بهینه سازی تنظیمات برای مناطق مختلف یک مدل

بهینه سازی تنطیمات یک مدل

بهینه سازی تنظیمات برای مناطق مختلف یک مدل

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا تنظیمات مختلف برای مناطق مختلف یک مدل در نرم افزار Simplify3D را توضیح دهیم.

بهینه سازی تنطیمات یک مدل

بهینه سازی تنطیمات یک مدل
بهینه سازی تنطیمات یک مدل

کاربران با تجربه درک کرده اند که بهبود کیفیت چاپ در نتیجه بهینه سازی تنظیمات استفاده شده در طول فرآیند چاپ می باشد. بخش های مختلف یک مدل ممکن است نیاز به تنظیمات مختلف برای دستیابی به بهترین نتایج داشته باشد. Simplify3D دارای توانایی منحصر به فردی است که به کاربران اجازه می دهد به طور مستقیم هر تنظیماتی را که برای بخش های مختلف یک مدل می خواهند تغییر دهند.

شما می توانید از این ویژگی قدرتمند برای بهبود کیفیت چاپ در مناطق مختلف یک قطعه استفاده کنید، زمان چاپ کلی را کاهش دهید یا حتی خواص مکانیکی قطعه نهایی را تغییر دهید. این آموزش توضیح می دهد که چگونه از این ویژگی برای استفاده بیشتر از بخش های چاپی 3D خود استفاده کنید.

برای مثال امروز، ما با CHISJaguars کار خواهیم کرد با مدل پادشاه شطرنج . ما در حال تغییر تنظیمات در این نسخه برای ایجاد یک پایگاه سنگین، بخش متوسط چاپ سریع و بهینه سازی تنظیمات کیفیت چاپ برای ویژگی های کوچک در بالای قطعه هستیم. Simplify3D شامل یک ویزارد داخلی است که باعث می شود این تغییرات فوق العاده آسان باشد.

استفاده از ویزارد تنظیمات متغیر

ویزارد تنظیمات متغیر به شما این امکان را می دهد که تنظیمات مختلفی را که می خواهید برای هر منطقه از مدل خود تعیین کنید. برای باز کردن این ویزارد ، به Tools> Variable Settings Wizard بروید. در بالای ویزارد ، شما قادر به انتخاب فرایند اصلی هستید که می خواهید به عنوان یک الگو استفاده کنید. باقی مانده از ویزارد به شما کمک می کند که مکان های مختلفی را انتخاب کنید و تجسم کنید که در آن می خواهید تغییر تنظیمات را آغاز کنید.

به عنوان مثال، اگر مدل شطرنج ما 100 میلی متر بلند باشد، اما ما می خواستیم از تنظیمات مختلف برای نیمه های بالا و پایین مدل استفاده کنیم، ما از این ویزارد برای اضافه کردن یک مکان تنها در 50 میلی متری که تنظیمات شروع به تغییر می کنند استفاده می کنیم.

مراحل زیر را دنبال کنید تا همه مکانهایی را که میخواهید تنظیمات مربوط به مدل خود را تغییر دهید اضافه کنید.

  1. هنگام استفاده از ویزارد ، شما یک صفحه قرمز شفاف را با استفاده از مدل های سه بعدی خود در فضای کاری Simplify3D خواهید دید. از نوار کشویی افقی برای حرکت این صفحه به محل مورد نظر که می خواهید تنظیمات چاپ را تغییر دهید استفاده کنید. اگر شما قبلا میدان دقیق محور Z را می دانید، می توانید این شماره را به صورت دستی در قسمت ورودی “تقسیم ارتفاع” وارد کنید.
  2. پس از اینکه صفحه قرمز را در Z-height صحیح قرار دادید، برای افزودن این مکان به لیست، روی «افزودن موقعیت مکانی» کلیک کنید.
  3. برای هر مکان اضافی که میخواهید اضافه کنید مراحل 1-2 را تکرار کنید. شما می توانید بسیاری از مکان های که می خواهید را اضافه کنید.پس از اتمام کار، دکمه Split Process را در پایین سمت چپ کلیک کنید تا تغییرات نهایی شود.
  4. پس از خروج از ویزارد ، متوجه خواهید شد که فرآیند اصلی به چند قسمت تقسیم شده است. هر قسمت شامل نام فرایند اصلی و همچنین عددی است که نشان می دهد کدام منطقه این فرایند را کنترل می کند. برای مثال، ما 3 مکان تقسیم بندی شده برای مدل قطعه شطرنج خود اضافه کردیم. فرایند اصلی “Process1” نامیده شد، پس از استفاده از ویزارد ، ما با “Process1-1″، “Process1-2″، “Process1-3” و “Process1-4” سروکار داریم. “Process1-1” تنظیمات را در پایین قسمت دکمه شطرنج ما کنترل می کند، در حالی که “Process-4” تنظیمات را در بالای صفحه کنترل می کند.

