ساخت موتور جت با پرینت سه بعدی

موتورهای جت با قطعات پرینت شده با چاپ سه بعدی Next-Gen مسافربری هواپیمای ایرباس

ساخت موتور جت با پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا کاربرد پرینت سه بعدی در ساخت موتور جت را توضیح دهیم.َ

پرینت سه بعدی موتور جت

نسل بعدی A320neo ایرباس جت مسافربری که توسط موتورهای جت دوقلو LEAP با قطعات 3D چاپ شده و مواد جدید پیشرفته در داخل ساخته شده است برای اولین بار در روز سه شنبه به آسمان رسید.

LEAP اولین موتور مجهز به 19 نازل سوخت 3D چاپ شده و قطعات از space-age، سرامیک فوق العاده قوی است که آن را 15 درصد بیشتر در بهره وری سوخت نسبت به موتورهای مشابه ساخته شده توسط CFM بین المللی است. 50/50 سرمایه گذاری مشترک بین GE هواپیمایی و صفر فرانسه (Snecma) که موتور را طراحی کرده اند.

ژان پل ابانگا، رئیس و مدیر عامل شرکت CFM، گفت: “امروز ما جشن پیروزی در سفر بسیار موفق خود را با ایرباس جشن می گیریم، که تقریبا 35 سال طول می کشد تا راه اندازی برنامه A320 به اتمام برسد.”
بالا: یک هواپیمای ایرباس A320neo که توسط یک جفت از موتورهای LEAP-1A طراحی شده است، در روز 19 مه در تولوز، فرانسه، اولین پرواز را انجام داد. بالا و پایین: موتورهای LEAP متصل به تست های پرواز پرواز GE در حین آزمایش در کالیفرنیا.

ایرباس
ایرباس

موتور های غول آسا

دو موتور استفاده شده برای پرواز 4 و نیم ساعت LEAP-1A، به طور خاص برای هواپیمای ایرباس طراحی شده است. ایرباس LEAP را برای A320neo در سال 2010 انتخاب کرد. از آن زمان، CFM بیش از 2500 سفارش و تعهد برای موتور LEAP-1A دریافت کرده است که 55 درصد از سفارشات A320neo را به خود اختصاص داده است.

CFM International همچنین LEAP-1B را برای هواپیمای بوئینگ 737 MAX و LEAP-1C برای هواپیماهای C919 Comac طراحی کرده است.
LEAP در سال جاری با 5800 سفارش در حدود 115 میلیارد دلار (فهرست قیمت ایالات متحده)، موتور پرفروش در تاریخ GE Aviation است.

قطعه سه بعدی دز موتور جت
قطعه سه بعدی دز موتور جت

برنامه آینده

CFM گفته است که “on track” برای دریافت مشترک ایالات متحده اداره هواپیمایی فدرال و صدور گواهینامه آژانس هواپیمایی اروپا است. اولین LEAP برنامه ریزی شده برای ورود به سرویس در سال 2016 است.

قطعه سه بعدی در نازل سوخت موتور جت
قطعه سه بعدی در نازل سوخت موتور جت

در حال حاضر بیش از 30 موتور LEAP (همه سه مدل) در مونتاژ نهایی وجود دارد و یا از طریق آزمون در GE و Snecma تست در Peebles، اوهایو، Victorville، Cal، و در جاهای دیگر در اروپا و در سراسر جهان. برنامه آزمایشی مجموعا بیش از 3660 ساعت آزمون صدور گواهینامه و 5460 دوره آزمون را ثبت کرده است.

FAA اخیرا بخش نخست بخش 3D را برای موتور جت GE تایید کرده است – یک پوشش که سنسور دمای ورودی کمپرسور را در داخل موتور جت GE90 قرار می دهد.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.