کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی (ساخت سمعک)

کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی (ساخت سمعک)

کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی (ساخت سمعک)

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا کاربرد پرینت سه بعدی در حوزه پزشکی و به خصوص در تولید سمعک شنوایی را توضیح دهیم.َ

روند پیشرفت استفاده از پرینت سه بعدی در پزشکی

از استخوان به اسلحه، مسیر چاپ 3D به آگاهی مطرح (و بد نامی رسانه ای) تا حد زیادی از اشیاء فوق العاده شامل تقریبا همه چیز ساخته شده با استفاده از فن آوری های به روز ایجاد شده است.

با این حال، هنوز تعداد زیادی از این شیوه های پزشکی، با استفاده از این فن آوری، گزارش شده است. اگر مشکل شنوایی دارید، احتمالا رفع مشکل شما در حال حاضر بخشی از انقلاب چاپ 3D است. این به این دلیل است که دستگاه شنوایی شما، احتمالا به صورت3D چاپ شده است.

.با توجه به فیل ریوز، نویسنده گزارش در صنعت چاپ 3D، بیش از 10،000،000 3D سمعک چاپی در چرخه گردش در سراسر جهان وجود دارد. جینا فرانکلین، کاردانی بازاریابی با envisionTEC، پیشرو در تولید پرینترهای 3D برای صنعت سمعک، ادعا می کند که اکثریت از سمعک در جهان در حال تولید با استفاده از پرینتر های 3D ساخته شده است است.

یک دلیل بزرگ برای این تحول است توجه به این مورد است که پرینتر پرینت سه بعدی ، کارهای دستی صنعتی را به یک کار فشرده در حالت خودکار تبدیل کرده است.

از Generic به سفارشی و از نه مرحله به سه مرحله

فرآیند اولیه برای ساخت کیت های شنوایی در یک قالب یک پروسه 9 مرحله ای بود که از ساخت مدل منطبق و منحصر به فرد تا تبدیل آن به کیت شنوایی بود که یک هفته طول می کشید. تولیدکنندگان کیت های شنوائی برای راه اندازی این فرآیند artisan را استخدام کردند که کار آن ها بیش از یک هفته طول می کشید.

کیت های شنوایی با این فرآیند اغلب یکسان بود. شباهت آنها در مسائل مربوط به محصول نهایی منعکس شده است. فرانکلین می گوید: “آنها ممکن است به راحتی در گوش نصب شوند و یا در اطراف گوش اتصالات شل باشد.

اندازه کیت متناسب و سفارشی شده دیگر مسئله ای با سمعک های سه بعدی چاپی نیست.و زمان هم دیگر مهم نیست.

کیت های سمعک پرینت سه بعدی

کیت های سمعک پرینت سه بعدی
کیت های سمعک پرینت سه بعدی

.با توجه به چاد Fauks، مدیر دیجیتال جهانی سپارش در استارکی، تولید کننده مینه سوتا مبتنی بر سمعک،برا اساس روند مجسمه سازی و مدل سازی محصول نهایی هم اکنون می توانید در یک روز تکمیل شود. او می گوید: “این پیشرفته تر از آنچه که قبلا در قالب هنری بود پیشرفته شده است.

چاپ سه بعدی فرآیند تولید سمعک را به سه مرحله کاهش داده است: اسکن، مدل سازی و چاپ.

در فرآیند دیجیتالی جدید، متخصص شنوائین با استفاده از یک اسکنر 3D گوش را برای ایجاد یک تصور با استفاده از لیزر ها اسکن می کنند. اسکن، که ایجاد حدود 100،000 به 150،000 نقاط مرجع با استفاده از دوربین های دیجیتال است، به تکنسین یا طراح، که اعمال قالب ها و هندسه را به این تصور ارسال می شود.

در طی این مرحله، تکنسین آزمایشگاه برای شنوایی را برای گروه خاصی از مشتریان آزمایش می کند. پس از آن، پوسته ها با استفاده از رزین چاپ می شوند و با آینه های لازم و الکترونیک مورد نیاز می باشند. چاپگرهای 3D به سرعت در حال ساخت پوسته هستند، زمانی که تکنسین آنها را مدل سازی کرده است. به عنوان مثال، چاپگر EnvisionTEC می تواند 65 سمعک یا 47 قالب سمعک را طی 60 تا 90 دقیقه چاپ کند.

سرعت چاپ کمک می کند تا تولید کنندگان در مقیاس بالا و تنظیم تقاضا برای عرضه بتوانند کار کنند. علاوه بر این، فایل دیجیتال به طراحان کمک می کند تا اشتباهات را برای تصحیح خطاها و تنظیم و استفاده مجدد تصحیح کنند. به عبارت دیگر، چاپگرهای 3D امکان تولید سریع و نمونه سازی سریع را فراهم می کنند.

