پرینترها و متریال جدید برای پرینت سه بعدی زیستی

پرینترها و متریال جدید برای پرینت سه بعدی زیستی

پرینترها و متریال جدید برای پرینت سه بعدی زیستی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا کشف متریال ها و پرینت سه بعدی زیستی جدید مانند BioBot و متریال های شرکت Nano Dimension در عرصه پزشکی را توضیح دهیم.َ پرینتر های سه بعدی امروزه در همه عرصه ها جای خود را باز کرده اند و این بار نوبت پزشکی است و راه حل های پرینت سه بعدی برای مشکلات بدون راه حل.

معرفی BioBot 2 – Bioprinter دسکتاپ جدید توسط BioBots

امروزه پرینتر سه بعدی زیستی یکی از مهمترین تکنولوژی ها در عرصه پزشکی می باشد به طوریکه این تکنولوژی می تواند راه حل و پاسخ بسیاری از مشکلات و محدودیت های این علم باشد. در حالیکه تکنولوژی پرینتر سه بعدی زیستی هر روز پیشرفت می کند، دستگاه های انتخابی بسیار محدودی وجود دارد که به طور انحصاری برای زیست شناسی استفاده می شود. BioBots این محدودیت را برداشته و در حال توسعه ابزارهای مهندسی زیستی لازم برای چاپ سه بعدی است. جدیدترین و بروزترین نسخه این شرکت به نام BioBot 2 است. BioBot 2 یک پرینتر سه بعدی زیستی بیومتریک دسکتاپ جمع و جور است که به کاربران اجازه می دهد تا فضا را در آزمایشگاه حفظ کنند.

بیوت بوت 2 بیومواد 3D بیومواد چاپی

پرینتر سه بعدی زیستی BioBot 2

این چاپگر جدید Bioprinter دارای یک اکسترودر 6 عددی گرم و UV و نور مرئی است. سیستم اکسترودر از سیستم پنوماتیک فشرده بهره می برد. این سیستم به دستگاه اجازه می دهد تا از فشار هوا برای تنظیم میزان اکستروژن استفاده کند. علاوه بر سیستم اکسترودر، رزولوشن و درجه حرارت قابل دستیابی نیز قابل توجه است. این می تواند با وضوح با دقت1 میکرون در محور x، y و z در 4 درجه سانتی گراد تا 200 درجه سانتیگراد چاپ کند.

تخت چاپ به دمای 120 درجه سانتیگراد گرم می شود و می تواند سلول ها را در 37 درجه سلسیوس در صفحه حفظ کند. این امر برای حفظ میکرو ارگانیسم مفید است. این صفحه همچنین توانایی چاپ روی ظروف پترری، صفحات و اسلایدها را دارد. این نه تنها موجب صرفه جویی در زمان می شود، بلکه می تواند برای فرهنگ نیز بهتر باشد. علاوه بر این، مدارک دستگاه را به عنوان یک دستگاه آزمایشگاهی مخصوص به کار می برد.

یکی دیگر از ویژگی های امیدبخش BioBot 2، خودکار سازی است. با انتخاب یک گزینه درون ساخته شده برای کالیبراسیون اتوماتیک می توانید دستگاه را برای تنظیم تنظیمات اکسترودر خود فعال کنید. این دستگاه از 10 میلی لیتر سرنگ BD لوئر قفل استفاده می کند. این شرکت همچنین تأکید می کند که هر قطعه زیستی که بر روی سرنگ قرار می گیرد سازگار با دستگاه است.

پرینتر سه بعدی زیستی Biobot 2

پرینتر سه بعدی زیستی Biobot 2 
پرینتر سه بعدی زیستی Biobot 2

درباره BioBots
BioBots متخصص در رشته های زیستی و زیست شناسی است. آنها همچنین در آینده نزدیک نرم افزار خود را تولید خواهند کرد. این شرکت با شبکه ای بزرگ از دانشگاه ها کار می کند، از جمله اما نه تنها به استنفورد، کلمبیا و MIT.

Nano Dimension ثبت اختراعات برای سازه های مصنوعی

Nano Dimension ثبت اختراعات برای سازه های مصنوعی
Nano Dimension ثبت اختراعات برای سازه های مصنوعی

Nano Dimension برای ثبت اختراع مربوط به تولید مواد بیولوژیکی با استفاده از تکنولوژی جوهر افشان علامت تجاری خود ثبت کرده اند. این باعث می شودNano Dimension یکی از تعداد روزافزون شرکت های انگشت شماری باشد خود را در زمینه بیو چاپ جلو برده اند. تکنولوژی جوهر افشان آنها را قادر می سازد تا ساختارهای زیستی پیچیده ای را که از سلول ها و جوهر ساخته شده اند، چاپ کنند.

این حق ثبت اختراع تحت بخش شرکت Nano Dimension Technologies ثبت شده است. سازه های بیولوژیکی اجازه می دهد تا طراحی، اصلاح، رشد و نگهداری بافت های زنده که در داربست های طبیعی یا مصنوعی تعبیه شده اند را قادر سازد تا آنها را به انجام وظایف بیوشیمیایی پیچیده تبدیل کنند. این اختراع خاص به طور خاص بر اساس ساخت سازه هایی است که تقلید از نفرون ها، بخشی از کلیه ها با هدف فیلتر کردن خون است.

متخصصان پزشکی ممکن است این فناوری را به پیوند کلیه اعمال کنند. این پتانسیل را دارد که زمینه تولید انسانی مصنوعی را نیز توسعه دهد. توانایی تولید بخش های جدیدی از اندام هایی که اغلب برای پیدا کردن اهدا کنندگان سخت است، پیشرفت چشمگیر در زمینه پزشکی است. همچنین به این معنی است که می تواند در زمینه سم شناسی ارزشمند باشد. این به این دلیل است که محققان می توانند مکانیک کلیه و سیستم تصفیه بدن را به طور موثر درک کنند.

درباره Nano Dimension

تمرکز اصلی Nano Dimension این شرکت پیش تاز در علم پرینتر سه بعدی زیستی در سال 2012، پیشرفت تولید افزودنی ها بوده است. در حالی که این شرکت مشهورترین تولید کننده چاپگرهای سهبعدی برای هدف مشخص جهت ساخت صفحات circuity چاپ است، آنها نمونه کارها را گسترش داده و به فعالیت های دیگر مربوط به تولید افزودنی غرق شده اند.

آنها همچنین جوهر های هدایت کننده و دی الکتریک مبتنی بر فناوری نانو را تولید کرده اند. تخصص آنها در فناوری نانو باعث می شود که آنها متناسب با تغییر در جهت انتشار بیوپلاستی باشند.

این شرکت در اسرائیل و در امریکا مستقر است. سهام آنها در هر دو کشور در دسترس است. این شرکت طی چند سال گذشته برای بسیاری از اختراعات مختلف ثبت کرده است. هنوز مشخص نیست که اداره حق ثبت اختراع Nano Dimension حقوق این فناوری جدید را اعطا کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.