کاربرد های گسترده پرینت سه بعدی

کاربرد پرینت سه بعدی در هوافضا

کاربرد های گسترده پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا کاربرد پرینت سه بعدی حوزه های مختلف را توضیح دهیم.َ

چه کسانی از پرینت سه بعدی استفاده می کند؟

یکی از بزرگترین مواردی که در مورد پرینت سه بعدی است این است که می تواند برای هر کسی مفید باشد، صرف نظر از صنعت یا حرفه. در اینجا ما برخی از نمونه های رایج را برای نشان دادن نحوه استفاده مردم از چاپ سه بعدی و اینکه چرا این تکنولوژی را به عنوان نمونه اولیه خود از روش تولید برای موارد استفاده خاص انتخاب کردی، و جمع آوری کردیم.

کاربرد پرینت سه بعدی در صنعت خودرو:

کاربرد پرینت سه بعدی در صنعت خودرو
کاربرد پرینت سه بعدی در صنعت خودرو

پرینت سه بعدی برای صنعت خودرویی غریبه نیست که در مورد هر دو نمونه و همچنین قسمت های به پایان رسیده باشد. در میان دیگران، بسیاری از تیم های مسابقه فرمول 1 از چاپ سه بعدی برای نمونه سازی، آزمایش و در نهایت استفاده از قطعات خودرو سفارش آن استفاده می کنند که در مسابقات رقابتی استفاده می شوند.

به طور مشابه، تولید کننده ماشین سوئدی Koenigsegg از پرینت سه بعدی برای ساخت توربوشارژر متغیر برای مدل One: 1 خود استفاده می کند – خودرویی که نسبت وزن کم 1: 1 HP به Kg را شگفت آور نشان می دهد. بخش فلزی نه تنها بسیار سبک وزن است، بلکه می تواند نیروی بی قاعده احتراق هیپرگرا را تحمل کند و شرایط ایده آل رانندگی را نیز به دنبال دارد.

کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی:

کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی
کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی

همانند سمعک ها، پروتزهای مصنوعی و سایر وسایل پزشکی کمک رسانی، اورتودنسی و نگهدارنده ها به ویژه برای نیازهای کاربر نهایی طراحی شده اند. به طور ناخودآگاه، به دلیل زمان و انرژی مورد نیاز برای تولید هر محصول به صورت دستی، این مساله مشکلی ایجاد کرد. با معرفی چاپ سه بعدی در زمینه های دندانپزشکی و ارتودنسی، این مسئله در حال حاضر یک مشکل از گذشته است. امروزه یک جراح دندانپزشکی یا ارتودنتیست می تواند با پرینت سه بعدی فک و دندان های مشتری را اسکن کند و به صورت دیجیتالی اتصال های سفارشی را برای کاربر بسازد که برای کاربر نهایی منحصر بفرد است.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مطلب مربوط به کاربرد پرینت سه بعدی در پزشکی را در اینجا مطالعه نمایید.

کاربرد پرینت سه بعدی در دندانپزشکی:

کاربرد پرینت سه بعدی در دندانپزشکی
کاربرد پرینت سه بعدی در دندانپزشکی

صنعت دندانپزشکی به طور کلی چاپ سه بعدی را پذیرفته و حتی مدل های پرینتر سه بعدی چاپی که به طور خاص برای تولید کمک های دندانی و قالب ها طراحی شده اند وجود دارد.
شاید یکی از معروف ترین نمونه هایی از نحوه چاپ سه بعدی انقلابی در زندگی بسیاری برای بهتر شدن است که به صورت دست مصنوعی e-NABLE می باشد. دست ساخت پروتز چاپی رایگان و آسان برای ساخت 3D به راحتی برای کودکان نیاز به یک پروتز طراحی شده است.

