متریال PLA در پرینت سه بعدی

PLA-Filament

متریال PLA در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران وبسایت rayan3d. در این مطلب از  سری مطالب معرفی متریال های پرینت سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا متریال PLA را معرفی کنیم. و در مورد خصوصیات فیزیکی ، قیمت و همچنین معایب و مزایا و مشکلات کار با آن صحبت کنیم. متریال PLA به دلیل استفاده آسان ، دقت ابعادی و هزینه کم، یک متریال مناسب برای اکثر کاربران است.

متریال PLA در پرینت سه بعدی
متریال PLA در پرینت سه بعدی

بررسی اجمالی متریال PLA

Polylactic Acid، که معمولا به نام PLA شناخته می شود، یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده در پرینت سه بعدی دسکتاپ است. این فیلامنت ها متریال پیش فرض برای اکثر پرینتر های 3D مبتنی بر اکستروژن است زیرا می توان آن را در یک دمای پایین چاپ کرد و نیازی به تخت داغ ندارد.

متریال PLA اولین ماده ای است که برای یادگیری در مورد چاپ سه بعدی استفاده می شود زیرا چاپ آن آسان است و بسیار ارزان است و قطعاتی را می توان برای بسیاری از برنامه های کاربردی استفاده کرد. این نیز یکی از رشته های سازگار با محیط زیست در بازار امروز است.

متریال PLA از محصولات زراعی مانند ذرت و نیشکر ساخته شده است، قابل تجدید و مهمتر از همه زیست تخریب پذیر است. یکی از مزیت های آن این است که، این متریال هنگام پرینت بوی شیرینی دارد.

قبل از چاپ سه بعدی با ABS اطمینان حاصل کنید که پرینتر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر مطابقت داشته باشد. تا اطمینان  حاصل کنید که بهترین کیفیت چاپ را ارائه می دهد.

محاسن

  • کم هزینه
  • استحکام و قدرت
  • دقت ابعاد خوب
  • عمر مفید

معایب

  • مقاومت کم در برابر حرارت
  • می تواند قطره شود و ممکن است نیاز به فن خنک کننده باشد
  • رشته می تواند شکسته شود
  • برای خارج از منزل مناسب نیست (در معرض نور خورشید)

سخت افزار مورد نیاز

قبل از چاپ 3D با متریال PLA اطمینان حاصل کنید که چاپگر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر برای اطمینان از بهترین کیفیت چاپ است.

بستر

دما: 45-60 درجه سانتی گراد

بستر حرارتی اختیاری

محفظه مورد نیاز نیست

سطح ساخت

نوار پینتر

PEI

پلیت شیشه ای

چسب ماتیکی

اکسترودر

دما: 190-220 درجه سانتی گراد

بدون نیاز به هیچ گونه پیشنهاد ویژه

خنک کننده

بخش خنک کننده فن مورد نیاز است

سرعت فن: 100٪

بهترین تمرین ها

این راهنمایی ها به شما کمک می کند شانس مشکلات مربوط به پرینت سه بعدی معمولی مرتبط با متریال PLA را کاهش دهید، مانند رشته رشته شدن، قطره شدن یا under-extrusion.

متریال PLA
متریال PLA

تنظیمات دقیق را برای جلوگیری ازقطره شدن انجام دهید

یکی از شایع ترین مشکلات با متریال PLA، قطره شدن است. از آنجایی که رشته ها در مقایسه با مواد دیگر تمایل به ادامه حرکت در طی حرکات در انتهای حلقه دارند . این باعث ایجاد رشته هایی می شود و تنظیمات dialing بهترین روش برای مبارزه با این رفتار است.

مارک های مختلفی از متریال PLA و چاپگرهای مختلف ممکن است نیاز به تنظیمات کمی متفاوت دیگری داشته باشند. بنابراین ممکن است لازم باشد برای پیدا کردن بهترین مقدار برای چاپگر خود آزمون خطا انجام دهید. Simplify3D یک ویژگی بسیار مفید در نسخه 4.0 اضافه کرده است که می تواند با کمک آن به شما کمک کند تا سریعا تعداد زیادی از تنظیمات مختلف را امتحان کنید. و سپس به قسمت نهایی بروید تا تعیین کنید کدام یک بهترین کارایی را در تنظیمات خاص خود داشته است.

یک مثال

برای مثال، شما می توانید دو ستون عمودی را راه اندازی کنید که در کنار یکدیگر چاپ می شود تا در هنگام حرکت به عقب و جلو بین ستون، ارزیابی کنید. سپس به Tools> Wizard Settings Wizard بروید و انتخاب کنید که چگونه می خواهید تنظیمات خود را در طول چاپ انجام دهید. به عنوان مثال، شما می توانید یک فاصله مختلف retraction برای هر بخش 20mm از چاپ را امتحان کنید و سپس مقداری که در پایان کار بهترین نتیجه را می دهد انتخاب کنید.

