وارد کردن و مدیریت مدل های سه بعدی

وارد کردن و مدیریت مدل های سه بعدی

وارد کردن و مدیریت مدل های سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا وارد کردن و مدیریت مدل های سه بعدی در نرم افزار Simplify3D را توضیح دهیم.

وارد کردن و مدیریت مدل در Simplify3D

این آموزش همه اصولی که شما نیاز دارید مدل های سه بعدی خود را به Simplify3D وارد کنید را ارائه می دهد. این نرم افزار از STL (Stereolithography)، OBJ، و فرمت های فایل 3MF پشتیبانی می کند، هر چند که فایل STL شایع تر است، بنابراین ما می توانیم امروز با آن شروع کنیم.

به دست آوردن فایل STL

به دست آوردن فایل STL
به دست آوردن فایل STL

دو روش معمول برای به دست آوردن یک فایل STL وجود دارد:

1. دانلود از اینترنت:

اولین و ساده ترین روش، دانلود یک فایل STL از قبل موجود از وب است. چندین وبسایت محبوب وجود دارد که حاوی هزاران مدل دیجیتالی است که قبلا برای چاپ 3D مبتنی بر اکستروژن بهینه سازی شده اند. دو مورد مشترک آن عبارتند از www.thingiverse.com و grabcad.com.

برای این مثال، از مدل چرخ کمپرسور blecheimer برای این آموزش استفاده خواهیم کرد. روی “Download This Thing!” کلیک کنید سپس فایل “comp_wheel.stl” را کلیک کنید تا فایل STL آن را دانلود کنید. فایل STL را در یک پوشه بر روی کامپیوتر خود قرار دهید، زیرا باید فایل را در مرحله بعدی وارد کنید.

2. خروجی از CAD:

یکی دیگر از گزینه های محبوب برای به دست آوردن یک فایل STL این است که این فایل را از بسته CAD خود استخراج کنید، مانند SketchUp یا Solidworks. تمام بسته های اصلی CAD عبارتند از قابلیت های صادر کردن مدل های دیجیتال به فرمت فایل STL. دستورالعمل ها بسته به نرم افزار CAD بستگی دارد برخی ممکن است نیاز به یک پلاگین برای صادر کردن فایل های STL داشته باشند. فقط فایل STL را در یک پوشه بر روی کامپیوتر خود قرار دهید، همانطور که فایل را در مرحله بعدی وارد کنید.

وارد کردن پرونده STL شما به Simplify3D

دکمه وارد کردن مدل
دکمه وارد کردن مدل

زمان وارد کردن پرونده STL به نرم افزار Simplify3D است. روی Import در قسمت Models از رابط اصلی نرم افزار Simplify3D کلیک کنید. به طور پیشفرض، فایل STL را بر روی جدول ساخت مجازی بکشید و رها کنید تا آن را بدون دستیابی به فایل وارد کنید . هنگامی که این مدل را وارد می کنید، نرم افزار به طور خودکار مرکز و ترتیب مدل را در جدول ساخت مجازی ایجاد می کند. برای چرخ کمپرسور، خواهید دید که مدل وارد شده خود را به جای آن که روی پایه قرار گیرد، وارد می کند، اما ما در حال یادگیری نحوه حرکت و دستکاری مدل ها در مرحله بعدی هستیم.

دستکاری مدل 3D خود

این نرم افزار میانبرهای سریع را ارائه می دهد که به شما کمک می کند به سرعت و به راحتی مدل خود را روی صفحه نمایش کنترل کنید. اگر چندین مدل در جدول ساخت داشته باشید، این میانبرها بر مدل انتخاب شده فعلی تاثیر می گذارد. شما همچنین می توانید چندین مدل را از طریق نگه داشتن کلید Shift انتخاب کنید.

qwer

qwer
qwer

چهار حالت مختلف برای دستکاری مدل های شما وجود دارد. با استفاده از کلیدهای Q، W، E و R شما می توانید به سرعت از طریق حالت های مختلف تغییر دهید.

Q: انتخاب مدل ها
W: حرکت مدل در صفحه ساخت
E: مقیاس مدل
R: چرخش مدل ها
در حالی که این میانبرها برای تنظیمات بصری سریع مناسب هستند، شما ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که در آن شما نیاز به جابجایی موقعیت دقیق دارید یا شما نیاز به چرخش مدل را در مورد محور دیگری دارید. در این مورد، شما باید بر روی مدل خود دابل کلیک کنید (یا با دوبار کلیک کردن بر روی نام مدل در لیست مدل)تا به پنجره تنظیمات مدل دسترسی داشته باشید. پنجره تنظیمات مدل، چرخش دقیق عددی، مقیاس بندی، و تعویض ها را ارائه می دهد.

با استفاده از فلش های به پایین به راحتی یک مدل را تنظیم کنید یا مقادیر عددی را برای موقعیت دقیق تر وارد کنید. همانطور که تغییرات ایجاد می کنید، تاثیر هر یک از تنظیمات را مشاهده می کنید، به طوریکه که مدل شما واکنش نشان می دهد و در جدول ساخت حرکت می کند. برای اعمال این تغییرات به مدل (های) انتخابی، ذخیره را فشار دهید. توجه داشته باشید که می توانید نام نمایشگر مدل خود را از طریق این پنجره تغییر دهید.

کلید های فرمان

تحت منوی ویرایش در نوار ابزار بالا گزینه هایی برای بسیاری از ویژگی های اصلی که کاربران برای دستیابی به مدل های 3D خود، مانند Undo / Redo، Select All، Copy، Paste، Group / Ungroup، Center و Arrange Models، Drop مدل به جدول، سطح محل بر روی تخت و بیشتر. در اینجا برخی از کلید های میانبر معمولی مورد استفاده قرار می گیرند (توجه داشته باشید که کنترل برای ویندوز و فرمان برای مک یا لینوکس استفاده می شود):

  • Undo: Control/Command + Z
  • Select All: Control/Command + A
  • Copy Selection: Control/Command + C
  • Paste Selection: Control/Command + V
  • Remove Selection: Backspace
  • Center and Arrange Models: Control/Command + R
  • Drop Model to Table: Control/Command + T
  • Place Surface on Bed: Control/Command + L

علاوه بر این میانبرها و گزینه های دیگر واقع در منوی ویرایش، می توانید از منوی Mesh برای انجام اقداماتی مانند Mirror Mesh استفاده کنید که مدل شما را روی X، Y یا Z نشان می دهد. برای کنترل بیشتر و دقیق تر، کاربران پیشرفته باید Gizmo را با رفتن به Tools> Options و انتخاب «Always show gizmo full 3D transformation» دستکاری و امتحان کنند. با استفاده از این گزینه ها، شما کنترل کاملی از مدل های 3D خود دارید!

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.