توضیح کامل g-code در پرینترهای سه بعدی قسمت3

توضیح کامل g-code در پرینترهای سه بعدی قسمت3

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا ادامه مطالب فایل های g-code در نرم افزار Simplify3D را توضیح دهیم.َ

دستورات گرمایش بستر M140 و M190

از این دستورات برای تنظیم دمای پلت فرم ساخت گرم خود استفاده کنید. نحو استفاده بسیار مشابه دستورات M104 و M109 در بالا است. با ارسال دستور M140 پرینتر شروع به گرم کردن بستر می کند، اما اجازه می دهد تا دستورات دیگر را بلافاصله پس از آن اجرا کنید. دستور M190 منتظر می ماند تا درجه حرارت تخت قبل از هر گونه دستورالعمل دیگر اجرا شود. به یاد داشته باشید که تخت گرم روی چاپگر شما ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا به درجه حرارت بالا برسد.

بنابراین اگر چاپگر خود را مدت زمان زیادی در حال انتظار برای فرمان M190 را برای خنک کردن بستر دیدید، تعجب نکنید. از آنجا که این فرآیند می تواند مدت زیادی طول بکشد، ممکن است شروع به گرم کردن بستر در ابتدای روال خود با استفاده از فرمان M140 ایده خوبی باشد، که به شما اجازه می دهد اقدامات دیگری مانند تمیز پرینتر یا تمیز کردن نازل را انجام دهید. در حالی که تخت هنوز پیش گرم کردن را انجام می دهد. فقط مطمئن شوید که M190 را قبل از شروع چاپ وارد کنید، به عنوان دمای درجه حرارت می تواند یک عامل مهم برای چسبندگی لایه اول باشد.

همانند دستورات M104 و M109، این دستورات گرمایش تخت بسته به نوع سیستم عامل شما متفاوت است. اگر دستگاه شما فایل های x3g را بخواند، می توانید از دستور M134 برای تثبیت بستر خود به جای M190 استفاده کنید. اگر شما از یک نوع از نرم افزارهای FlashForge Dreamer یا Dremel استفاده می کنید، می خواهید از دستور M7 برای تثبیت بستر خود استفاده کنید.

Arguments:

مقدار S درجه حرارت تخت را در درجه سانتیگراد مشخص می کند. هیچ آرگومان دیگر به طور معمول مورد نیاز نیست، زیرا اکثر ماشین ها تنها یک پلت فرم ساخت گرم دارند.

استفاده از مثال:

M140 S50 ; start heating the bed to 50 degrees Celsius
G28 ; home all 3 axes while the bed is still heating
M190 S50 ; wait until the bed reaches 50 degrees before continuing

M106 – تنظیم سرعت فن در g-code

این فرمان به شما اجازه می دهد تا سرعت بخش خنک کننده بخش چاپگر خود را تنظیم کنید. این یک فن خنک کننده خارجی است که نسبت به بخشی که شما چاپ می کنید اشاره دارد. به یاد داشته باشید که چاپگر شما نیز ممکن است یک فن اکسترودر داشته باشد که باعث می شود مکانیزم درایو اکسترودر را خنک نگه دارد، بنابراین مطمئن شوید که اول به طرف فن صحیح نگاه می کنید. در حالی که اکثر پرینترها یک فن خنک کننده خارجی دارند، چند استثنا وجود دارد، بنابراین ابتدا دستگاه خود را چک کنید تا مطمئن شوید که دارای یک خنک کننده خارجی است که می توانید کنترل کنید.

Arguments:

مقدار S مقدار سرعت فن خنک کننده را در محدوده بین 0 (خاموش) و 255 (قدرت کامل) تنظیم می کند.

استفاده از مثال:

M106 S255 ; set the fan to full speed

M106 S127 ; set the fan to roughly 50% power

M106 S0 ; turn off the fan completely

نحوه ارسال یا ویرایش دستورات G-Code

نحوه ارسال یا ویرایش دستورات G-Code
نحوه ارسال یا ویرایش دستورات G-Code

کنترل پنل Simplify3D-Machine

اگر دستگاه شما فایل های gcode معمولی مانند اکثر ماشین های RepRap را قبول کند، پس یک راه عالی برای تست دستورات مختلف وجود دارد. و آن ارسال کد به صورت دستی است تا ببینید که چاپگر شما چگونه پاسخ می دهد. شما می توانید این را در Simplify3D انجام دهید با رفتن به Tools> Machine Control Panel. هنگامی که در پنل کنترل ماشین مطمئن شوید که شما به چاپگر 3D خود متصل شده اید، سپس از تب Communication برای چاپگر خود یک خط G-Code استفاده کنید.

فقط دستوری را که می خواهید در پایین پنجره بنویسید را تایپ کنید و سپس دکمه ارسال را فشار دهید. هیچ کدام از دستورات ذکر شده در این مقاله دائمی نیستند، بنابراین شما همیشه می توانید چاپگر را مجددا راه اندازی مجدد کنید، اگر می خواهید دستگاه را متوقف کنید یا دوباره به حالت تازه بازگردید.

سفارشی سازی دستورات

هنگامی که شما با دستورات احساس راحتی می کنید، ممکن است متوجه شوید که می خواهید یک سری دستورات را قبل یا بعد از هر چاپ اجرا کنید. خوشبختانه، Simplify3D به شما توانایی سفارشی کردن روال هایی را که در ابتدای و پایان هر چاپ اجرا می شود را دارد. می توانید به راحتی تنظیمات خود را به روز کنید تا چاپگر 3D خود به طور خودکار این اقدامات را انجام دهد. برای انجام این کار روی “ویرایش تنظیمات فرآیند” کلیک کنید و سپس برگه اسکریپت را انتخاب کنید. چندین اسکریپت مختلف در این برگه وجود دارد که میتوانید ویرایش کنید.

هر کدام در زمان چاپ در زمان های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، شروع اسکریپت در ابتدای چاپ استفاده می شود، در حالیکه اسکریپت پایان دادن در انتهای چاپ اجرا می شود. بسته به جایی که می خواهید تغییرات خود را انتخاب کنید، دسته های مناسب را انتخاب کنید و شروع به ویرایش کنید. مشخصات پیش فرض که Simplify3D برای چاپگر 3D شما فراهم می کند، قبلا شامل اسکریپت هایی است که ما آزمایش و تأیید کرده ایم، بنابراین می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

Simplify3D شروع اسکریپت

Simplify3D شروع اسکریپت
Simplify3D شروع اسکریپت

هربار که شما این اسکریپت ها را تغییر می دهید، می توانید سعی کنید یک چاپ تست سریع انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که چاپگر رفتار شما را انتظار می رود. هنگامی که از تغییرات خوشحال شدید، می توانید از سیستم مدیریت نمایه Simplify3D برای دائمی این تنظیمات جدید برای چاپ های آینده استفاده کنید. شما حتی می توانید چندین نسخه از نمایه خود را ایجاد کنید، اگر می خواهید تغییرات خود را در طول مسیر دنبال کنید.

ما در حال حاضر همه اصولی را که لازم است شروع به تست G-Code در چاپگر 3D خود کنید را پوشش داده اید. اگر شما علاقه مند به آموزش های دیگری مانند این هستید که می توانند به شما در آموزش اصول اولیه چاپ 3D کمک کنند، برای دیدن کتابخانه کامل ما اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.