متریال نایلون (Nylon) در پرینت سه بعدی

متریال نایلون

متریال نایلون (Nylon) در پرینت سه بعدی

نام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران وبسایت rayan3d. در این مطلب از  سری مطالب معرفی متریال های پرینت سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا متریال نایلون را معرفی کنیم. و در مورد خصوصیات فیزیکی ،  معایب و مزایا و مشکلات کار با آن صحبت کنیم.

متریال نایلون

متریال نایلون یک ماده سخت و نیمه انعطاف پذیر است که مقاومت زیادی در برابر سایش زیاد دارد. و انتخابی ایده آل برای چاپ قطعات با دوام است.

بررسی اجمالی

متریال نایلون (a.k.a. Polyamide) یک ماده محبوب در صنایع پلاستیک است که به خاطر سختی و انعطاف پذیری آن شناخته شده است. فیلامنت های نایلونی معمولا نیازمند درجه حرارت اکسترودر در حدود 250 درجه سانتی گراد هستند. اما بعضی از مارک ها به دلیل ترکیب شیمیایی آنها ممکن است در دمای پایین از  220 درجه سانتیگراد چاپ کنند.

بسیاری از پرینترها شامل مواردی نیستند که  بتواند به 250 درجه سانتیگراد برسد، بنابراین این نسخه های با درجه حرارت پایین تر می توانند مفید باشند و به طور بالقوه شما را از نیاز به ارتقاء محصولات خود نجات دهند. یک چالش بزرگ با فیلامنت های نایلون این است که آنها هیدروکرومیک هستند، به این معنی که آنها به راحتی رطوبت را از محیط اطراف خود جذب می کنند.

چاپ متریال نایلون پس ازجذب رطوبت منجر به ایجاد چندین مشکل برای کیفیت چاپ می شود، بنابراین ذخیره سازی رشته ها بسیار مهم می شود و به توجه خاص نیاز دارد.

مزایا

  • سخت و انعطاف پذیر است
  • مقاومت در برابر ضربه
  • عدم بوی ناخوشایند در هنگام چاپ
  • مقاومت در برابر سایش

معایب

  • تمایل به منحرف شدن
  • نیاز به محفظه هوا برای جلوگیری از جذب آب
  • رشته های نامربوط خشک می تواند باعث نقص چاپ شود
  • برای محیط مرطوب  مناسب نیست

سخت افزار مورد نیاز

قبل از چاپ سه بعدی با نایلون، مطمئن شوید که چاپگر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر برای اطمینان از بهترین کیفیت چاپ است.

بستر

دما: 70-90 درجه سانتی گراد

تخت مورد نیاز است

محفظه توصیه می شود

 سطح ساخت

چسب ماتیکی

PEI

اکسترودر

دما: 225-265 درجه سانتی گراد

ممکن است نیاز به All-Metal hotend داشته باشد

خنک کننده

بخش خنک کننده مورد نیاز نیست

بهترین راهنمایی ها

این راهنمایی ها به شما کمک می کند شانس مشکلات مربوط به چاپ 3D معمولی مرتبط با نایلون را کاهش دهید مانند انحراف و جذب رطوبت.

ذخیره سازی فیلامنت

یکی از جنبه های چالش برانگیز متریال نایلون، نیاز به یک سیستم ذخیره سازی ویژه است. بر خلاف دیگر رشته ها، شما نمی توانید رول رشته را  به مدت طولانی در معرض هوا نگه دارید. متریال نایلون به راحتی از محیط رطوبت را جذب می کند. چاپ فیلامنت مرطوب منجر به مشکلات مربوط به کیفیت چاپ مانند سطوح خشن  و یا حتی سوراخ کوچک و یا حباب در خارج از آن می شود.

این مشکلات چاپ نیز می تواند به طور قابل توجهی قدرت و عملکرد قطعات چاپ شده را کاهش دهد. راه حل معمول برای این مسئله این است که بعد از اتمام چاپ نایلون را از چاپگر خارج کرده و رول ها را در یک مخزن هوای خشک همراه با بعضی از مواد خشک کن برای جذب رطوبت از داخل ذخیره کنید. اگر شما نمی خواهید به طور مداوم با آن ها چاپ کنید.

