پرینت دیواره های نازک یا جزئیات خیلی ریز

پرینت دیواره های نازک یا جزئیات خیلی ریز

پرینت دیواره های نازک یا جزئیات خیلی ریز

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا پرینت دیواره های نازک یا جزئیات خیلی ریز در نرم افزار Simplify3D را توضیح دهیم.َ

پرینت دیواره های نازک یا جزئیات خیلی ریز در نرم افزار Simplify3D

اگر تا به حال سعی کرده باشید ویژگی های بسیار کوچک یا نازک را در چاپگر 3D خود چاپ کنید، احتمالا متوجه شده اید که این می تواند یک چالش باشد! اکثر چاپگرهای سه بعدی دارای اندازه نازل ثابت هستند، بنابراین اگر میخواهید چیزی را چاپ کنید که ضخامت آن فقط 50٪ نازل است (یا 150٪ برای آن ماده)، این نیاز به توجه خاصی دارد.

خوشبختانه، Simplify3D دارای مجموعه ای کامل از ویژگی های است که برای این سناریوی دقیق ایجاد شده است. این آموزش به شما در درک تنظیمات دیوار نازکی که در Simplify3D وجود دارد و نحوه استفاده از آن تنظیمات برای بهبود چاپ های 3D شما کمک می کند!

چاپ دیواره نازک
چاپ دیواره نازک

چاپ دیواره نازک

از همه، مهم تر این است که درک کنیم که حتی مدل های بزرگ می توانند با ویژگی های کوچک مشکل داشته باشند. به عنوان مثال، قطعه بزرگی ممکن است درون مدل خود دارای دیوارهای نازک باشد. بسیاری از قطعات حاوی لبه های تیز یا سفت هستند که می توانند اکستروژن های بسیار نازک تولید کنند. بنابراین صرف نظر از اینکه چه نوع از مدل های شما چاپ می شود، مفید است که در مورد این ویژگی های خاص یاد بگیرید.

برای این آموزش، ما قصد داریم از مدل Non-ICE مدل «Toy Open Water Turbine» استفاده کنیم. این مدل شامل چندین تیغه تیز و نازک است که به مرکز محدب باریک در مرکز مدل متصل می شوند. ما یک فایل کارخانه ای که حاوی این مدل همراه با تنظیمات اولیه این آموزش است را راه اندازی کرده ایم. برای دانلود فایل کارخانه اینجا را کلیک کنید تا بتوانید به همراه آن ادامه دهید.
برای این مقاله، ما این ویژگی های ناز را به 2 دسته – خارجی و داخلی تقسیم می کنیم. دیوارهای نازک خارجی ویژگی های بسیار نازک هستند که از خارج از مدل قابل مشاهده است.

مثال:

به عنوان مثال، اگر نازل شما 0.4 میلیمتر بود و شما دیوار را فقط 0.2 میلی متر ضخامت چاپ کردید، این یک دیوار نازک خارجی است. دیواره های نازک داخلی، حفره های کوچکی هستند که ممکن است در داخل مدل شما ظاهر شود. اگر شما یک دیوار عرضی 1.0 میلیمتری با یک نازل 0.4 میلیمتری چاپ کردید، ممکن است یک شکاف داخلی بین ابعاد هر دو طرف دیوار وجود داشته باشد.

ما به هر کدام از این انواع دیوار به صورت جداگانه نگاه خواهیم کرد تا بدانید چگونه Simplify3D را برای هر سناریوی پیکربندی کنید.
ویژگی های بیرونی و خارجی فایل کارخانه ای که برای Wheel Turbine ارائه کردیم را دانلود کنید و این فایل را در Simplify3D باز کنید. این مدل دارای چند تیغ بسیار نازک است که فقط حدود 0.35mm ضخامت دارند. اگر روی «ویرایش تنظیمات فرایند» کلیک کنید، می توانید ببینید که تنظیمات پیش فرض که در پرونده کارخانه گنجانده شده اند از 0.4 میلی متر قطر نازل استفاده می کنند.

این بدان معنی است که تیغه چرخ توربین ما در واقع کوچکتر از نازل است که ما آنها را با آن چاپ می کنیم! به همین دلیل، اگر شما در Simplify3D بر روی “آماده برای چاپ” کلیک کنید، متوجه خواهید شد که تیغه ها از پیش نمایش گم شده اند. به طور پیش فرض Simplify3D جزئیات کوچکتر از عرض اکستروژن شما را چاپ نمی کند، با این وجود، نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا این رفتار را سفارشی کنید.

نحوه تنظیم چاپ برای دیواره نازک

اگر روی «ویرایش تنظیمات فرآیند» کلیک کنید و سپس به برگه پیشرفته بروید، یک بخش کامل اختصاص داده شده به رفتار دیوار نازک خواهید دید. به طور پیش فرض، ““External Thin Wall Type” بر روی “Perimeters only” تنظیم شده است. این به این معنی است که نرم افزار سعی خواهد کرد که دیوارهای بیرونی مدل خود را فقط با استفاده از محدوده چاپ کند.

این یک تنظیمات پیش فرض برای چاپ های معمولی است که در آن شما می خواهید برای حفظ یکپارچگی ساختاری در قسمت تنظیم شده باشد. با این حال، برای ویژگی های بسیار نازک مانند تیغه های توربین ما، ما می خواهیم این گزینه را به «Allow single extrusion walls» تغییر دهیم.

این به نرم افزار می گوید که اگر با یک دیوار نازک مواجه شود که نمی تواند با محیط های طبیعی چاپ شود، می تواند سعی کند آن دیوار را با ایجاد اکستروژن جداگانه برای شکل نازک، امتحان کند. برای ذخیره این تغییر روی OK کلیک کنید، سپس روی «آماده برای چاپ» کلیک کنید تا تغییرات پیش نمایش را مشاهده کنید.
توربین-چرخ-محدوده-تنها-WallsTurbine-Wheel-Single-Extrusion-Walls

Perimeters only

Perimeters only
Perimeters only

 Single extrusion walls (blades seen in dark blue

 Single extrusion walls (blades seen in dark blue)
Single extrusion walls (blades seen in dark blue)

(تیغه ای که در آبی تیره دیده می شود)همانطور که می بینید، تیغه چرخ توربین در حال حاضر در پیش نمایش گنجانده شده است. اگر حالت رنگ پیش نمایش را به “نوع ویژگی” تغییر دهید، خواهید دید که تیغه فن در آبی تیره نشان داده شده است، نشان می دهد که آنها با استفاده از اکستروژن های تک خارجی چاپ شده اند. این نرم افزار به طور خودکار مقدار پلاستیکی را که در این مناطق اکسترود شده است تنظیم می کند تا سعی کند تا شکل مورد نظر را به همان اندازه که ممکن است مطابقت داشته باشد.

Simplify3D همچنین توانایی ضخامت این اکستروژن ها را تغییر می دهد، به شما این امکان را می دهد که شکل را با یک مقطع متنوع چاپ کنید. به عنوان مثال، اگر تیغه های این مدل از 0.35 تا 0.25 میلی متر کاهش یافته باشد، نرم افزار تنظیمات مناسب را برای رسیدن به اثر tapering ایجاد می کند. بنابراین شما می توانید به سرعت ببینید که چگونه single extrusions می تواند در صورت چاپ ویژگی های خارجی کوچک مفید باشد!

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.