پرینت سلول های قلب و بافت غضروف

پرینت سلول های قلب و بافت غضروفی

پرینت سلول های قلب و بافت غضروف

با یاد و نام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا در مورد پرینت سلول های قلب و بافت غضروف صحبت کنیم.َ

نخستین پرینت سه بعدی قلب مصنوعی انسان در جهان

محققان دانشکده پزشکی ویک فارست، 3D-های چاپ شده از سلول های قلب مصنوعی را به نام Organoids ایجاد کرده اند.

سلول های قلب توسط اولین سلول های پوستی بالغ انسان به سلول های بنیادی پلورپوفتون منتقل می شوند. سپس، سلول های بنیادی القا شده برای ایجاد Organoids دوباره طراحی می شوند. پس از تشکیل Organoids، اسفروئید های Organoids 3D چاپ شده با چاپگر ویژه 3D در موسسه پزشکی باپتیست Wake فارست پزشکی احیا می شوند.

سلول های قلب 3D-printed-beating-heart
سلول های قلب 3D-printed-beating-heart

با توجه به Ivy Mead، دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشکده پزشکی ویک فارست، سلولهای قلب 3D چاپ شده به علت سلول های قلبی تخصص دهنده و محيطی که سلول ها در آن نگهداری می شوند، شکست می خورند.

محققان در مصاحبه ای با مکانیک محبوب گفتند که سلول ها باید در همان دما ذخیره شوند تا بدن انسان آن ها را بپذیرد. تیم گفته است که آن ها می توانند اندام مینیاتور را با نشانه های الکتریکی یا شیمیایی تحریک کنند تا الگوهای ضرب و شتم را تغییر دهند. همچنین وقتی که آن ها را در ابعاد سه گانه رشد می دهیم، به آنها امکان می دهد که به راحتی یکدیگر را به هم متصل کنند، همانطور که در بدن انسان هستند. “

در نهایت، پروژه 24 میلیون دلاری تلاش می کند تا انواع مختلفی از اعضای آزمایشگاه 3D چاپ شده را ایجاد کند تا عملکردهای واقعی اندام های انسانی را انجام دهد.

تیم آنتونی آتالا، پژوهشگر پیشرو در ایالات متحده در زمینه پزشکی احیا کننده، قبلا مثانه انسان است را ساخته است که سال ها با موفقیت پیوند خورده است.

بیوپینتر چاپ سریع ایمپلنت های غضروف انسانی

بیوپینتر چاپ سریع ایمپلنت های غضروف انسانی
بیوپینتر چاپ سریع ایمپلنت های غضروف انسانی

در آزمایشگاه مهندسی و بازسازی غضروف ETH Zürich آن ها پیشرفت قابل توجهی در چاپ 3D از غضروف انسانی انجام داده اند که باید به جابجایی های قابل برنامه ریزی برای قربانیان تروما منجر شود. گروهی از محققان به رهبری پروفسور مارسی زنوبی وانگ و ماتی کاستی پروسه ای را ایجاد کردند که بیمارستان ها را قادر می ساخت تا ایمپلنت بینی کامل در زیر 20 دقیقه قرار گیرد. هر ایمپلنت غضروف می تواند با ایمپلنت بینی، گوش و زانو تولید شود که بیشترین استفاده را در جراحی ها دارد در حالیکه به طور قابل توجهی نیاز به اهدا کنندگان پیوند را کاهش می دهد.

در مقاله خبری ETH Zürich Kesti توضیح میدهد که چگونه این فناوری ممکن است در آینده جراحی ترمیمی را تغییر دهد:

یک حادثه جدی خودرو باعث آسیب رسیدن به یک مسافر می شود. این امکان وجود دارد که این را به عنوان یک مدل 3D بر روی کامپیوتر بازسازی کنیم. در همان زمان، بیوپسی بر روی بیمار و سلول های غضروفی که از بدن او خارج می شود، از جمله زانو، انگشت، گوش یا فشرده بینی بینی شکسته انجام می شود. سلول ها در آزمایشگاه تولید می شوند و با یک پلیمر biopolymer مخلوط می شوند.

از این ترکیب خمیر دندان مانند یک پیوند غضروف بینی با استفاده از bioprinter ایجاد می شود که در طی عمل جراحی وارد بدن بیمار می شود. در این فرآیند، biopolymer صرفا به عنوان یک شکل قالب سازی شده استفاده می شود؛ پس از آن توسط سلول های غضروف خود بدن تجزیه می شود. پس از گذشت چند ماه، تشخیص بین پیوند و غضروف بینی بدن غیرممکن است. این روش نسبت به ایمپلنت های سنتی مزایای قابل توجهی دارد، مثلا از سیلیکون ساخته شده است: خطر رد ایمپلنت بدن بسیار پایین است. یک عامل بسیار مهم برای بیماران جوان این است که ایمپلنت سلولی همراه با بیمار رشد می کند، چرا که توسط موتور رشد داخلی بیمار کنترل می شود، همانطور که در مورد سایر قسمت های بدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا گزارش RuptlyTV آمده است:

چاپگر سه بعدی آن ها فقط یک سیستم سه محور ساده با یک سرنگ متصل نیست بلکه یک دستگاه پزشکی بسیار پیچیده است. آن ها از “Bio Factory” ساخته شده توسط RegenHu از Villaz St-Pierre، سوئیس استفاده می کنند، که دارای سه headhead برای ویسکوزیته های طبیعی، یکی برای ویسکوزیته های بالا و یک لامپ UV است. این سیستم همچنین با UV-lens 355 نانومتری برای پتروشیمی سازی مجهز است.

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد BioFactory را در این ویدیو ببینید:

اگر می خواهید بیشتر در مورد چاپ سه بعدی بافت غضروف و برنامه های پزشکی بیشتر بیاموزید، می توانید این 20 دقیقه ارائه شده از دکتر یوشیدا مالدا را که در این کنفرانس ICRS در 2014 در FIFA Auditorim در زوریخ صحبت می کند، تماشا کنید.

غضروف. یاد بگیرید که از آن قدردانی کنید

با استفاده از آزمایش های روی حیوانات که قبلا انجام شده است این تکنولوژی چاپ 3D پزشکی برای آینده نزدیک برنامه ریزی شده است، ، امیدوارم به بسیاری از قربانیان آسیب های سنگین کمک کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.