کاربرد پرینت سه بعدی در ساخت اعضای مصنوعی بدن:

کاربرد پرینت سه بعدی در ساخت اعضای مصنوعی بدن
کاربرد پرینت سه بعدی در ساخت اعضای مصنوعی بدن

از جمله دلایل دیگر این که چرا پروژه e-NABLE انقلابی است، به این دلیل است که کودکان رشد می کنند و همچنین دستگاه های پروتزی خود را گسترش می دهند. هنگامی که از طریق روش های تولید متعارف تولید می شود، این دستگاه ها می توانند ده ها هزار دلار هزینه کنند. با چاپ سه بعدی، کودکان – همراه با یک جامعه جهانی مهندسان و طراحانی که از زمان و منابع خود سخاوتمندانه خواسته اند – می توانند دستگاه های پروتز سفارشی خود را بسازند و آنها را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه تولید کنند.

کاربرد پرینت سه بعدی در شرکت های هواپیمایی:

کاربرد پرینت سه بعدی در شرکت های هواپیمایی
کاربرد پرینت سه بعدی در شرکت های هواپیمایی

GE Aviation و Safran یک روش برای تزریق سوخت 3D را برای موتورهای جت طراحی کرده اند. این تکنولوژی به مهندسان اجازه می دهد که مجتمع های پیچیده را با یک بخش واحد سبکتر از طرح قبلی، صرفه جویی در وزن و بهره وری سوخت موتور جت با تا 15٪ افزایش دهند. موتورهای LEAP جدید GE شامل 19 نازل سوخت است که با پرینتر سه بعدی چاپ می شوند و هواپیماهای جدید باریک مانند Boeing 737MAX و Airbus A320neo را قدرت می دهند.

کاربرد پرینت سه بعدی در هوافضا:

کاربرد پرینت سه بعدی در هوافضا
کاربرد پرینت سه بعدی در هوافضا

شرکت فضایی تجاری Elon Musk، SpaceX از چاپ 3D برای ساخت اتاق موتور برای موتور SuperDraco خود استفاده کرد. موتور که در فضاپیمای اژدها شرکت نصب خواهد شد. این تصمیم کاهش زمان هدایت را به شدت انجام داد و مفهوم را از هیئت مدیره رسم به اولین شلیک در تنها سه ماه برد. اتاق های موتور با استفاده از Inconel، که یک آلیاژ فوق العاده عملکردی است، چاپ می شود و با ده ها بار آزمایش شده است.

 سازندگان PROP:

سازندگان PROP
سازندگان PROP

از ابتدای روزهای سینما، غرفه هایی که در فیلم ها استفاده می شد، دامنه حرفه ای هایی بود که برای دستیابی به استودیو های بزرگ فیلم کار می کرد. با معرفی چاپ 3D، با این حال، ساخت پروکسی تبدیل شده است بیشتر قابل دسترس و مقرون به صرفه برای همه. این ویژگ ی خاص توسط ویتالی بلغاروف، طراح مفهومی از کالیفرنیا با همکاری Factor 31، یک استودیوی ساخت دیجیتال مبتنی بر لس آنجلس ساخته شده است.

کاربرد پرینت سه بعدی در طراحی محصول:

کاربرد پرینت سه بعدی در طراحی محصول
کاربرد پرینت سه بعدی در طراحی محصول

به عنوان یک کسب و کار کوچک که هنر دیواری مدولار را ایجاد می کند، Mak محصولات نیاز به یک راه حل برای ایجاد یک نمونه اولیه با کیفیت بالا برای مفهوم محصول جدید است. با استفاده از اسپری لیزری (SLS) شرکت توانست سهم تولیدی کوتاه مدت را با استفاده از 4000 قطعه تولید کند که برای بازخورد ارزشمند از گروه آزمایشی کاربر استفاده می شد. در این مرحله، قبل از متعهد شدن به دستورالعمل های ساخت و ساز معمول تر و گرانتر، آسان ساختن پالایش طراحی و حل مشکلات بود.

1 Comment

کاربرد پرینت سه بعدی | پرینت سه بعدی، پرینتر سه بعدی اصفهان

[…] کاربرد های گسترده پرینت سه بعدی […]

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.