فیلامنت چوب پر شده

متریال فیلامنت چوب پرشده

فیلامنت چوب پر شده

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب معرفی متریال های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا فیلامنت چوب پر شده را معرفی کنیم. و در موردخصوصیات فیزیکی ، کاربرد ها و همچنین معایب و مزایا و مشکلات کار با آن صحبت کنیم.

فیلامنت چوب پر شده

فیلامنت چوب پر شده
فیلامنت چوب پر شده

در فیلامنت چوب پرشده یک ماده پایه PLA را با چوب پنبه، خرده چوب یا سایر مشتقات ترکیب می کنند.که مدل ها را به صورت چوبی و با یک حس واقعی تبدیل می کند.

بررسی اجمالی

فیلامنت چوب پر شده به طور معمول کامپوزیت است که مواد پایه PLA را با گرد و غبار چوب، چوب پنبه و دیگر مشتقات پودر چوب ترکیب می کنند. به طور معمول، فیلامنت حاوی حدود 30٪ ذرات چوب است، اما مقدار دقیق آنها ممکن است بسته به نام تجاری متفاوت باشد. حضور این ذرات به قطعات چاپ شده 3D باعث زیبایی و ایجاد حس چوب واقعی می شود. این رشته همچنین کمتر در مقایسه با سایر رشته های کامپوزیت مانند فیلانت های پرشده کربنی و فیلانت های پر شده از فلز سایندگی کمتری دارد.

این دلیل از آنجا ناشی می شود که ذرات چوب بسیار نرم تر هستند. برخی از فیلانت های چوب مانند در بازار وجود دارد که فقط شامل رنگ آمیزی چوب است، اما هیچ ذره چوب واقعی درآن ها وجود ندارد، بنابراین این ها معمولا جلوه و احساس بسیار متفاوتی دارند. این راهنما بر روی فیبرهای PLA تزریق شده تمرکز می کند، زیرا اینها رایج ترین نوع هستند، اما شما می توانید از این نکات به عنوان نقطه شروع برای دیگر فیبرهای چوب استفاده کنید.

مزایا

  • بافت چوبی که زیبایی خاصی دارد
  • به هیچ نازل مقاوم در برابر سایش نیاز ندارد
  • بوی معطر و دلپذیر

معایب

  • تمایل به رشته به رشته شدن
  • نازل های کوچکتر می توانند در طول زمان با اشکالات جزئی به پایان برسند
  • ممکن است یک نازل بزرگتر نیاز داشته باشید

سخت افزار مورد نیاز

قبل از چاپ سه بعدی با فیلامنت چوب پر شده، مطمئن شوید  که چاپگر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر برای اطمینان از بهترین کیفیت چاپ است.

بستر

دما: 45-60 درجه سانتی گراد
تخت سفارشی اختیاری است
محفظه مورد نیاز نیست

ساختن سطح

نوار پینتر
چسب ماتیکی
پلیت شیشه ای
PEI

دما: 190-220 درجه سانتی گراد
هیچ مورد خاصی لازم نیست

خنک کننده

بخش خنک کننده مورد نیاز است

بهترین راهنمایی ها

پرینت با فیلامنت چوب پر شده
پرینت با فیلامنت چوب پر شده

این راهنمایی ها به شما کمک می کند شانس مشکلات مربوط به چاپ 3D معمولی مرتبط با فیلامنت های چوبی پر شده، مانند مسدود شدن، بریدن و رشته کردن را کاهش دهید.

از اندازه نازل بزرگتر استفاده کنید

با توجه به ذرات چوب اضافه شده در این پلاستیک، استاندارد 0.35 یا 0.4mm نازل می تواند چالش برانگیز باشد. تمایل ذرات به چسبیدن به نزدیکی سوراخ نازل، باعث اکستروژن ناسازگار یا انسداد جزئی می شوند. توصیه می کنیم از نازل قطر 0.5 میلی متر یا بزرگتر استفاده کنید، زیرا این امر احتمالا مسدود شدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

همچنین ممکن است نکته خوبی باشد که نازل خود را به طور مرتب پاک کنید. هر گونه تکه های جزئی که ممکن است در نازل شکل گرفته باشد، ا جدا کنید.

