دقت اندازه ها در پرینت سه بعدی

دقت اندازه ها در پرینت سه بعدی

دقت اندازه ها در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل عدم دقت اندازه ها در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن ها صحبت کنیم. که عامل اصلی این مشکلات تنظیم نبودن لایه اول و تاثیرات انقباض پلاستیک است.

دقت اندازه ها

دقت اندازه ها
دقت اندازه ها

دقت اندازه گیری ابعاد قطعات چاپ شده 3D شما می تواند بسیار مهم باشد اگر شما در حال ایجاد مجموعه های بزرگ و یا قطعات که نیاز است تا به طور دقیق و مناسب با هم جور شوند. فاکتورهای مشترک متعددی وجود دارد که می تواند بر این دقت تأثیر داشته باشد، مانند زیراکستراژن و یا اکستروژن بیش از حد، انقباض حرارتی، کیفیت فیلامنت ها و حتی تراز نازل در اولین لایه. Simplify3D شامل چندین ابزار برای کمک به مقابله با این مسائل رایج است، بنابراین ما هر یک را بادر جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.

تاثیرلایه اول

تنظیمات برای اولین لایه شما می تواند بر روی دقت ابعاد تاثیر بگذارد. اگر نازل شما برای اولین لایه چاپ بیش از حد بالا یا پایین باشد، می تواند به شدت بر لایه های بعدی 10 تا 20 تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر شما یک لایه ضخامت 0.2 میلیمتر را چاپ می کنید، اما نازل فقط 0.1 میلی متری از بستر قرار دارد، این پلاستیک اضافی می تواند یک لایه اول ایجاد کند که کمی بیش از حد بزرگ است.

لایه های آینده همچنین می توانند توسط پلاستیک اضافی در این لایه تاثیر بگذارند که چندین لایه بزرگ در پایین قسمت ایجاد می کند. بنابراین قبل از صرف زمان زیادی تلاش می کنید تا دقت ابعاد چاپ خود را کامل کنید، باید تأیید کنید که اندازه گیری های شما از موقعیت لایه اول تاثیر نمی گذارد.

تاثیرلایه اول
تاثیرلایه اول

یک روش معمول برای انجام این کار، چاپ مدل با 50-100 لایه است و سپس فقط 20 لایه بالا را اندازه گیری می کند. این لایه های بالا دور از لایه اول است که روی تخت چاپ شده است، بنابراین تاثیر موقعیت نازل را به حداقل می رساند. قبل از شروع به بخش های زیر، مطمئن شوید که اندازه گیری های شما این دستورالعمل ها را دنبال می کند.

زیر اکستروژن و یا اکستروژن بیش از حد

اکنون که می دانید از اندازه گیری های دقیق استفاده می کنید که از موقعیت لایه اول تحت تأثیر قرار نمی گیرند، تنظیم بعدی که می بایست تایید شود، اکستروژن چندگانه است. این تنظیم میزان جریان تمام چاپ را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر ضریب اکستروژن کم باشد، ممکن است شروع به دیدن شکاف بین محیط ها، سوراخ ها در سطوح بالا و قطعاتی که کوچکتر از اندازه مورد نظر هستند کنید.

اگر ضریب اکستروژن شما بیش از حد بالا باشد، ممکن است لایه های بالا را مشاهده کنید که تمایل دارند به سمت بالا و بخش هایی که بزرگتر از حد در نظر گرفته شده است، برسد. بنابراین، قبل از رفتن به بخش های زیر، دوباره می بایست تأیید کنید که ضریب اکستروژن شما به درستی کالیبره شده است. برای مشاوره بیشتر در مورد این موضوعات، لطفا بخش های زیر اکستروژن و اکستروژن بیش از حد را ببینید.

دقت ابعاد
دقت ابعاد

خطای ثابت ابعادی

اگر قبلا مراحل بالا را انجام داده اید و چاپ ها در انداز ها مشکل دارند، Simplify3D توانایی دارد تا با افست دقیق لبه های چاپ این تفاوت ها جبران می کند. این تنظیم به عنوان “(Horizontal size compensation) جبران اندازه افقی” نامگذاری شده است و می تواند در برگه دیگر تنظیمات فرایند شما یافت شود.

به عنوان مثال، تنظیم این مقدار به -0.1mm، مدل خود را با 0.1 میلیمتر در جهت X و Y کوچک می کند. این تنظیمات زمانی انجام می شود که خطای ابعادی هماهنگ باشد، حتی هنگام چاپ مدل های مختلف با اندازه های مختلف. برای مثال، اگر قطعه همیشه 0.1mm بیش از حد بزرگ است، صرف نظر از اینکه آیا این مدل 20 میلی متر عرض یا 100 میلی متر عرض دارد، این تنظیم به راحتی می تواند این تفاوت را حساب کند.

افزایش خطای ابعادی

اگر متوجه شوید خطای بعدی هنگامی که قطعات بزرگتر را چاپ می کنید، افزایش می یابد، تنظیم دیگری وجود دارد که می توانید تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر چاپ شما 0.1 میلی متر بیش از حد کوچک است برای بخش گسترده ای 20 میلی متر، اما به 0.5 میلی متر بیش از حد کوچک برای چاپ 100 میلی متر عرض، و احتمالا این مشکل ممکن به دلیل انقباض حرارتی است.

این می تواند یک مسئله رایج برای مواد با درجه حرارت بالا مانند ABS باشد، زیرا پلاستیک به دلیل خنک شدن آن در مقیاس حجم کاهش می یابد. Simplify3D شامل چندین گزینه برای کمک به این مشکل است. اول، شما باید درصد انقباض را تعیین کنید. در مثال بالا، قطعه بیش از یک چاپ 20 میلی متر 0.1 میلیمتر کاهش یافته است، بنابراین درصد انحراف 0.1 / 20 = 0.5 درصد است.

ساده ترین راه حل این خطا این است که دو بار بر روی مدل خود در رابط Simplify3D کلیک کنید و مقیاس را به 100.5٪ تنظیم کنید. اگر این تغییرات را به طور پیوسته خودتان پیدا کنید، همچنین می توانید یک تنظیم را دخیره کنید تا هر بار که یک مدل جدید را وارد می کنید، این مقیاس را به طور خودکار انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر درباره ایجاد عملیات ذخیره و وارد ، لطفا این ویدیو را ببینید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.