راه اندازی و نصب پرینتر سه بعدی Leapfrog Creatr

راه اندازی و نصب پرینتر سه بعدی Leapfrog Creatr

راه اندازی و نصب پرینتر سه بعدی Leapfrog Creatr

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب نصب و راه اندازی پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا ادامه مراحل نصب و راه اندازی پرینتر Leapfrog Creatr را در نرم افزار  Simplify3D توضیح دهیم. که شامل شروع چاپ و عیب یابی آن می باشد.

Leapfrog Creatr و Simplify3D

این صفحه به شما کمک خواهد کرد که پرینتر Leapfrog Creatr جدید خود را برای استفاده از نرم افزار چاپ سه بعدی 3D Simplify ™ تنظیم کنید. Creatr در دو مدل یک مدل تک اکسترودر و مدل اکسترودر دوگانه موجود است. اگر Creatr را با نام تجاری جدید تنظیم می کنید، مطمئن شوید که راهنمای نصب بر روی وب سایت Leapfrog را تکمیل کرده اید. این شما را ازخروج از بسته بندی Creatr خود و تا نصب اولین رول فیلامنت هدایت می کند.

پیکربندی فریمور

پیکربندی فریمور
پیکربندی فریمور

هنگامی که شما برای اولین بار نرم افزار خود را باز کرده اید، توسط صفحه ساز مجازی و رابط کاربری اصلی مورد پذیرش قرار می گیرد. در حال حاضر، اطمینان حاصل کنیم که Simplify3D به تنظیمات سیستم عامل درست تنظیم شده است. به طور پیش فرض Simplify3D به سیستم عامل RepRap (Marlin / Sprinter) پیکربندی شده است، که همان چیزی است که Creatr از آن استفاده می کند، اما همیشه یک ایده خوب بررسی دوباره آن است. برای انجام این کار به Tools> Firmware Configuration بروید. نمایه RepRap باید انتخاب شود.

اتصال به Creatr

اتصال به Creatr
اتصال به Creatr

اکنون زمان اتصال به Creatr شماست! کابل USB را به کامپیوتر خود وصل کنید، سپس کنترل پنل ماشین را باز کنید. برای انجام این کار می توانید Ctrl-P (یا Command-P را روی Mac) فشار دهید. شما همچنین می توانید به Tools> Panel Control Panel بروید یا روی نماد چرخ دنده در نوار ابزار دسترسی سریع کلیک کنید.

بعدا باید پورتی را که پرینتر شما برای ارتباط با نرم افزار استفاده می کند را انتخاب کنید. پس از وصل شدن به چاپگر، ممکن است لازم باشد دکمه «Refresh» را برای نمایش پورت جدید فشار دهید. در ویندوز، این معمولا COM # نامیده می شود. کاربران مک چندین پورت را مشاهده می کنند، بنابراین مطمئن شوید که یکی از آنها را که با نام USB است انتخاب کنید.

شما نمی بایست نرخ بورد را تغییر دهید، به عنوان تنظیم پیش فرض 115200 درست است. پس از انتخاب پورت صحیح، روی “اتصال” کلیک کنید. اگر همه چیز خوب پیش رود، دکمه اتصال قرمز باید سبز شود، که نشان می دهد که شما در حال حاضر به چاپگر خود متصل هستید!

کنترل Creatr خود

کنترل Creatr خود
کنترل Creatr خود

هنگامی که شما به Creatr خود وصل هستید، می توانید از کنترل پنل ماشین استفاده کنید تا دستگاه خود را در آماده سازی برای چاپ به صورت دستی کنترل کنید. اولین چیزی که ممکن است بخواهید چک کنید این است که موتورهای شما همه متصل هستند و به درستی کار می کنند. برای انجام این کار، بر روی زبانه “Jog Controls” کلیک کنید که پانل کنترل jog را می آمورد جایی که در آن شما قادر خواهید بود به صورت دستی هد چاپگر را حرکت دهید.

شما می توانید با افزایش 0.1، 1، 10 یا 100 میلی متر در امتداد هر محور حرکت کنید و همچنین فیلامنت را رد کنید یا اکسترود کنید. به یاد داشته باشید که همیشه هدایت چاپ را نسبت به هر چیز دیگری حرکت می دهید. به عنوان مثال، با کلیک کردن بر روی یکی از دکمه های + Z چاپگر را نسبت به صفحه ساخت حرکت می دهید. برای Creatr، این بدان معنی است که صفحه ساخت در واقع به سمت پایین حرکت خواهد کرد.

تنظیم دماها

تنظیم دماها
تنظیم دماها

هر دو اکسترودر و تخت گرم در Creatr نیز می توانند با استفاده از MCP کنترل شوند. چراغ های قرمز در کنار اکسترودر و درجه حرارت تخت داغ نشان می دهد که هر یک از این گرمکن ها روشن است. شما می توانید اکسترودر سمت راست یا چپ را از طریق گزینه “Active Toolhead” انتخاب کنید. اگر از دستورالعمل نصب در وب سایت Leapfrog پیروی کرده باشید، پلاستیک ABS باید بر روی اکسترود راست نصب شود.

برای اهداف تست، اکسترودر مناسب را انتخاب کنید و “220” را به قسمت دمای اکسترودر وارد کنید و “80” را برایم بستر گرم تنظیم کنید. هنگامیکه شما دکمه “روشن”، را برای “اکسترودر” یا “بستر” را فشارمی دهید ، دایره قرمز باید روشن شود و دمای شما باید شروع به افزایش کند. توجه داشته باشید که یستر گرم برای گرم کردن بیشتراز نازل طول می کشد.

دمای بستر گرم

دمای بستر گرم
دمای بستر گرم

شما می توانید از تب “Temperature Plot” برای دیدن یک نمایش زنده از دمای فعلی در Creatr خود استفاده کنید. خط قرمز درجه حرارت اکسترودر شما را نشان می دهد و خط آبی نشانگر درجه حرارت صفحه ساخت شماست. خطوط نقطه چین نشان دهنده دمای دلخواه مورد نظر می باشد. قبل از اینکه از نازل خود بیرون بیایید، مطمئن شوید که دمای اکسترودر گرم شده و تثبیت شده است.

برگه Jog Controls را باز کنید و روی دکمه اکسترود 100 میلیمتری کلیک کنید. هد اکسترود فیلامنت را چک کنید به طور معمول، ایده خوبی است که قبل از شروع چاپ، قبل از گرم کردن و پر کردن نازل خود، این مراحل را دنبال کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.