پرینت چند بخشی در نرم افزار Simplify3D قسمت 2

فرآیند پرینت چند بخشی ، حالت چاپ مداوم

پرینت چند بخشی در نرم افزار Simplify3D قسمت 2

نام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا ادامه پرینت چند بخشی در نرم افزار Simplify3D را توضیح دهیم.َ

ادامه مطلب قبل

آخرین چیزی که باید انجام دهید کلیک کردن بر روی آماده شدن برای چاپ است! دکمه ای برای تولید دستورالعمل های چاپ برای فرآیندهای چند گانه FFF ما. این نرم افزار تشخیص می دهد که شما دارای چندین فرایند FFF هستید و از شما می خواهد که آن ها را با هم ادغام کنید. هر دو فرآیند “Pawn Process” و “Knight Process” را انتخاب کنید.

در پایین این پنجره نیز گزینه ای برای پیکربندی نحوه ترکیب این فرآیند چندگانه وجود دارد. اگر ما حالت مداوم چاپ را انتخاب کنیم، هر دو فرآیند با هم ادغام می شود، یک لایه بعد از دیگری. نتیجه بسیار شبیه به حالت فرآیند چاپ تک است که ما در بخش قبلی توضیح داده ایم، با این حال، اکنون ما تنظیمات را برای هر مدل خاص بهینه سازی کرده ایم.

فرآیند پرینت چند بخشی، حالت چاپ متوالی

فرآیند پرینت چند بخشی، حالت چاپ متوالی
فرآیند پرینت چند بخشی، حالت چاپ متوالی

آخرین حالت چاپی که ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد، چاپ پیوسته است. این حالت چاپ بسیار مفید است که می تواند به افزایش قابلیت اطمینان و کیفیت چاپ کمک کند، اما ممکن است شما مجددا ترتیب مدل های خود را برای استفاده از این تکنیک عوض کنید. در طول چاپ متوالی، نرم افزار چندین لایه از یک مدل را قبل از انتقال به مدل بعدی چاپ می کند. بنابراین ممکن است 30 لایه از مدل سرباز ما قبل از اینکه به سمت مدل اسب حرکت کند چاپ کند و 30 لایه را بعد از آن چاپ کند .

این به طور قابل توجهی میزان حرکت بین مدل ها را کاهش می دهد که باعث می شود سطح بسیار تمیز تر شود. همچنین قابلیت اطمینان کلی چاپ را بهبود می بخشد، زیرا یک مدل واقعا می تواند از صفحه ساخت جدا شده و بدون خراب شدن تمام دسته های مختلف از کار بیفتد.

تصویر سمت چپ تفاوت بین حالت های مداوم (سمت چپ) و ترتیبی (راست) را نشان می دهد. خطوط قرمز نازک نشان دهنده حرکت سریع است که نازل در حال حرکت به یک مکان جدید برای شروع چاپ است. همانطور که می بینید، حالت چاپ پی در پی باعث می شود حرکت های بسیار کمتر بین قطعات برای چاپ سریع و بهتر انجام شود.

بررسی سخت افزار

بررسی سخت افزار
بررسی سخت افزار

بنابراین اکنون که می دانید چگونه چاپ پی در پی کار می کند، ما باید سخت افزار خود را بررسی کنیم تا تعیین کنیم که چگونه قطعات خود را دوباره مرتب کنیم. اگر نازل تمیزی كافي نداشته باشد، چاپگر شما با يكي از قسمتهاي قبلي چاپ شده برخورد خواهد کرد. تصویر سمت چپ، چندین پیکربندی اکسترودر معمولی را نشان می دهد.

در نظر داشته باشید که ممکن است لوازم جانبی خارجی مانند ساپورت یا فریم های ساختاری وجود داشته باشد که باعث می شود تا تمیزی اکسترودر شما کم شود. خطوط نارنجی در تصویر سمت چپ نشان دهنده دو بخش است که به صورت پیوسته چاپ می شوند. فاصله بین این قطعات یک عامل اضافی است که تعیین می کند که آیا چاپ پیوسته موفق خواهد بود یا نه. به عنوان مثال، دو پیکره پایین، فاصله کافی را با فاصله زمانی فعلی ندارند. با این حال، اگر فاصله بین اجزای نارنجی دو برابر و یا سه برابر شود، دو تنظیم پایین تر می توانند تمیزی بیشتری کسب کنند.

Replicator 2 نمونه ای مناسب برای پرینت چند بخشی

Replicator 2 نمونه ای مناسب برای پرینت چند بخشی
Replicator 2 نمونه ای مناسب برای پرینت چند بخشی

برای کمک به نشان دادن این جزئیات بیشتر، اجازه دهید به برخی از سخت افزار دنیای واقعی نگاه کنیم. Replicator 2 نمونه خوبی از چگونگی تاثیر فاصله گذاری بخش ها بر تمیزی چاپ پی در پی می باشد. فنر دمنده Replicator 2 درست در کنار نازل اکسترودر قرار دارد، این بدان معنی است که این چاپگر بسیار کوچک تمیزی چاپ را انجام می دهد، اگر قسمت ها کنار هم قرار گرفته اند و تنها چند میلیمتر فاصله دارند (نگاه کنید به تصویر بالا).

با این حال، اگر فاصله بخشی افزایش یافته باشد، فن دمنده دیگر مسئله نیست و ریل محور X تبدیل به عامل محدود کننده جدید می شود(نگاه کنید به تصویر پایین). شما همچنین می توانید قطعات را ترتیب دهید تا یک طرف مقابل کنار آن قرار گیرد. همانطور که می بینید، اکثر چاپگر ها قادر به استفاده از چاپ پیوسته خواهند بود، اما ممکن است نیاز به برنامه ریزی و پیش بینی اضافی برای اطمینان از اینکه مدل ها به نحوی مرتب شده اند، برای جلوگیری از هر گونه برخورد بالقوه می باشد.

اکنون که بهترین راه برای ترتیب قطعات خود را تعیین کرده اید، فرایند راه اندازی چاپ پی در پی بسیار آسان است. شما می توانید همان مراحل مشخص شده در فرایند چندگانه، بخش چاپ پیوسته را دنبال کنید، با این حال، ما باید زمانی که در نهایت فرآیندهای FFF ما آماده سازی یک گزینه متفاوت را انتخاب کنیم.

انتخاب حالت چاپ

به جای انتخاب حالت مداوم چاپ زمانی که ما انتخاب کنیم چه فرایندی برای آماده سازی مناسب است، گزینه چاپ پیوسته را انتخاب می کنیم. در این مورد ما به این نیاز داریم که یک مقدار برای تمیزی عمودی که در بالا توضیح داده شد وارد کنیم. برای نمونه Replicator 2، ما یک تمیزی اندازه 12 میلیمتر داشته ایم، فرض می کنیم که قطعات به اندازه کافی متفاوتی برای جلوگیری از برخورد با فن دمنده وجود دارد.

مقدار مناسب برای چاپگر خود را وارد کنید و سپس OK را برای ایجاد فایل G-Code ترکیب کنید. اگر این مراحل را به درستی انجام دادید، اکنون می توانید ازچاپ چندین بخش بهتر و سریع تر لذت ببرید!

اکنون تمام نسخه های چاپ چند بخش موجود در نرم افزار Simplify3D را پوشش داده ایم. دفعه بعد که چند قسمت برای چاپ وجود دارد، این تکنیک های صرفه جویی در وقت را امتحان کنید!

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.