ده سال ساخت

چیز شگفت انگیز در مورد این روند این است که تا ده سال گذشته عمدتا نادیده گرفته شده است.

Materialize، شرکت خدمات چاپ سه بعدی، پیشگام در این فضا است. این شرکت بلژیک مبتنی بر همکاری با PHONAK، تولید کننده سمعک سوئیس، برای توسعه فرآیند سریع شل مدل سازی و یا RSM تماس در سال 2000 بوده است. با توجه به ارتباط فرانکی د Schouwer او در پاسخ ایمیل نوشت: مدیر وب سایت با این شرکت، ترکیب پرینتر های تخصصی 3D با اسکنر، شنوایی سنجی را محلی سازی می کند و تولید سمعک را فعال. .

به طور مشابه، envisionTEC روند خود را به نام مدل شل دیجیتال یا DSM RDSMY + 0٪ را توسعه داده است و از سال 2005 در رابطه با PHONAK کار کرده است . در اوایل سال جاری، بر اساس دانمارک اینترنتی Widex تولید کوچکترین سمعک جهان با استفاده از ساخت CAMISHA یا به کمک کامپیوتر از پوسته های فردی برای کمک های شنوایی بوده است.

استارکی با برسی ها خود نشان داد که استفاده از تکنولوژی چاپ 3D برای تولید کیت های شنوایی در سال 1998 شروع شده است. پس از افزودن پرینتر سه بعدی به فرآیند تولید خود را ده سال پیش، این شرکت به 30 پرینتر ramped در سراسر هفت مرکز در سراسر جهان دست یافته است.

Fauks می گوید که آنها با استفاده از چاپگرهای Stereolithography یا SLA،( یک نوع پرینتر 3D) تولید می شوند. دو درصد باقی مانده با چاپگرهای 3D با توجه به علل پزشکی و عوامل شکل پیچیده ساخته نمی شوند.

هزینه های بسیار پایین ولی نه کاملا

کاهش هزینه ساخت سمعک با پرینت سه بعدی
کاهش هزینه ساخت سمعک با پرینت سه بعدی

به طور معمول، استفاده و معرفی فن آوری در یک صنعت آزمایشگاهی پرقدرت باعث افزایش کارایی و هزینه های پایین می شود. این در صنعت خاص مهم است که قیمت محصولات طی 20 سال گذشته به طور متوسط هشت درصد افزایش داشته است. با این حال، این پرونده یک مشکل پیچیده در صنایع شنوایی 2 میلیارد دلاری است که پیش بینی می شود در سال 2013 تا 2016 رشد سالیانه 2.8 درصد داشته باشد.

در حالی که ماشین ها هزینه های آزمایشگاهی را کاهش داده و بهینه سازی کارایی را افزایش می دهند، هزینه های سرمایه گذاری را برای کارخانجات شنوایی افزایش می یابد. جای تعجب نیست که آیا چاپ 3D هستند یا خیر.

De Schouwer از iMaterialise می گوید استفاده از پرینتر های سه بعدی در صنعت سمعک کاهش هزینه های تولید سمعک در گوش و ITE را کاهش داده است. او گفت: “فرایند دیجیتالی و خودکار با استفاده از RSM زمان و تلاش را برای تولید کنندگان صرفه جویی کرده است. او اضافه می کند که پرینتر های 3D بسیار ارزان تر از پرینتر های 3D درجه صنعتی هستند.

در حالی که تولید ساده شده است و در فرآیند تولید در Starkey معرفی شده است، فرآیندهای چاپ 3D همچنین هزینه های سرمایه گذاری سرمایه در Starkey را افزایش دادند. Fauks می گوید: “هزینه ماشین آلات و نرم افزار گران است.”

بسته به اندازه و پیچیدگی، هزینه یک دستگاه شنوایی می تواند بین 20،000 تا 150،000 دلار باشد. “فرانکلین از EnvisionTec می گوید:” این ها در هر دو طرف به نظر می رسد.

آستین شرمن، تحلیلگر استاندارد IBIS که در گزارش خود در صنعت سمعک معرفی کرده است، می گوید معرفی پرینتر های سه بعدی در فرآیند تولید، “پتانسیل” برای کاهش هزینه ها را دارد. در کوتاه مدت یا بلند مدت، این کاهش هزینه ها به دست می آید.

1 Comment

کاربرد های گسترده پرینت سه بعدی | پرینت سه بعدی، پرینتر سه بعدی اصفهان

[…] مطلب مربوط به کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی را در اینجا مطالعه […]

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.