پرشدگی ضعیف داخلی (Weak Infill) در پرینت سه بعدی

پرشدگی ضعیف داخلی (Weak Infill) در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل پرشدگی ضعیف داخلی (Weak Infill) در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن صحبت کنیم.

پرشدگی ضعیف داخلی (Weak Infill)
پرشدگی ضعیف داخلی (Weak Infill)

متریال پرکننده قسمت داخلی قطعه 3D چاپ شده شما نقش بسیار مهمی دراستحکام کلی مدل شما ایفا می کند.پرشدگی (Infill) مسئول اتصال پوسته های بیرونی چاپ 3D شما است و همچنین باید از سطوح بالای قطعه که در بالای پرینت چاپ می شود پشتیبانی کند.

اگر به نظر شما پرشدگی قطعات شما ضعیف یا پیچیده باشد، ممکن است بخواهید چند تنظیم را در نرم افزار تنظیم کنید تا مقدار بیشتری برای این قسمت از چاپ خود اضافه کرده کنید و به قطعات سه بعدی خود استحکام بیشتری ببخشید.

الگوهای متناوب را امتحان کنید

یکی از اولین تنظیماتی که باید بررسی کنید، الگوی infill است که برای چاپ شما استفاده می شود. شما می توانید این تنظیم را با کلیک بر روی “ویرایش تنظیمات فرایند” و رفتن به برگه Infill پیدا کنید. “الگوی داخلی پر کردن” تعیین می کند که الگوی مورد استفاده در داخل قطعه شما چیست.

بعضی از الگوها تمایل بیشتری برای محکم و جامد بودن نسبت به بقیه دارند. به عنوان مثال، Grid، Triangular، و Honeycomb Solid همه الگوهای قدرتمندی برای پرینت هستند. الگوهای دیگر مانند Straight و Fast Honeycomb می توانند برای سرعت بخشیدن به سرعت چاپ برخی از قدرت ها را فدا کنند و استحکام کمتری نسبت به موارد فوق دارند.

اگر مشکلی در ساخت قطعات محکم دارید و از استحکام قطعات خود مطمئن نیستسد، الگوی دیگری را امتحان کنید تا ببیند آیا تفاوت دارد یا خیر.

سرعت چاپ را کاهش دهید

پرشدگی قسمتهای داخلی معمولا سریعتر از هر قسمت دیگری در چاپ 3D شما است. اگر سعی کنید چاپ قظعه خود را بیش از حد سریع انجام دهید، اکسترودر قادر به نگه داشتن آن نخواهد بود و شما شروع به کم کردن اکستروژن در داخل قسمت خود خواهید کرد.

پرشدگی ضعیف
پرشدگی ضعیف

این زیر اکستروژن تمایل دارد تا پرشدگی ضعیف و ضخامت باریک تری را ایجاد نماید، زیرا نازل قادر به اکسترودر کردن پلاستیک همانند مقدار تنظیم شده در نرم افزار نیست. اگر چندین فریم ورک را امتحان کرده اید، اما همچنان مشکلی با پرشدگی ضعیف دارید، سعی کنید سرعت چاپ را کاهش دهید.

برای انجام این کار، روی «ویرایش تنظیمات فرایند» کلیک کنید و تب سرعت ها را انتخاب کنید. مقدار “Default Printing Speed” را تنظیم کنید، که این مورد به طور مستقیم وظیفه کنترل سرعت مورد استفاده برای پر کردن را دارد. به عنوان مثال، اگر شما قبلا در 3600 میلیمتر در دقیقه (60 میلی متر بر ثانیه) چاپ می کردید، این مقدار را با 50 درصد کاهش دهید تا ببینید آیا قطعه پرینت شده شما شروع به تقویت و جامد شدن می کند یا نه.

عرض اکستروژن پرشدگی قسمت های اخلی را افزایش دهید

یکی دیگر از ویژگی های بسیار قدرتمند در Simplify3D توانایی تغییر عرض اکستروژن است که برای پر کردن قسمت شما استفاده می شود. به عنوان مثال، شما می توانید عرض پهنای خطی را با عرض اکستروژن 0.4 میلیمتری چاپ کنید، اما انتقال به عرض اکستروژن 0.8 میلی متری برای پرینت. این باعث می شود دیوارهای ضخیم تر و قوی تر داشته باشید. که به شدت استحکام قطعه 3D چاپ شده شما را بهبود می بخشد.

برای تنظیم این مورد، روی «ویرایش تنظیمات فرآیند» کلیک کنید و برگه Infill را انتخاب کنید. “Extrusion Width Infill” به عنوان درصد عرض اکستروژن نرمال تنظیم شده است. به عنوان مثال، اگر شما مقدار 200٪ را وارد کنید، اکسترودر infill د دو برابر ضخامت پایه perimeters خطی خواهد شد. یک نکته در هنگام تنظیم این مورد این نکته است که نرم افزار باید درصد پروسس را که مشخص کرده اید حفظ کند.

بنابراین اگر عرض پانل بسته بندی را به 200٪ برسانید، پرینتر برای هر خط از پرشدگی دو برابر مقدار پلاستیک استفاده می کند. برای حفظ همان درصد پرشدگی، خطوط داخلی باید بیشتر از هم فاصله داشته باشند. به همین علت، بسیاری از کاربران پس از افزایش عرض اکستروژن پر کننده، درصد پرشدگی خود را افزایش می دهند. که این عمل باعث می شود قطعه استحکام خود را حفظ کند.

پرشدگی ضعیف و استحکام پایین
پرشدگی ضعیف و استحکام پایین

سخن آخر

در تنظیم میزان پرشدگی باید به دو مورد : میزان پلاستیک مصرفی (که با افزایش میزان پرشدگی افزایش می یابد و به طبع هزینه اضافی را در پی دارد) و استحکام قطعه (که با افزایش میزان پرشدگی افزایش می یابد و همچنین وزن قطعه نیز بالا می رود) توجه داشت. و یک مقدار متعادل را انتخاب نمود.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.