پرینترهای سه بعدی (قسمت اول)

پرینت سه بعدی اصفهان

پرینترهای سه بعدی (قسمت اول)

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران وبسایت rayan3d. در اولین مطلب از سری مطالب پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا در مورد واژه پرینت سه بعدی و اصطلاح شناسی آن صحبت کنیم. اینکه واژه پرینتر سه بعدی از کجا آمد و روند نام گداری آن به چه صورت انجام شد.  وبه طور کلی تکنولوژی آن چیست.

پرینت سه بعدی چیست؟

پرینتر سه بعدی اصفهان
پرینتر سه بعدی اصفهان

پرینت سه بعدی به فرآیندهای مختلفی گفته می شود که در آن ها مواد تحت کنترل کامپیوتر به یکدیگر متصل شده یا بلوری می شوند (متبلور)، تا یک جسم سه بعدی توسط مواد اضافه شده به یکدیگر (مانند مولکول های مایع یا دانه های پودری که با یکدیگر ترکیب می شوند) ایجاد شود . در چاپ سه بعدی از نمونه سازی سریع و تولید افزایشی (AM) استفاده می شود.

اشیاء می توانند تقریبا به هر شکل یا هندسه ای باشند. و به طور معمول با استفاده از داده های مدل دیجیتالی از یک فایل 3D یا یک منبع داده الکترونیکی دیگر مانند یک فایل Additive Manufacturing File) AMF) و معمولا در لایه های متوالی تولید می شود. برای این منظور فن آوری های مختلفی مانند استریولیتوگرافی (STL) یا مدل سازی رسوبده (FDM) وجود دارد. بنابراین، بر خلاف حذف مواد از روی یک پایه خام در فرآیند ماشینکاری معمولی، چاپ 3D یا AM یک شیء سه بعدی را از مدل طراحی (CAD) یا فایل AMF ایجاد می کند. که معمولا به صورت پیوسته لایه های مواد را اضافه می کند.

اصطلاح “چاپ سه بعدی” در اصل به یک فرایند اشاره دارد. که مواد به صورت لایه به لایه توسط نازل چاپگر روی یک سطح قرار می گیرند. به تازگی، این اصطلاح در زبان محلی محبوب شده است . و انواع مختلفی از تکنیک های تولید افزودنی را شامل می شود.

واژه شناسی

طبق بررسی های کارشناس سایت پرینتر سه بعدی اصفهان. – تولید افزایشی مواد تولید افزایشی یا AM  در سال 2000 به طور گسترده ای با الهام از موضوع ترکیب مواد (در هر شیوه ای متفاوت) رایج شد. که در مقابل آن پردازش ماشینکاری با حذف مواد قرار داشت. اصطلاح چاپ سه بعدی همچنان در اکثر ذهن ها تنها به تکنولوژی های پلیمری اشاره می کرد. و اصطلاح AM بیشتر در زمینه های متالوژی و استفاده از بخش تولید استفاده می شد. که از جمله آنان علاقه مندان به پلیمر، جوهر افشان یا استریولیتوگرافی بودند.

پرینتر سه بعدی اصفهان

تاریخ واژه

در اوایل سال 2010، اصطلاحات چاپ 3D و تولید افزایشی، حسی را توسعه دادند که در آن اصطلاحات جایگزین برای فن آوری های AM بود، که یکی از آنها در زبان محلی توسط جوامع تولید کننده ، مصرف کننده و رسانه ها استفاده می شد. و دیگر به طور رسمی توسط بخش تولید کنندگان دستگاه های AM و سازمان های استانداردهای فنی جهانی.

تا همین اواخر، اصطلاح چاپ 3D با دستگاه های low-end در قیمت یا توانایی مرتبط بوده است. هر دو اصطلاح نشان می دهند که فناوری ها افزایشی مواد و یا به هم پیوستن آن ها که یک شی 3D را ایجاد می کند کاملا تحت کنترل خودکار است. پیتر زلینسکی، سردبیر مجله تولید افزایشی، در سال 2017 اشاره کرد که اصطلاحات هنوز اغلب به صورت مترادف به کار می روند. اما برخی از متخصصان صنایع تولیدی به طور فزاینده ای بین چاپ سه بعدی AM و سایر فن آوری ها یا سایر جنبه های یک فرآیند تولید تمایز قائل می شوند.

پرینت سه بعدی اصفهان
پرینت سه بعدی اصفهان

واژه های هم معنی

اصطلاحات دیگری که به عنوان هم معنی با AM استفاده می شوند. که شامل تولید دسکتاپ، ساخت سریع (به عنوان سطح جانشین منطقی برای نمونه سازی سریع) و تولید بر اساس تقاضا (که تقاضای چاپ به صورت دو بعدی است) می باشد . چنین کاربردی از ویژگی های سریع و تقاضای تولید برای این اسم ها در سال های 2000 میلادی ریشه دوانده است.

مدل ذهنی غالب دوره عصر صنعتی که در آن تقریبا تمام تولیدات شامل زمان های طولانی برای توسعه ابزار سخت افزاری بود نشان می دهد که امروزه، اصطلاح مورد نظر اصطلاح ماشینکاری را تفسیر نمیکند. بلکه آن را تکمیل میکند. یعنی تمام روش هایی که برای آن کار مورد نیاز است را پوشش می دهد. ابزار دقيق استفاده از ابزار مدولار براي طراحي ابزاري است که از طريق توليد افزایشی يا روش چاپ سه بعدي توليد مي شود تا بتواند نمونه هاي سريع را در پاسخ به نياز ابزار و تجهيزات را فراهم نمايد.

ابزارهای دقیق (چاپ شده با قرآیند پرینت سه بعدی) با استفاده از روشی مقرون به صرفه و با کیفیت بالا نیازهای مشتری و بازار را به سرعت پاسخ می دهد. و می توان از آن در قالب گیری آبی، مهر زنی، قالب گیری تزریقی و سایر فرآیندهای تولید استفاده کرد.

این معنی و مفهوم واژه پرینت سه بعدی بود که ما سعی کردیم برای کاربران خوب وبسایت پرینتر سه بعدی اصفهان و پرینت سه بعدی اصفهان توضیح دهیم. در مطالب بعد تاریخچه و اصول پرینت سه بعدی را توضیح خواهیم داد.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.