توضیح کامل Raft ، Skirt و Brim در پرینت سه بعدی

توضیح کامل Raft ، Skirt و Brim در پرینت سه بعدی

توضیح کامل Raft ، Skirt و Brim در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا در مورد  Raft ، Skirt و Brim در نرم افزار Simplify3D را توضیح دهیم.َ

این آموزش به شما کمک می کند تا تفاوت های بین Raft ها، Skirt و Brim را درک کنید. هر سه تکنیک نقطه شروع برای مدل های چاپ شده 3D خود را ارائه می دهند، اما هر یک استفاده و مزایای مختلف خود را دارا هستند.

Raft

Raft با پایه
Raft با پایه

یک پایه یک قاعده افقی فیلامنت است که زیر بخش شما قرار دارد. قطعه چاپی 3D شما در بالای این پایه به جای مستقیم در سطح پلتفرم ساخت قرار خواهد گرفت. Rafts عمدتا با ABS برای کمک به رفع انحراف و چسبندگی بستر استفاده می شود اما می توان آنها را برای کمک به تثبیت مدل هایی با رد پای های کوچک یا ایجاد یک پایه قوی برای ساختن لایه های بالایی بخش خود استفاده کرد.

پایه موجود در Simplify3D در طول سال ها آزمایش در صدها دستگاه مختلف بهینه سازی شده است تا اطمینان حاصل شود که جداسازی آسان و پایان چاپ سطح با کیفیت بالا در پایین قطعه شماست. هنگامی که چاپ کامل است، پایه به شدت به دور از چاپ خراشیده و می تواند دور انداخته شود.

برای مثال ما امروز، ما قصد داریم یک پایه را به مدل محبوب “Dodecahedron” اضافه کنیم. اول، فایل STL را از اینجا دانلود و وارد کنید. سپس روی “ویرایش تنظیمات فرایند” در Simplify3D کلیک کنید و یک علامت در کنار گزینه “Include Raft” قرار دهید. این نرم افزار همچنین شامل بسیاری از تنظیمات است که به شما اجازه می دهد Raft را برای زمان های سریع تر چاپ و یا بهبود چسبندگی سفارشی سازی کنید.

برای تنظیم این تنظیمات، گزینه “Show Advanced” را در سمت چپ پایین این پنجره کلیک کنید و سپس به برگه Additions بروید. این برگه شامل تنظیمات برای Raft، و همچنین Skirt و لبه است که ما به زودی در آن بحث خواهیم کرد. توضیح تنظیمات مهم در زیر آمده است:

فرآیند تنظیمات Raft

فرآیند تنظیمات Raft
فرآیند تنظیمات Raft

لایه های بالا Raft

تعداد لایه های رابط که در بالای Raft چاپ می شوند. مدل شما در بالای این لایه ها چاپ می شود، بنابراین شما معمولا حداقل دو لایه را برای اطمینان از سطح صاف می خواهید.

لایه های پایه Raft

تعداد لایه های بیش از حد ضخیم در پایین Raft. این لایه ها آهسته و ضخیم برای اطمینان از اتصال قوی به پلت فرم ساخت چاپ شده است.

Raft Offset قطعه

چقدر مسافت Raft فراتر از لبه های خود گسترش یابد

فاصله جداسازی

فاصله جداسازی Raft
فاصله جداسازی Raft

این یک تنظیم مهم است که ارتفاع شکاف هوا بین Raft و قطعه را تعیین می کند. به طور معمول، داشتن یک شکاف حداقل 0.1 میلیمتر، این بخش را به سمت Raft وصل می کند.
در حالی که هنوز هم برای جدا سازی آسان اجازه چاپ را کامل می کند.

سرعت بالای Raft

استفاده از این تنظیم برای سفارشی کردن سرعت اولین لایه از بخش خود را که در بالای سطح Raft چاپ شده است. با استفاده از سرعت آهسته برای این لایه نیز در طول چاپ، قسمت پایینی به قایق متصل می شود.

هر یک از این تنظیمات را تنظیم کنید و سپس برای اعمال تغییرات، OK را کلیک کنید. بر روی “آماده برای چاپ” کلیک کنید تا از شبیه سازی پیشین چاپ شده در Simplify3D برای مشاهده یک پیش نمایش متحرک از تنظیمات دقیق که شما تغییر کرده اید و اینکه چگونه بر چاپ اثر می گذارید استفاده کنید. هنگامی که شما با تغییرات راضی هستید، می توانید سعی کنید یک نسخه آزمایشی را روی چاپگر 3D خود امتحان کنید.

تفکیک – فاصله Raft

هنگامی که چاپ تکمیل شد، کل Raft و مدل را از پلت فرم ساخت جدا کنید. سپس شما می توانید Raft را به دست بیاورید و شروع به جدا کردن آن از قطعه کنید، و سطح پایینی با کیفیت بالا را در پایین چاپ خود قرار دهید. معمولا این را می توان با دست انجام داد، اما برای قطعات فوق العاده ظریف، شما ممکن است بخواهید از اسپاتل یا نخ مویی نازک برای کمک به حذف استفاده کنید. اگر متوجه شدید که لحظات دشواری برای جدا کردن Raft دارید، می توانید از فاصله جدایی Raft یا تغییر تنظیمات دیگر توضیح داده شده در بالا استفاده کنید.

Skirt

Skirt یا دامن
Skirt یا دامن

Skirt یا دامن یک طرح است که قسمت شما را احاطه کرده اما با قطعه هیچ تماسی ندارد. قبل از شروع به چاپ مدل، Skirt شما بر روی بستر چاپی اکسترود شده است. Skirt یک هدف مفید هستند زیرا آنها به اکسترودر شما احتیاج دارند و جریان صاف رشته را ایجاد می کنند. مشاهده Skirt نیز به شما اجازه می دهد تا قبل از شروع واقعی نسخه چاپی، مسائل سطح و چسبندگی را شناسایی و تنظیم کنید.

شما می توانید Skirt خود را با تنظیم تنظیمات در برگه افزوده سفارشی کنید. این اجازه می دهد تا شما موقعیت Skirt، مقدار پلاستیکی که پر می شود و حتی اکسترودری که برای Skirt استفاده می شود را تنظیم کنید.

فرآیند تنظیمات Skirt

اکسترودر Skirt – اکسترودری را که برای چاپ Skirt استفاده می شود انتخاب کنید . این اجازه می دهد تا شما را در شروع نسخه چاپی مختلف اکسترودرهای مختلف را امتحان کنید. اگر میخواهید تمام اکسترودرهای خود را اولویت بندی کنید، گزینه “All Extruders” را انتخاب کنید.
لایه Skirt – چند لایه ی که می خواهید شامل Skirt باشد. به طور معمول، یک لایه به اندازه اکسترودر به اندازه کافی، مناسب است، اما اضافه کردن یک لایه 2 یا 3 ممکن است به ایجاد یک دامن قوی تر که می تواند راحت تر از بستر بریده شود منجر می شود.
افست Skirt از قطعه – Skirt چقدرباید از لبه های شما دور باشد.
طرح بندی Skirt – چند حلقه که می خواهید در اطراف طرح کلی مدل خود چاپ کنید. اگر شما نیاز به اکسترودر بیشتر را با اکسترود رشته های اضافی دارید، این مقدار را افزایش دهید.

1 Comment

توضیح کامل Raft ، Skirt و Brim قسمت دوم | پرینت سه بعدی، پرینتر سه بعدی اصفهان

[…] مطلب قبلی در مورد Skirt و Raft به طور کامل توضیح دادیم و اکنون نوبت […]

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.