راه اندازی و نصب پرینتر FlashForge Dreamer

راه اندازی و نصب پرینتر FlashForge Dreamer

راه اندازی و نصب پرینتر FlashForge Dreamer

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مراحل نصب و راه اندازی پرینتر FlashForge Dreamer را در نرم افزار  Simplify3D توضیح دهیم.

FlashForge Dreamer و Simplify3D

این صفحه برای کمک به تنظیم FlashForge Dreamer برای استفاده در مجموعه نرم افزاری Simplify3D® All-in-One طراحی شده است. چاپگر FlashForge Dreamer دارای دو اکسترودر، یک تخت گرم و قادر به چاپ قطعات بسیار با کیفیت است.

چاپگر دارای قابلیت های USB، SD و WiFi است. از طریق نرم افزار Simplify3D، کاربران قادر به چاپ مستقیم از طریق USB و کارت SD می باشند. برای قابلیت های WiFi ، کاربران هنوز قادر به استفاده از نرم افزار FlashPrint و مسیر Simplify3D ساخته شده G-Code از طریق برنامه FlashForge هستند.

چک های نهایی سخت افزار

قبل از استفاده از چاپگر FlashForge Dreamer با نرم افزار Simplify3D، چند مرحله برای اطمینان از اینکه دستگاه شما آماده چاپ است، وجود دارد.

چک های نهایی سخت افزار
چک های نهایی سخت افزار

لطفا تأیید کنید که تمام مقوا و مواد بسته بندی از داخل چاپگر خارج می شوند و بررسی کنید که بسته بندی تمام شده است. لطفا رول فیلامنت را به درستی نصب کنید و پلاستیک را از طریق لوله هدایت کنید. FlashForge Dreamer دارای هر دو فیلامنت PLA و ABS است، بنابراین لطفا توجه داشته باشید که کدام رشته شما در حال بارگذاری به آن اکسترودر است، این برای چاپ مهم است.

برای بارگذاری فیلامنت، لطفا از پنل کنترل دستگاه در نرم افزار Simplify3D با رفتن به Tools> Panel Control Panel یا استفاده از عملکردهای ساخته شده در صفحه پنل لمسی چاپگر Dreamer استفاده کنید.
DreamerControlBoard

Dreamer دارای 4 گیگابایت حافظه داخلی از طریق یک کارت میکرو SD که به صفحه کنترل الکترونیک متصل است، و همچنین یک کارت SD خارجی قابل جابجایی از سمت راست دستگاه می باشد. هنگام چاپ از طریق USB، فایل ها بر روی حافظه داخلی منتقل می شوند. اگر شما مایل به چاپ با استفاده از صفحه LCD هستید، همچنین می توانید از کپی کردن فایل ها روی کارت SD خارجی استفاده کنید. این راهنمای نحوه چاپ با استفاده از هر دو این روش را توضیح می دهد.

چاپ با Simplify3D

اولین بار که یک کاربر Simplify3D شروع می کند، آن با یک دستیار پیکربندی که لیستی از پرینترها را شامل می شود، خوش آمد می گوید. FlashForge Dreamer را انتخاب کنید تا به طور خودکار نرم افزار را برای دستگاه خود پیکربندی کنید. اگر این اولین بار نیست که نرم افزار را باز می کنید، هنوز می توانید تنظیمات لازم را با رفتن به Help> Assistant Configuration Assistant و سپس انتخاب چاپگر خود بارگذاری کنید.

چاپ با Simplify3D
چاپ با Simplify3D

پس از اتمام Assistant پیکربندی، مدل 3D را که می خواهید چاپ کنید وارد کنید. پس از وارد کردن مدل، لطفا روی «ویرایش تنظیمات فرآیند» کلیک کنید. این پنجره تنظیمات FFF را باز می کند که در آن شما می توانید انواع مختلفی از گزینه های برش را پیکربندی کنید.

انتخاب نمایه Dreamer در Simplify3D

در پنجره تنظیمات FFF، می توانید نمایه مناسب برای دستگاه خود را با استفاده از لیست کشویی انتخاب کنید، بسته به اینکه اکسترودر مورد نظر شما برای چاپ استفاده می شود، انتخاب کنید.

