jog در کنترل پنل ماشین Simplify3D تا قبل از شروع چاپ اکسترود کنند.

نازل خیلی نزدیک به تخت شروع به کار می کند

اگر نازل خیلی نزدیک به سطح ساخت باشد، به اندازه کافی برای پلاستیک فضا وجود نخواهد داشت که از اکسترودر بیرون بیاید. سوراخ در بالای نازل اساسا مسدود شده است به طوری که هیچ پلاستیک نمی تواند خارج شود. یک راه آسان برای تشخیص این مسئله این است که چاپ پلاستیکی برای لایه اول یا دو نیست، اما به طور معمول در اطراف لایه 3 یا 4 به طور معمول اکسترود می کند، زیرا بستر در امتداد محور Z کاهش می یابد.

رفع مشکل عدم اکسترود شدن فیلامنت

برای حل این مشکل، می توانید از تنظیمات بسیار مفید G-Code offsetes استفاده کنید که می تواند در برگه G-Code در تنظیمات فرایند Simplify3D یافت شود. این اجازه می دهد تا شما بدون نیاز به تغییر سخت افزار به تنظیمات بسیار خوبی برای موقعیت محور Z دست پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر مقدار 0.05 میلی متر را برای جابجایی G-Code محور Z وارد کنید، این نازل را 0.05 میلیمتراز تخت چاپ دورتر می کند. این مقدار را با نرخ کمی افزایش دهید تا فاصله بین نازل و پلت فرم ساخت پلاستیک برایخروج وجود داشته باشد.

فیلامنت ها در برابر چرخ دنده ها رد شده اند

مشکل عدم اکسترود شدن فیلامنت (انسداد نازل)
مشکل عدم اکسترود شدن فیلامنت (انسداد نازل)

اکثر پرینترهای 3D از یک دنده کوچک استفاده می کنند تا فیلامنت را به عقب و جلو فشار دهد. دندان های این چرخ دنده به رشته ها فشار می دهد و اجازه می دهند موقعیت رشته را دقیقا کنترل کنید. با این حال، اگر شما مقدار زیادی از تراشه های پلاستیکی را مشاهده کردید. و یا به نظر می رسد یک قسمت از رشته های خود را از دست داده اید، پس احتمال دارد که چرخ دنده بر روی پلاستیکی بیش از حد برداشته باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، چرخ دنده هیچ وقت چیزی را در هنگام تلاش برای حرکت رشته به عقب و جلونمی گیرد. لطفا به بخش رول سنگ شکن برای راهنمایی در مورد چگونگی رفع این مشکل مراجعه کنید.

اکسترودر مسدود شده است

اگر هیچ یک از پیشنهادات بالا قادر به حل مسئله نباشد، احتمال دارد اکسترودر شما مسدود شده باشد. این می تواند اتفاق بیفتد اگر آوار خارجی در داخل نازل به دام افتاده باشد. زمانی که پلاستیک داغ در داخل اکسترودر قرار می گیرداگر مدت زمان بیش از حد طولانی آنجا بماند یا اگر خنک کننده حرارتی برای اکسترودر کافی نباشد فیلامنت شروع به سفت شدن در خارج از منطقه مورد نیاز می کند.

رفع مشکل عدم اکسترود شدن فیلامنت و رفع انسداد نازل

رفع یک اکسترودر مسدود شده ممكن است نیاز به جداسازی اکسترودر داشته باشد، بنابراین قبل از ادامه دادن با تولیدكننده چاپگر خود تماس بگیرید. ما با استفاده از رشته “E” در یک گیتار، با افزودن اکسترودر به نوک نازل، موفق شدیم، اما سازنده شما نیز باید بتواند توصیه ها را ارائه دهد.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.