سفارشی کردن تنظیمات برای هر منطقه

سفارشی کردن تنظیمات برای هر منطقه
سفارشی کردن تنظیمات برای هر منطقه

برای ویرایش تنظیمات برای یک منطقه خاص، فقط روی پروسه ای که با آن منطقه مرتبط است کلیک کنید. به عنوان مثال، برای ویرایش تنظیمات پایه قطعه شطرنج ما، ما بر روی “Process1-1” دوبار کلیک میکنیم. پس از آن می توانید هر تنظیماتی را که می خواهید را برای آن منطقه خاص تغییر دهید را تغییر داده و روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

اگر می خواهید همزمان در چندین فرایند تنظیمات را ویرایش کنید، می توانید یکی دیگر از ویژگی های مفید در Simplify3D که گروه فرآیند نامیده می شود را استفاده کنید (برای مشاهده آموزش تصویری در این موضوع اینجا را کلیک کنید). شما همچنین می توانید طیف دقیق محدوده Z محدوده ای را که فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد را با رفتن به تب Advanced و بررسی تنظیمات شروع / توقف چاپ در ارتفاع را بررسی کنید.

Select-All-Variable-Processes-For-Printing را انتخاب کنید
Select-All-Variable-Processes-For-Printing را انتخاب کنید

Select-All-Variable-Processes-For-Printing را انتخاب کنید

هنگامی که سفارشی سازی تنظیمات خود را انجام داده اید، روی «آماده برای چاپ» کلیک کنید. این پنجره جدیدی باز می کند که شما می توانید فرآیندهای مورد نظر را برای این چاپ انتخاب کنید. در مورد ما، «انتخاب همه» را انتخاب خواهیم کرد تا تمام 4 فرایند که ما آن را ایجاد کرده ایم را انتخاب کنیم.

همچنین اطمینان حاصل کنید که حالت “Continuous printing” را انتخاب کنید و سپس OK را برای شروع برش مدل خود انتخاب کنید. نرم افزار به طور خودکار تنظیمات برای هر منطقه از مدل خود را به یک چاپ تک ترکیب می کند، به شما کنترل کامل بر نتایج را می دهد.

هنگامی که برش را به پایان رساند، شما به حالت پیش نمایش منتقل خواهید شد که در آن شما می توانید یک شبیه سازی چاپ را برای تأیید تغییرات خود مشاهده کنید. شما می توانید حالت رنگ پیش نمایش را به “فرآیند فعلی” تغییر دهید، که از رنگ های مختلف برای هر یک از فرآیندهای ایجاد شده استفاده خواهد کرد. این یک روش عالی برای بررسی اینکه کدام بخش از مدل شما با هر فرآیند چاپ می شود. هنگامی که از تغییرات خوشحال شدید، می توانید چاپ مدل تازه سفارشی خود را آغاز کنید!

نتایج بهینه شده

همانطور که می بینید، چاپ با فرآیندهای متعدد یک ویژگی بسیار قدرتمند است! به عنوان مثال، قطعه شطرنج در نمودار زیر با خواص مختلف چاپ شده برای بهبود کیفیت چاپ در بخش های مختلف و ارائه یک مرکز جاذبه پایین، همه در حالی که هنوز هم  چاپ کلی 22٪ بهبود داشته است.

نتایج بهینه شده
نتایج بهینه شده

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.