FlashForge Dreamer (اکسترودر راست) – از این مشخصات برای چاپ هایی که شامل اکسترود مناسب هستند استفاده کنید
FlashForge Dreamer (اکسترودر سمت چپ) – از این مشخصات برای چاپ هایی که شامل اکسترودر سمت چپ هستند استفاده کنید
FlashForge Dreamer (هر دو اکسترودر) – از این مشخصات برای هر چاپی که هر دو اکسترودر را شامل می شود استفاده کنید. برای مثال، هنگام انجام اکستروژن دوگانه، تمام فرآیندها باید از تنظیمات “هر دو اکسترودر” استفاده کنند.

تنظیمات فرایند Simplify3D برای FlashForge Dreamer
تنظیمات فرایند Simplify3D برای FlashForge Dreamer

در همان پنجره نیز گزینه هایی برای انتخاب مواد برای چاپ، کیفیت ترجیحی، درصد چگالی پرینت و همچنین استفاده از یک پایه یا ایجاد پشتیبان پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید چاپ های خود را بیشتر سفارشی کنید، لطفا روی دکمه نمایش پیشرفته کلیک کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات در تنظیمات پیشرفته، لطفا سایر آموزش های ما را مشاهده کنید، که در کتابخانه آموزش موجود است.

چاپ با اکستروژن دوگانه

اگر به چاپ اکستروژن دوگانه علاقمند هستید، توصیه می شود از آموزش های ما در مورد چاپ با اکسترودرهای چندگانه دیدن كنید.

پس از تنظیمات فرایند پیکربندی شده، لطفا روی“Prepare to Print!” کلیک کنید. این باعث می شود موتور Simplify3D برش دهنده فایل را برش دهد و مسیر های ضروری FlashForge Dreamer را ایجاد کند. پس از تکمیل این فرایند، گزینه “شروع به چاپ از طریق USB” یا “ذخیره در Toolpaths به Disk” را خواهید داشت. در صورت چاپ با USB، لطفا چاپگر Dreamer را روشن کنید و کابل USB چاپگر را به کامپیوتر خود وصل کنید.

اگر اتصال USB به طور خودکار رخ ندهد، لطفا پنل مدیریت دستگاه را با رفتن به Tools> Panel Control Panel باز کنید و تنظیمات اتصال خود را تأیید کنید. اگر چاپ از کارت SD را انتخاب می کنید، شما می توانید به سادگی بر روی “Save Paths to Disk” کلیک کنید تا خطوط متنی را به عنوان یک فایل .gcode صادر کنید.

پس از آن شما می توانید این فایل را روی کارت SD خارجی Dreamer کپی کنید و با استفاده از صفحه LCD ساخته شده روی صفحه شروع به چاپ کنید.

اگر سوالی در مورد استفاده از چاپگر FlashForge Dreamer با Simplify3D دارید، لطفا با ما تماس بگیرید.

عیب یابی

Simplify3D به چاپگر من وصل نیست
بسیار مهم است که درایور FlashForge Dreamer بر روی کامپیوتر شما نصب شود. ساده ترین راه برای نصب این درایور ها ، نصب نرم افزار FlashPrint از FlashForge است. اگر شما قادر به اتصال با Simplify3D نیستید، لطفا FlashPrint را نصب کنید، و سپس با استفاده از آن نرم افزار، به اتصال به چاپگر متصل شوید.

اگر این موفق باشد، تضمین می کند درایورهای شما به درستی نصب شده اند. پس از آن می توانید FlashPrint را ببندید و اتصال دوم را با استفاده از Simplify3D انجام دهید. توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به قدرت چرخه Dreamer بین تلاش اتصال داشته باشید.
من اخیرا نرم افزار خود را ارتقا دادم و پروفایل های FlashForge Dreamer را نمی بینم؟!
لطفا به Help > Reset All Settings بروید، سپس نرم افزار را باز کنید. این همه پروفایل های استوک، از جمله آنهایی که برای FlashForge Dreamer هستند را بازی می کند.
استفاده از یک چاپگر FlashForge متفاوت؟
برای FlashForge Creator و Creator Pro / X، لطفا FlashForge Tutorial را ببینید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.