چاپ سه بعدی دوچرخه مدل مقیاس

چاپ سه بعدی دوچرخه مدل مقیاس

چاپ سه بعدی دوچرخه مدل مقیاس

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا کاربرد پرینت سه بعدی در چاپ دوچرخه مدل مقیاس را توضیح دهیم.َ

چاپ دوچرخه مدل مقیاس

چند هفته پیش من از طریق توپی 3 توسط Quinten van Alphen 1، با دانشجوی مهندسی صنایع و مدیریت در دانشگاه فنی کاربردی فنتیس در Eindhoven، تماس گرفتم. همراه با چند دانشجوی دیگر، آنها در پروژه “De Fietsenfabriek” کار کردند و نیاز به چاپ یک مدل مقیاس داشتند. از من خواسته شد که در طول روند ساخت مدل سه بعدی دوچرخه، آنها را راهنمایی و به آنها کمک کنم و این مدل را برای چاپ آماده کنم.

در طول ساخت BoSteck دوچرخه، نام دوچرخه مفهومی، من به Quinten و Twan Smeets، که مسئول مدل CAD بودند کمک کردم، تا ترجمه مفهوم طراحی اصلی به یک مفهوم که finetuned و آماده برای چاپ 3D (FDM ) را انجام دهند.

پس از چند جلسه مشاوره و ارائه بازخورد در مدل 3D، Quinten و تیم او تصمیم به چاپ مدل مقیاس در مواد با مختلف گرفتند؛ ColorFabb روشن قرمز، براق نقره، woodFill و bronzeFill. مدل مقیاس شامل 46 قسمت جداگانه بود و چاپ آن حدود 30-40 ساعت طول کشید.

چاپ دوچرخه مدل مقیاس
چاپ دوچرخه مدل مقیاس

یک انتخاب کوچک از قطعات با استفاده از فیلامنت متریال PLA، woodFill و bronzeFill

چاپ یک چالش بود، به دنبال مقدار قطعات و مواد مختلف بود. دوچرخه تا 30٪ از اندازه اصلی آن کاهش یافته است، بنابراین آن را یکی از بزرگترین پروژه هایی که از طریق توپی های 3D گرفته اید، می گیرم. اندازه گیری های کلی دوچرخه حدود 400x200x75mm بود.

پایان چاپ دوچرخه مدل مقیاس
پایان چاپ دوچرخه مدل مقیاس

مدل مقیاس به پایان رسید

جزئیات چاپ

چاپگر: PrintrBot Metal ساده
رزولوشن: 200 میکرون (PLA، bronzeFill) و 250 میکرون (woodFill)
درجه حرارت: 200c (PLA، woodFill)، 210c (bronzeFill)
میز چاپ: بله
چسبندگی سطح: اسپری مو
Brim: بله، بعضی قسمت های کوچکتر
ضخامت: 5-10٪ برای اکثر قطعات، 20٪ برای قطعات کوچکتر
ماده: @ ColorFabb PLA سرخ روشن، نقره ای PLA، براق و برنز، 1.75 میلیمتر
نرم افزار برش: Simplify3D

چالش ها

با توجه به ابعاد حداکثر چاپ PrintrBot Metal Simple، امکان چاپ برخی از اجزابا یک بار چاپ وجود ندارد. بنابراین فرایند ساخت از طریق چاپ چند جزء در قطعات و چسباندن آنها به یکدیگر در طول مونتاژ ساخته شد. این پروژه نمونه خوبی برای چگونگی مقابله با ساخت اشیاء بزرگتر از ابعاد حداکثر چاپگر چاپگر 3D خود است.

در نهایت از طریق چاپ، نازل من متوقف می شود به دلیل مبادله سریع از رشته های “ویژه” مختلف. در هنگام استفاده از woodFill و bronzeFill با توجه به ویژگی های آن، با استفاده از woodFill و سایر موارد، من بیشتر احساس می کردم. در حالی که woodFill نیاز به جریان نسبتا بیشتر در هنگام چاپ (من چوب پر شده را با 110٪ جریان) bronzeFill تمایل به سنگین تر کردن و مسدود کردن نازل دارد و راحت تر گرفتگی نازا ایجاد می شود. نوشتن یک نازل برای یکی دیگر به سرعت من دوباره چاپ کردم.

گرفتگی نازل و دیگر مشکلات

علاوه بر مسدود کردن و گرفتگی نازل ، “recipe” من برای woodFill عمدتا خاموش کردن است. این باعث می شود تا رشته شدن بسیاری رخ دهد، اما مانع از هر گونه clogs یا jams از رشته در حالی که چاپ در حال اجرا است شود. پس از اتمام مدل، دا کردن رشته ها نسبتا آسان است. چاپ روی رزولوشن پایین نیز به این مشکل کمک می کند. قطعات چوب برای مدل مقیاس با وضوح 250 میکرون چاپ شد.

جزئیات پرینت سه بعدی دوچرخه
جزئیات پرینت سه بعدی دوچرخه

در کل این پروژه با توجه به تعداد قطعات مورد نیاز برای چاپ، چالش برانگیز بود. چندین چرخش مورد نیاز برای قطعاتی وجود داشت که مشکلی برای آنها ایجاد می کرد یا از قبیل سیلندرهای کوچک که چرخ ها را با قاب و چند بخش دیگر به دلیل نازل مسدود می کردند، شکست خورد.

به علاوه، این پروژه همکاری خوب با جامعه محلی بود و مشاوره و پشتیبانی از کار با خدمات چاپ 3D را داد. این هم برای تیم Quinten و هم تیمش من و برای کسب تجربه بیشتر در کار بر روی چاپ های بزرگ و انواع مختلف رشته ها بود. دانش آموزان در ارائه فایل ها (آماده چاپ) و جمع آوری دوچرخه در عرض چند روز کار بسیار خوبی انجام دادند.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.