کاربرد پرینت سه بعدی در صنایع فضایی و ساخت فضاپیما قسمت دوم

کاربرد پرینت سه بعدی در صنایع فضایی و ساخت فضاپیما

کاربرد پرینت سه بعدی در صنایع فضایی و ساخت فضاپیما قسمت دوم

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا ادامه کاربرد تکنولوژی پرینت سه بعدی در هوا و فضا را توضیح دهیم.َ

با تشکر از این نوع خاص از استقرار، دو TubeSats (نوع جدیدی از نانوساختارهای که به شکل سیلندر شکل یافته اند، و بسیار بزرگتر از یک نوشیدنی معمولی هستند) برای اولین بار به فضا منتشر شد. تا به امروز هیچ ارسال ماهواره ای از ماهواره های از پروژه TuPOD، وجود نداشته است. برای کاربران این نوع ماهواره جدید یک فرصت جدید و مقرون به صرفه راه اندازی شده است.

مسئله دیگری که به آن اشاره شد ایجاد یک شکل خاص برای قطعات الکترونیک بود. در اصل، برنامه ای برای استفاده از تابلوهای الکترونیکی PocketQube توسط دانشگاه ایالتی Morhead، KY، USA (شکل 3) ایجاد شد. اما مشکل این است که پیچیدگی سیم کشی بین چند تخته در چنین فضای فشرده است. Tetonsys از طرح الکترونیکی استفاده شده در صفحات الکترونیکی PocketQube استفاده کرد و یک تخته تک (شکل 4) ایجاد کرد که عملکرد مشابهی داشت اما در منطقه کوچکتر و در سمت پایین TuPOD قرار داشت.

Chantal Cappelletti، مدیر پروژه GAUSS: “در داخل، TuPOD یک سیلندر صاف بدون حفره است به جز یک تخته تک جداگانه واقع در قسمت پایین سیلندر. برد تنها قطعات الکترونیک pocketQube را در اختیار دارد و از ماهواره جدا شده است تا از تلفات در طول عملیات ادغام TubeSat جلوگیری شود. ” برد تنها یک طراحی استفاده دوتایی درخشان بود.

یکپارچه سازی و طراحی الکترونیک خاص، با اطمینان از Tetonsys

یکپارچه سازی و طراحی الکترونیک خاص، با اطمینان از Tetonsys
یکپارچه سازی و طراحی الکترونیک خاص، با اطمینان از Tetonsys

در TuPOD، طراحی BUS ماهواره ای پیچیده که ساخت آن اما ساده است، از زمانی فایل تولید از روی فایل CAD بدون نیاز به ابزار مورد نیاز است. با استفاده از تکنولوژی تولید افزودنی، مدل CAD 3D بر روی کامپیوتر طراحی شده و سپس در 3D چاپ می شود. دوباره و دوباره با نگرانی کمی برای ریخته گری، به عنوان ابزار و ماشین آلات ثانویه لازم نیست.

در حالی که چالش طراحی و تولید برو اصلی (TuPOD)، به عنوان یک بخش از تکنولوژی افزودنی، مرحله بعدی است که انواع فن آوری های افزودنی موجود در بازار می تواند طراحی TuPOD را تولید کند، با این حال، خواص مواد بسیار ضعیف و متناقض با تراکم ساختار سفت و سخت است.

در طی فرایند ارزیابی و بررسی طراحی، GAUSS Material WindTorm® XT 2.0 را انتخاب کرد که یک ماده قوی و بسیار کاربردی است که به طور خاص برای تولید افزودنی با استفاده از تکنولوژی پخت لیزر، با کاربرد در صنعت هوافضا طراحی شده است.

Windform® XT 2.0 به GAUSS توسط پروفسور تی یگگز از دانشگاه ایالتی Morhead معرفی شد و یکی از بنیانگذاران Tetonsys “اعلام کرد Chantal Cappelletti. “پروفسور تويگگز با استفاده از مواد بادبندي در پروژه اي كه شامل يك ماهواره كوچك و Windform® XT 2.0 انجام شده از انتظارات است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم Windform® XT 2.0 برای پروژه TuPOD را بپذیریم. “

طراحی نهایی TuPOD در ماهواره

طراحی نهایی TuPOD
طراحی نهایی TuPOD

.با توجه به امین Djamshidpour، طراح TuPOD و از بنیانگذاران Tetonsys: “با استفاده از متریال Windform® XT 2.0 در ساخت 3D TuPOD که یکی از بهترین تصمیمات ما را ساخته اند. Windform® XT 2.0 متریال مغناطیسی الکتریکی و ماشینی است. در طول مرحله نمونه سازی و حتی تولید نهایی، ما را به موقعیت های متعدد فکر کردم آیا ما نیاز به تمرین ساخت قطعه و یا ایجاد تغییرات کوچک در 3D ساختار چاپ و کار با Windform® XT 2.0 داریم و اینکه آیا ما توانایی انجام این کاررا داریم. “

پروفسور Twiggs: “این طراحی منحصر به فرد که تنها ممکن است با چاپ 3D با CRPو فضای واجد شرایط Windform® XT 2.0 ماده ایجاد شود. واکنش سریع، کم هزینه و کیفیت عوامل کلیدی در ساخت این ماموریت موفق بود. “

پروژه TuPOD یک نمایش واضح از CRP USA و تکنولوژی تولید افزودنی است. در عین حال، ساخت یک ماده CRP و فرآیند تولید، به نظر غیرممکن است. پس از ساعت تجزیه و تحلیل و طراحی توسط Tetonsys، مدل CAD نهایی آماده تولید بود. طراحی شده با استفاده از خواص مواد Windform® XT 2.0، فایل CAD به CRP USA فرستاده شده و بخش تولید شده است.
نتیجه آن چیزی افزودنی تولید، تک قسمتی با ویژگی های منحصر به فرد، نشان داده شده در شکل 6، (شکل خاص برای باتری، الکترونیک، و انتشار درب) آنچه به Tetonsys برای یکپارچه سازی الکترونیک فرستاد و آن را برای آزمایش های زیست محیطی آماده است. هنگامی که Tetonsys TuPOD دریافت کرد، بلافاصله متوجه تفاوت در کیفیت ساخت و ساز در مقابل دیگر فن آوری های افزودنی و با factthat TuPOD به عنوان آماده برای استفاده و بخشی، هیچ تولید اضافی مورد نیاز آمد تحت تاثیر قرار. این زمان و پول تیم را نجات داد.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.