پرینت بعدی ، قلب و مغز

محققان روش جدیدی برای پرینت سه بعدی قلب را توسعه می دهندمحققان روش جدیدی برای پرینت سه بعدی قلب را توسعه می دهند

پرینت بعدی ، قلب و مغز

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا استفاده از پرینت سه بعدی در جراحی مفز را توضیح دهیم.َ

استفاده از پرینت سه بعدی در جراحی مفز

Maipu Recenerative Medical Technology اولین محصول 3D در جهان را طراحی کرده است که در عمل جراحی مغز مورد استفاده قرار می گیرد.

مغز انسان توسط یک لایه نازک بافتی به نام Dura mater محافظت می شود که به دو لایه تقسیم می شود – لایه سطحی و مننجی. در طول عمل جراحی مغز، این لایه ها برای دسترسی به مغز باز می شوند. پس از اتمام عمل جراحی، غشاهای محافظ باید جایگزین شوند و این فرایند یک روش بخیه و Onlay نامیده می شود.

محصولات چاپی 3D چاپ شده به جراحان اجازه می دهد روش جدیدی برای بازیابی بخشی از مغز که تحت عمل جراحی قرار گرفته است، اجرا کند. هنگامی که این محصولات استفاده می شود، بدن در طول زمان ان ها را جذب می کند.

استفاده از پرینت سه بعدی در جراحی مفز
استفاده از پرینت سه بعدی در جراحی مفز

مخترع 3D محصولات چاپی dux، که از سال 2009 به تولید محصولات زیستی چاپی سه بعدی ادامه داده است، توضیح داد: “به سادگی، ReDura ساختار را فراهم می کند که در آن سلول ها و بافت ها می توانند رشد کنند. پس از یک دوره تقریبا دو ماهه، بافت مینژین افزایش یافته و ReDura به آرامی به دو جزء بدون سم – آزاد تبدیل می شود: آب و دی اکسید کربن. پس از اینکه بافت کاملا حل شده و جذب شده است، هیچ مواد خارجی جایگزین نشده است، بلکه به جای آن با بافت طبیعی دوبار بازسازی شده جایگزین شده است. “

Yuyu فن آوری های bioprinting را به جای فن آوری چاپ سه بعدی سنتی برای عمل جراحی استفاده از ژل قابل تنظیم آب که باعث تحریک ساختارهای کلاژن در بدن انسان می شود را ارائه نمود.

محصولات Yuyu در حال حاضر توسط بیمارستان ها و سازمان ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. سو تائو، مدیر فن آوری و استاد دانشگاه Tsinghua، توضیح داد: “در ماه مارس سال 2011، این محصول گواهینامه CE در اتحادیه اروپا دریافت کرد. از آن زمان، آن را به ده ها تن از شهرستان ها در اروپا و ایالات متحده آمریکا صادر شده است و در بیمارستان ها مانند دانشگاه جهانی مشهور کمبریج استفاده می شود. تا به امروز، در بیش از 10،000 بیمار مورد استفاده قرار گرفته است.

محققان روش جدیدی برای پرینت سه بعدی قلب را توسعه می دهند

متخصصان قلب در Spectrum Health، یک کنسرسیوم از 12 بیمارستان غیر انتفاعی در میشیگان غربی
اعلام کرد که با موفقیت چاپ 3D اولین مدل قلب را که با استفاده از تکنیک های تصویربرداری چندگانه در یک چاپ تکمیل شده است، چاپ می کند.

مدل قلب هیبرید 3D بسیار دقیق تر نسبت به مدل های قلب سنتی ایجاد شده با تکنیک های تصویربرداری استاندارد است. مدل قلب 3D که توسط Spectrum Heath طراحی شده است، یکی از بهترین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده است که توسط بیمارستان ها در سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

سلامت طیف یک روش جدید برای ایجاد اسکن های سه بعدی و چاپ قلب انسانی را طراحی کرد. این کنسرسیوم یک فرآیند ترکیبی را انجام داد که ترکیبی از اسکن CT و MRI و یک فرآیند سونوگرافی به نام 3D echocardiography است. با استفاده از این سه تکنولوژی، Spectrum Health توانست اولین مدل دقیق قلم چاپ شده در جهان را که می توان در بیمارستان ها استفاده کرد، طراحی کند.

محققان روش جدیدی برای پرینت سه بعدی قلب را توسعه می دهندمحققان روش جدیدی برای پرینت سه بعدی قلب را توسعه می دهند
محققان روش جدیدی برای پرینت سه بعدی قلب را توسعه می دهند

نویسنده اصلی تحقیق اثبات مفهومی و عصب خونی قلب اردن Gosnell به MLive.com توضیح داد، “چاپ هیبرید 3D یکپارچه بهترین جنبه های دو یا چند روش تصویربرداری، که به طور بالقوه می تواند تشخیص، و همچنین برنامه ریزی مداخلات و جراحی را افزایش دهد. روشه ای قبلی چاپ سه بعدی تنها از یک روش تصویربرداری استفاده می کنند، که ممکن است به اندازه جمع کردن دو یا چند مجموعه داده دقیق نباشد. “

تمام تکنیک های مختلف تصویربرداری که در فرآیند نوآورانه توسط Spectrum Health طراحی شده اند، پزشکان را قادر به ایجاد مدل بسیار دقیق قلب بیمار می کنند. این ویژگی به پزشکان اجازه می دهد تا جراحی ها و سایر فرآیندهای جراحی حداقل را با دقت برنامه ریزی کرده و احتمال موفقیت موفقیت جراحی قلب را بالا ببرند.

برای ایجاد یک اسکن 3D کاملا سفارشی شده و چاپ قلب بیمار، پزشکان باید ابتدا آناتومی بیرونی قلب را با یک اسکنر CT اسکن کنند. سپس، داخلی قلب را با یک اسکنر MRI مفهوم کنید، و در نهایت 3d مدل قلب انسان را از طریق فرایندی به نام 3D echocardiography transesophageal چاپ کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.