متریال HIPS در پرینت سه بعدی

متریال HIPS

متریال HIPS در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران وبسایت rayan3d. در این مطلب از  سری مطالب معرفی متریال های  پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا متریال HIPS را معرفی کنیم. و در مورد خصوصیات فیزیکی ، قیمت ، کاربرد ها و همچنین معایب و مزایا و مشکلات کار با آن صحبت کنیم.

متریال HIPS

متریال HIPS
متریال HIPS

HIPS یک ماده سبک وزن است که معمولا به عنوان یک ساختار پشتیبانی قابل حل برای مدل ABS استفاده می شود.

بررسی اجمالی

HIPS یا Impact Polystyrene یک متریال حمایتی حل شدنی است که معمولا با ABS استفاده می شود. هنگامی که به عنوان یک ماده حمایتی مورد استفاده قرار می گیرد، HIPS را می توان در d-Limonene حل کرد، و چاپ شما را بدون هر گونه نشانه ای ناشی از حذف ساپورت، می کند.

HIPS دارای بسیاری از ویژگی های چاپی همانند ABS است، و این یک شریک منطقی دو طرفه اکستروژن است. HIPS تنها برای پشتیبانی از چاپ ABS شما نیست . بلکه عالی است، و سبک تر از ABS است، و آن انتخاب بسیار خوبی برای قطعات است که در معرض ساییده شدن هستند. و یا استفاده در برنامه های کاربردی که می تواند از وزن سبک تر بهره مند شوند.

مزایا

  • قیمت پایین
  • فشرده و ضد آب
  • وزن کم
  • قابل حل در d-Limonene

معایب

  • نیاز به نخت گرما
  • نیاز به محفظه گرم کننده
  • دمای پرینت بالا
  • نیاز به تهویه

سخت افزار مورد نیاز

قبل از چاپ 3D با HIPS اطمینان حاصل کنید که پرینتر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر برای اطمینان از بهترین کیفیت چاپ است.

بستر

دما: 100-115 درجه سانتی گراد

تختخواب مورد نیاز

استفاده از محفظه توصیه می شود

سطح ساخت

چسب ماتیکی

پلیت شیشه ای

نوار کاپتون

ورق های PET

اکسترودر

دما: 230-245 درجه سانتی گراد

بدون نیاز به هیچ گونه پیشنهاد ویژه

خنک کننده

بخش فن خنک کننده مورد نیاز نیست

بهترین راهنمایی ها در کار با متریال HIPS

ین راهنمایی ها به شما کمک می کند شانس مشکلات مربوط به پرینت سه بعدی معمولی مرتبط  با متریال HIPS را کاهش دهید، مانند چسبیده نشدن و چسبندگی ضعیف به تخت.

پرینت سه بعدی
پرینت سه بعدی

سرمایه گذاری در سطح ساخت خوب

نوار کاپتون را می توان در بالای پلت فرم ساخت گرم خود اعمال کرد، که یک سطح ایده آل برای HIPS برای پیوستن ایجاد می کند. هر لایه نوار کاپتون حدود 0.1 میلی متر ضخامت دارد، بنابراین مطمئن شوید که در تنظیمات اول لایه خود حساب کنید. شما می توانید این تنظیم را در Simplify3D با افزایش علامت محور Z بر روی زبانه G-Code در تنظیمات فرایند خود انجام دهید.

ورق های PET نیز می توانند بیش از یک تخت شیشه ای بکار برده شوند تا خواص چسب را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، در حالی که سطح را صاف می کند. این راه حل ها به شما کمک می کند تا تکه تکه شدن چاپ HIPS خود کاهش دهید. اگر شما نیاز به پیشنهادات بیشتری در مورد چگونگی بهبود چسبندگی تخت داشته دارید، ما در بخش راهنمای چاپ خودمان یک مبحث اختصاص داده شده به این موضوع را داریم: چگونگی بهبود چسبندگی لایه اول.

پرینت با یک درجه حرارت محیطی

برای حفظ HIPS از انقباض سریع، می توانید سعی کنید دمای اطراف بخش چاپ شده 3D را افزایش دهید. این را می توان با محوطه سازی محیط ساخت انجام داد و به تخت گرما اجازه می داد تا دمای هوا را به آرامی گرم کند. بعضی از پرینترهای جدیدتر ممکن است در واقع شامل یک جعبه گرم باشند که باعث می شود این روند حتی ساده تر شود.

اگر قادر نیستید حجم ساخت چاپگر خودتان را محاط کنید، می توانید از گزینه ooze shield در Simplify3D نیز استفاده کنید، زیرا این باعث ایجاد پوسته ای می شود که مدل شما را پوشش می دهد و اجازه می دهد هوا در داخل آن پوسته با دمای بالاتر باقی بماند . این سپر همچنین می تواند به عنوان یک بلوک باد عمل کند تا هوای سردتر پلاستیک تازه اکسترود شده شما را خنک نکند.

تنظیمات را برای جلوگیری از جداسازی لایه تنظیم کنید

چاپ با HIPS ممکن است نیاز به مراقبت های اضافی برای اطمینان از اینکه هر لایه چاپ به طور ایمن به لایه قبلی متصل است داشته باشد. در غیر این صورت، ممکن است متوجه شوید که شکاف میان لایه ها وجود دارد. برای بهبود اتصال بین لایه ها، کاهش لایه یا افزایش دمای اکسترودر را درنظر بگیرید. هر دو این تغییرات باعث بهبود چسبندگی بین لایه ها می شوند.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی مقابله با این مسئله بدست آورید، لطفا به راهنمای کیفیت چاپ ما مراجعه کنید که حاوی یک بخش کامل اختصاص یافته به این موضوع است: Separation and Splitting Layer.

راهنمایی های حرفه ای

برخی از رشته های HIPS شامل افزودنی هایی هستند که باعث می شود رشته ها به راحتی چاپ شوند، اما این افزودنی ها اغلب می توانند حل شدن مواد را سخت تر کنند. و اگر شما قصد استفاده از HIPS را به عنوان یک ماده حمایت کنید، کار را سخت تر می کند.

برای بهبود چسبندگی بستگی استفاده از دوغاب ABS را در نظر بگیرید. این مخلوط را می توان با مخلوط کردن قطعات فیبر ABS با استون و سپس استفاده از مخلوط در سطح تخت چاپ خود ایجاد کنید.

شروع به کار با متریال HIPS کنید

اکنون که شما آماده شروع به چاپ با متریال PLA هستید، در اینجا کمی اطلاعات بیشتر برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است. شما می توانید برخی از برنامه های معمولی زیر را مشاهده کنید، از میان آن ها یک نمونه را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.