متریال ASA برای پرینت سه بعدی

متریال ASA برای پرینت سه بعدی

متریال ASA برای پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران وبسایت rayan3d. در این مطلب از  سری مطالب معرفی متریال های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا متریال ASA را معرفی کنیم. و در مورد خصوصیات فیزیکی ، کاربرد ها و همچنین معایب و مزایا و مشکلات کار با آن صحبت کنیم. اینکه این متریال در .اقع جایگزینی برای متریال ABS در فضا های باز است. و مقاومت آن در برابر گرما، ضربه ، اشعه UV و سایش بسیار بالاتر است.

متریال ASA

متریال ASA
متریال ASA

متریال ASA یک جایگزین رایج برای ABS است و به دلیل مقاومت بالا در برابرUV ، درجه حرارت و مقاومت در برابر ضربه، برای برنامه های کاربردی در فضای باز مناسب است.

بررسی اجمالی

متریال ASA، همچنین به عنوان Acryl Styrene Acrylonitrile شناخته می شود، یک پلاستیک قابل چاپ 3D با خواص مشابه ABS . این متریال در اصل به عنوان یک جایگزین برای ABS طراحی شده است که با تغییر نوع لاستیک که در فرمولاسیون استفاده می شود، مقاومت آن در برابر UV بیشتر می شود. متریال ASA برای مقاومت در برابر ضربه با مقاومت بالا، مقاومت در برابر حرارت بالاتر و رفع مشکلات چاپ بیشتر شناخته شده است.

به دلیل مقاومت بالای آن در برابر UV و شرایط آب و هوایی خشن، معمولا در برنامه های کاربردی در فضای باز به جای ABS استفاده می شود. با توجه به این میراث، ASA همچنان بسیاری از معایبی چاپ با ABS را حفظ کرده است. تارشدگی هنوز هم یک مشکل سازگار است که باید برای آن حساب کرد، و همچنین به گاز خطرناک که پلاستیک را در طول چاپ ایجاد می کند، به علت حضور استایرن.

مزایا

  • مقاومت بالا در برابر UV
  • مقاومت بالا در برابر سایش و ضربه
  • دمای انتقال گلس بالا

معایب

  • گران بودن
  • نیاز به دمای بالاتر اکسترودر دارد
  • به علت تولید گاز های خطرناک نیاز به تهویه دارد

سخت افزار مورد نیاز

محفظه پرینتر سه بعدی
محفظه پرینتر سه بعدی

قبل از چاپ سه بعدی با متریال ASA ، مطمئن شوید که چاپگر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر برای اطمینان از بهترین کیفیت چاپ است.

بستر

دما: 90-110 درجه سانتی گراد
تخت مورد نیاز است
هیچ محفظه ای لازم نیست

سطح ساخت

نوار کاپتون
ورق های PET
ABS / ASA Slurry

اکسترودر

دما: 220-245 درجه سانتی گراد
هیچ مورد خاصی لازم نیست

خنک کننده

بخش خنک کننده مورد نیاز نیست

بهترین راهنمایی ها

این راهنمایی ها به شما کمک می کند تا شانس مشکلات مربوط به چاپ 3D معمولی مرتبط با متریال ASA را کاهش دهید، مانند چسباندن، و چسبندگی ضعیف به تخت.

سرمایه گذاری در سطح ساخت خوب

برای اینکه متریال ASA به سطح ساخت شما متصل شود، توصیه می کنیم از یک لایه نوار Kapton در بالای تخت گرم خود استفاده کنید. با استفاده از این لایه نوار شفاف، حدود یک میلی متر ضخامت را در بالای تخت خود اضافه کنید، و مطمئن شوید که این فاصله را در Simplify3D حساب کنید.( با افزایش افست محور Z در زبانه G-Code تنظیمات فرایند خود).

اگر پرینتر شما از یک تخت شیشه ای استفاده می کند، می توانید از ورقه های PET نیز استفاده کنید که چسبندگی مشابهی را ایجاد می کنند اما سطح زیرین را حفظ می کنند. این راه حلها به کاهش پیچیدگی هایی که معمولا چاپ های با ASA ایجاد می کنند کمک می کند.

تنظیمات دما و سرد کردن را برای جلوگیری از گرم شدن زیادی تنظیم کنید

با توجه به دمای بالاتر که برای چاپ در متریال ASA مورد نیاز است، این قطعات اغلب در معرض گرمای بیش از حد قرار دارند که می تواند مشکلات قابل توجهی را در کیفیت ایجاد کند. Simplify3D به شما این امکان را می دهد که مقادیر درجه حرارت سفارشی را در مکان های مختلف در چاپ خود تعریف کنید. بنابراین یک راه عالی برای مقابله با این مشکل این است که چند لایه پایین ASA با دمای بالاتر اکسترودر چاپ کنید.

و سپس برای چند لایه بعد دما را 5 درجه کاهش دهید. شما می توانید این فرایند را 1 یا 2 بار دیگر تکرار کنید تا قسمت بالای آن بدون مشکل Overheating چاپ شود، در حالی که لایه های پایین با دمای بالاتر چاپ شده است تا به چسبندگی کمک کند.

استفاده از سرعت های آهسته برای فن خنک کننده

هنگام چاپ با ASA، غلبه بر اثرات گرمای بیش از حد (overheating) می تواند یک مشکل باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، کاهش درجه حرارت برای لایه های بالاتر در چاپ یک گزینه برای مقابله با این مسئله است. یکی دیگر از گزینه ها این است که بخشی از خنک کننده فن را روی چاپگر 3D خود فعال کنید تا با سرعت بسیار کم کار کند. مقادیر در محدوده 10-25٪ به طور معمول بهترین کارکرد را دارند.

راهنمایی های حرفه ای

پرینت سه بعدی اصفهان
پرینت سه بعدی اصفهان

مایع ABS، ASA و استون در بالای یک ورق گرم ساخته شده یک فیلم عالی را که بر روی آن قطعات شما می تواند پایبند باشد را ارائه می دهد.
ASA را می توان با استفاده از قرار دادن آن در معرض بخارات استون تحت کنترل در آورد (یک فرآیند به نام “vapor smoothing”).
HIPS می تواند به عنوان یک ماده حمایت کننده برای بازدهی عالی برای چاپ های ASA استفاده شود. برای بهترین نتایج، از گزینه Dense Supports در Simplify3D استفاده کنید.

شروع به کار با متریال ASA کنید

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شروع کار با متریال ASA استفاده می شود. شما می توانید برخی از برنامه های معمولی زیر را مشاهده کنید، از میان آن ها یک نمونه را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.