برای راهنمایی های بیشتر در مورد چگونگی کاهش چسبندگی و چروکیدن، مطمئن شوید که راهنمای چاپ کیفیت ما را که حاوی یک بخش کامل اختصاص داده شده به این موضوع است، بررسی کنید. نحوه کاهش رشته و قطره شدن.

بهینه سازی تنظیمات خنک سازی

خنک کننده یکی از مهمترین جنبه های چاپ با متریال PLA است. داشتن یک فن خنک کننده بخار اختصاصی باعث ایجاد تفاوت زیادی در کیفیت قطعات چاپ شده می شود. پلاستیک تازه اکسترود شده نیاز به خنک کردن در دمایی پایین تر از دمای گذار شیشه دارد. این باعث می شود که پلاستیکی رشته رشته نشود و تولید مصنوعات دیگر جلوگیری شود.

توصیه می کنیم سرعت فن را در سراسر چاپ روی 100٪ تنظیم کنید. به جز برای اولین لایه ها 1-2 که در آن شما می خواهید یک پیوند قوی با تخت چاپ ایجاد کنید. Simplify3D همچنین یک گزینه مفید در زبانه خنک کننده تنظیمات فرایند شما را فراهم می کند که می تواند سرعت چاپ را برای قطعات کوچک به طور خودکار کاهش دهد و اطمینان حاصل شود که لایه ها زمان کافی برای خنک شدن دارند.

این می تواند کیفیت چاپ را تا حد زیادی بهبود بخشد . اجازه دهید لایه را قبل از چاپ لایه بعدی در بالای آن لایه بسازد. این تنظیم را می توانید بر روی زبانه Speeds از تنظیمات روند خود پیدا کنید.

دمای اکسترودر صحیح را انتخاب کنید

فیلامنت PLA
فیلامنت PLA

این یک نکته عالی برای هر فیلامنت است، اما مخصوصا برای متریال PLA مفیدتر است. چرا که اغلب حاوی ترکیبات مختلف افزودنی بسته به سازنده آن می باشد. این مواد افزودنی متفاوت می تواند منجر به تغییرات در دمای چاپ بین 190-230 درجه سلسیوس شود. اگر شما در دمای مناسب چاپ نمی کنید، این می تواند به چندین مشکل در کیفیت چاپ منجر شود از جمله رشته رشته شدن ، قطره شدن و under-extrusion.

PLA همچنین می تواند با پرکننده های مختلف مانند فلز، چوب و فیبر ترکیب شده باشد که ویژگی های متفاوتی نسبت به PLA homogeneous است.

این ممکن است نیاز به تنظیمات مختلف و یا حتی سخت افزار های مختلف داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که سازنده فیلامنت خود را چک کنید. تا دمای مطلوب را برای استفاده از رشته های خاص خود بررسی کنید. اگر مشکل رشته شدن دارید، سعی کنید این درجه حرارت را 5 تا 10 درجه کاهش دهید، که به جلوگیری از پر شدن بیش از حد کمک می کند. اگر با اunder-extrusion در حال مبارزه هستید، سعی کنید دما را 10 درجه افزایش دهید تا مواد از طریق نازل به راحتی جریان پیدا کنند.

راهنمایی های حرفه ای

استفاده از فن که قسمت های چاپ شده 3D را از تمام جهات سرد می کند، بسیار توصیه می شود. بسیاری از پرینترهای پرطرفدار 3D دارای پیوست های community-designed می باشند که می تواند چاپ و تکمیل شده و بر روی دستگاه شما برای بهبود جریان هوای خنک کننده نصب شود.

افزایش تعداد خطوط محیط برای چاپ های PLA شما یک پیوند قوی بین هر لایه ایجاد می کند و قطعاتی قوی تر را می سازد که کمتر در معرض شکست قرار دارند.

شروع به کار با PLA کنید

اکنون که شما آماده شروع به چاپ با متریال PLA هستید، در اینجا کمی اطلاعات بیشتر برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است. شما می توانید برخی از برنامه های معمولی زیر را مشاهده کنید، از میان آن ها یک نمونه را انتخاب کنید.

1 Comment

چاپ سه بعدی دوچرخه مدل مقیاس | پرینت سه بعدی، پرینتر سه بعدی اصفهان

[…] انتخاب کوچک از قطعات با استفاده از فیلامنت متریال PLA، woodFill و […]

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.