توقف چاپ در میانه پرینت یک قطعه

توقف چاپ در میانه پرینت یک قطعه

توقف چاپ در میانه پرینت یک قطعه

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل توقف چاپ در میانه پرینت یک قطعه در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن صحبت کنیم.

توقف چاپ در میانه پرینت یک قطعه

توقف چاپ در میانه پرینت
توقف چاپ در میانه پرینت

اگر پرینتر شما در ابتدای چاپ یک قطعه به درستی کار اکسترود را انجام می دهد، اما بعدا اکسترودر به طور ناگهانی متوقف شد، به طور معمول تنها چند چیز وجود دارد که می تواند این مشکل را ایجاد کند. ما هر علتی مشترک را در زیر توضیح خواهیم داد. و پیشنهاداتی برای حل مسئله را ارائه خواهیم داد.

اگر پرینتر شما در ابتدای چاپ از مشکل اکسترود برخوردار باشد، لطفا در قسمت شروع چاپ به قسمت عدم اکسترود مراجعه کنید.

خروج فیلامنت

این یک مورد کاملا واضح است، اما قبل از بررسی سایر مسائل، ابتدا مطمئن شوید که هنوز عمل بارگیری فیلامنت توسط نازل به خوبی انجام می شود. اگر رول فیلامنت تمام شده بود، قبل از ادامه چاپ، یک رول جدید را بارگیری کنید.

فیلامنت ها در برابر چرخ دنده ها رد شده اند

در طی یک چاپ، موتور اکسترودر دائما در حال چرخش است و تلاش می کند تا فیلامنت را به نازل برساند تا چاپگر بتواند جریان پلاستیک اکسترود شده را حفظ کند. اگر شما سعی می کنید به سرعت چاپ کنید و یا سعی کنید پلاستیک را بیش از حد سرعت اکسترود منتقل کنید، این موتور ممکن است رشته های ریز را خرد کند، تا زمانی که هیچ چیز ای برای برداشتن چرخ دنده ها وجود نداشته باشد.

اگر موتور اکسترودر شما می چرخد، اما رشته حرکت نمی کند، احتمالا این مورد علت آن است. برای جزئیات بیشتر در مورد چگونگی حل این مسئله، بخش خوردگی فیلامنت را ببینید.

توقف چاپ در میانه پرینت یک قطعه
توقف چاپ در میانه پرینت یک قطعه

اکسترودر مسدود شده است

اگر هیچ یک از علل فوق به پرینتر شما مربوط نمی شود، احتمالا اکسترودر مسدود شده است و این عامل توقف چاپ می باشد. اگر این اتفاق در وسط چاپ رخ دهد، ممکن است نیاز باشد تا چک کنید و اطمینان حاصل کنید که فیلامنت تمیز است و هیچ گرد و غبار بر روی آن وجود ندارد. اگر گرد و غبار کافی به رشته متصل شود، می تواند منجر به مسدود شدن در داخل نازل شود.

چندین علت احتمالی دیگر برای اکسترودر مسدود شده وجود دارد، بنابراین لطفا برای توضیحات بیشتر به توضیحات مسدود شدن یا گرفتگی اکسترودر (نازل) در مطالب قبلی از سری مطالب مشکلات پرینت سه بعدی در شروع بخش چاپ مراجعه کنید.

داغ کردن درایور موتور اکسترودر

موتور اکسترودر در طول چاپ شما به شدت سخت کار می کند. دائما در حال چرخش به عقب و جلو است، فشار دادن و کشیدن پلاستیک به عقب و جلو. این حرکت سریع نیاز به مقدار زیادی جریان دارد و اگربرای قطعات الکترونیکی چاپگر خنک کننده کافی نداشته باشد، می تواند باعث بروز افزایش بیش از حد گرما و داغ کردن آن شود.

توقف اکسترود در حین چاپ
توقف اکسترود در حین چاپ

این درایورهای موتور معمولا یک قطع کننده حرارتی دارند که باعث می شود که در صورتی که درجه حرارت خیلی بالا باشد درایور کار را متوقف کند و باعث توقف چاپ شود. اگر این اتفاق می افتد، موتورهای محور X و Y چرخش و حرکت دارند . و ابزار حرکتی اکسترودر نیز حرکت خواهند داشت، اما موتور اکسترودر به هیچ وجه حرکت نخواهد کرد.

تنها راه حل این مسئله این است که چاپگر را خاموش کنید و اجازه دهید قطعات الکترونیکی خنک شود. اگر مشکل همچنان ادامه داشته باشد، می توانید یک فن خنک کننده اضافی را نیز اضافه کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.