تنظیمات دقیق Retraction

بهینه سازی Retraction برای فیلامنت های چوب می تواند چالش برانگیز باشد. ذرات چوب در پلاستیک می تواند با توانایی نازل برای حفظ فشار مکش پس از بازدارندگی دخالت کند. این به این معنی است که نازل ممکن است در ابتدای و پایان هر بخش چاپ بیشتر از حد نرمال باشد. Simplify3D شامل یک ویژگی منحصر به فرد به نام Coasting می شود که می تواند برای این شرایط بسیار مفید باشد. Coasting به طور خودکار فشار را در نازل هنگام نزدیک شدن اکسترودر به پایان بخش چاپ کاهش می دهد. به این ترتیب، زمانی که نیاز به عقب نشینی و حرکت به مکان بعدی باشد، فشار زیادی برای مقابله با آن وجود دارد.

این می تواند به طور قابل توجهی با از بین بردن حباب در پایان قطعه، باعث بهبود سطح پایان مدل های شما شود. شما همچنین می توانید از مقدار منفی برای تنظیم “extra restart distance” در برگه اکسترودر تنظیمات فرایند خود استفاده کنید. به عنوان مثال، مقدار -0.1 یا -0.2 میلیمتر می تواند کمک کند که به دلیل زنگ های اضافی که به دلیل ذرات چوب اتفاق می افتد. برای راهنمایی بیشتر در مورد چگونگی مبارزه با حباب ها و بهینه سازی تنظیمات لغو، لطفا به راهنمای کیفیت چاپ ما مراجعه کنید، که شامل یک بخش کامل اختصاص داده شده به این موضوع است.

رشته و قطره شدن را کم کنید

ذرات چوب در این ماده باعث می شود هنگام انتقال بین دو محل، مکش مناسب در نازل حفظ نشود. این امر اغلب منجر به قطره شدن یا رشته شدن در هنگام چاپ می شود. خوشبختانه، Simplify3D شامل یک ویژگی است که دقیقا برای این هدف طراحی شده است. اگر به برگه پیشرفته تنظیمات فرایند خود بروید، می توانید گزینه “اavoid crossing outline for travel movements” را فعال کنید. با استفاده از این گزینه، نرم افزار سعی خواهد کرد تا در حد امکان از داخل مدل خود حرکت کند. بنابراین به جای حرکت در یک خط مستقیم از نقطه A به B، یک مسیر متناوب که اکسترودر را در بالای مدل نگه می دارد، را برای جلوگیری از قطره شدن یا رشته شدن، طی می کند. این می تواند به طور مداوم بیش از 50٪ حرکات بیرونی را کاهش دهد و کیفیت چاپ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

راهنمایی های حرفه ای

پرینت با فیلامنت چوب پر شده
پرینت با فیلامنت چوب پر شده

با فیلامنت چوب پر شده، با استفاده از دماهای مختلف اکسترودر، رنگ های کمی متفاوت را برای قطعه چاپ شده نهایی می دهد.
با استفاده از این اثر، شما می توانید درجه حرارت های مختلف برای لایه های مختلف چاپ خود را در Simplify3D تنظیم کنید تا یک الگوی دانه واقعی واقع در سطح چاپ شده ایجاد کنید.
فیلامنت چوب پر شده در پنهان کردن خطوط لایه بین لایه های مختلف چاپ شما بسیار خوب است. برای شکل های ساده، به احتمال زیاد می توانید با لایه های بسیار بزرگتر چاپ کنید، زیرا خطوط بین لایه ها کمتر قابل مشاهده خواهند بود.
بسیاری از رشته های بر پایه چوب را می توان به راحتی با استفاده از کاغذ شن و ماسه استاندارد چوب پردازش کرد . این باعث می شود که سطح پایانی چاپ های شما صاف تر شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.