انقلاب پرینت سه بعدی در پزشکی

چهار روش پرینت سه بعدی که در پزشکی مدرن انقلاب ایجاد خواهد کرد

انقلاب پرینت سه بعدی در پزشکی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا چهار روش چاپ سه بعدی که در پزشکی مدرن انقلاب ایجاد خواهد کرد را توضیح دهیم.َ

چاپ سه بعدی و پزشکی

برای گفتن اینکه چاپ سه بعدی زندگی ما را بهبود می بخشد، این است که آشکار شود. در این استدلال، تردیدی وجود ندارد. با این وجود، آنچه بیشتر مردم با آن مواجه هستند، این است که درک کنیم چگونه می توان زندگی مردم را در برخی از موارد روزمره تغییر داد. همانطور که اکثر مردم ایده های انتزاعی در مورد چگونگی بهره برداری از این صنعت را برای جامعه به ارمغان می آورند، آن ها مزایای فوری را که می توانند به آن ها ارائه دهند، نمی بینند. این باعث می شود که توضیح دهد چرا سرمایه گذاری در تکثیر تکنولوژی چاپ سه بعدی ضروری است. هدف این مقاله نشان دادن یکی از نمونه های قابل ملاحظه ای از تاثیر مستقیم آن بر زندگی ما در قالب پیشرفت های پزشکی است.

امواج مختلف بهبود تکنولوژی موجب پیشرفت موازی در خدمات بهداشتی شده است. گاهی اوقات از صنایع می آید که هیچکس به پیوند دادن به سلامت فکر نمی کند. پیشرفت های مختلف توسط برنامه های فضایی ناسا منجر به کشفیات غیرقابل پیش بینی شد که در نهایت به جهان تکنولوژی پزشکی متصل شد، به ویژه اینکه چگونه تلسکوپ هابل به تصویربرداری دیجیتال برای بیوپسی های سینه منجر شد و اختراع دستگاه های ضربان ساز قابل برنامه ریزی. فن آوری های غیر مرتبط اغلب می توانند پیشرفت در صنایع مختلف را افزایش دهند.

1) مهندسی بافت استخوان

به همین ترتیب، چاپ سه بعدی به دقت مکانیکی منحصر به فرد اجازه می دهد تا مواد قابل قالب بندی را به شکل هایی که قبلا ساخت آن غیرممکن بود، و از طریق ابزارهای صنعتی یا کارخانه نمی توانست تولید کند را بسازد. محققان در پزشکی احیا کننده پیشرفت های پیشنهادی در مهندسی استخوان دارند. چاپ سه بعدی می تواند جزئیات جدی در بازتولید بافت استخوانی را با توجه شدنت آن به جزئیات به دست آورد. شايد مدل هاي آينده بتوانند مغز استخوان را بازسازي كنند كه يكی از مهمترین بافت های بدن برای ادامه زندگی است.

2) تولید دریچه قلب

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ در میان مردان در بیشتر کشورهای توسعه یافته است. یکی از مسائل اصلی با قلب به طور کلی این است که چگونه آن ها می توانند بسیار متفاوت باشند و دریچه و اتاق های پیچیده ای داشته باشند. چاپ سه بعدی اجازه می دهد تا تولید سریع دریچه های قلب را که می تواند به نیازهای دقیق بیمار برسد. بدون چاپ سه بعدی، این مورد نیاز به ساخت دست ساز پیچیده است که می تواند چند هفته برای به طول بیانجامد. اما به لطف مواد هیدروژل، تولید دریچه های ضروری و حیاتی قلب به سرعت انجام شده است.

3) بازسازی گوش

بازسازی یک گوش انسان با تمام انواع بافت مورد نیاز، پیچیده می شود. مناطق خاصی نیاز به چربی بیشتری دارند و دیگران به غضروف نیاز دارند. دانشمندان دانشگاه کره یک روش جدید انقلابی ایجاد کرده اند که می توانند بافت کامپوزیتی تولید کنند. چه چیزی باعث می شود این فوق العاده شگفت انگیز است که آن را تقلید رشد و تکثیر سلول است به این معنی که گوش عمل می کند مثل یک بخش زیست شناختی، رو به رشد از بدن و نه فقط وابستگ پروتز.

چهار روش چاپ سه بعدی که در پزشکی مدرن انقلاب ایجاد خواهد کرد
چهار روش چاپ سه بعدی که در پزشکی مدرن انقلاب ایجاد خواهد کرد

4) چاپ 3D از باکتری ها برای مطالعات پیشرفته در ویروسی
این یکی پیچیده است، پس با من بمان، زیرا ارزش تلاش دارد. چاپ 3D را می توان برای بازسازی نمونه های دقیق کشت که در آن باکتری ها رشد می کنند، به ما درک می کنند که چگونه برخی از ویروس ها و عفونت های باکتری کار می کنند. محققان می توانند با ایجاد مجدد حفره ریه یا حفره دهان، ویروس ها را برای تشخیص و پیشگیری پیشرفته شناسایی و بررسی کنند. استفاده از این فرهنگ ها نه تنها می تواند به جلوگیری از سوء هاضمه های فعلی بلکه شناسایی الگوهای پرورش و تست برای سوء هاضمه های آینده که می تواند رخ دهد.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.