رول خود را بردارید. همچنین ظروف ذخیره سازی قابل حمل وجود دارد که رشته را خشک می کند، در حالی که اجازه می دهد آن را از یک حفره در ظرف تغذیه کنید.

محفظه پرینتر سه بعدی
محفظه پرینتر سه بعدی

استفاده از محفظه برای جلوگیری از خم شدن

بعضی از نایلون های با درجه حرارت بالا به علت تغییر دما در بین پلاستیک اکسترود شده و محیط، مستعد خم شدن هستند. تخت های گرم شده می تواند تا حدودی باعث کاهش پیچش شود، اما  استفاده از یک چاپگر که یک اتاق یا محفظه گرم دارد، راه حل ایده آلی خواهد بود. نگه داشتن هوای اطراف آن در دمای حدود 45 ºC با کاهش این تغییرات درجه حرارت به از بین بردن warping کمک خواهد کرد .

اگر چاپگر شما یک اتاق گرم را شامل نمی شود و شما قادر به اضافه کردن یک محفظه نیستید، راهنمایی های دیگری وجود دارد که می توانید از آن برای جلوگیری از پیچیدن یا انحراف استفاده کنید. راهنمای کيفيت چاپ ما يک بخش کامل اختصاص داده شده به اين موضوع دارد که خلاصه روشهای معمول ديگر است: چگونگی جلوگيری از انحراف.

 استفاده از Brims و Rafts

ساپورت در پرینت سه بعدی
ساپورت در پرینت سه بعدی

در شرایطی که اضافه کردن یک محفظه پس از خرید ممکن است یک گزینه ایده آل باشد، در نظر بگیرید که از یک چارچوب یا یک raft برای کمک به چسبندگی لایه اول استفاده کنید اضافه کردن یک brim یا یک Raft به چاپ شما می تواند یک راه عالی برای محکم شدن این بخش به بستر ساخت باشد و از تاب برداشتن آن جلوگیری کند. یک brim چندین حلقه از پلاستیک در اطراف مدل شما را در چند لایه اول اضافه می کند. که چند سطح اضافی برای نگه داشتن لبه های قطعه شما اضافه می کند.

استفاده از یک Raft، یک ساختار پلاستیکی کاملا جدید زیر قطعه شما چاپ می کند که پس از اتمام چاپ می تواند حذف شود. raftها در Simplify3D برای نسخه 4.0  بهینه سازی شده بودند، به طوری که آنها بتوانند سریعتر چاپ کنند و از مواد بیشتری استفاده کنند، اما هنوز هم می توانید ببینید که برای قطعات بزرگتر brim سریع تر است. اگر می خواهید بیشتر در مورد این گزینه ها را بیاموزید، ما یک مقاله کامل داریم که تمام تفاوت ها را از raft ها، skirt ها و brim ها توضیح می دهد تا به شما کمک کند شروع کنید.

راهنمایی های حرفه ای

اگر شما ظروف هوای air-tight را برای ذخیره فیلامنت های خود ندارید، می توانید قبل از استفاده ، اسپویل را خشک کنید و آن ها را با یک خشک کننده مواد غذایی خشک کنید. گذاشتن آن ها برای چند ساعت در این دستگاه  به طور قابل توجهی آن ها را خشک می کند.

نایلون یک فیلامنت خوب برای تمیز کردن نازل  ایجاد می کند. شما می توانید یک تکنیک به نام “کشش سرد” که در آن شما اجازه می دهد نایلون به بقایای داخل نازل بپیوندد، و پس از آن بخار سرد، فیلامنت (و باقی مانده) را خارج از hotend خارج کند.

شروع به کار با متریال نایلون کنید

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شروع کار با متریال نایلون استفاده می شود. شما می توانید برخی از برنامه های معمولی زیر را مشاهده کنید، از میان آن ها یک نمونه را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.