گرم شدن بیش از حد (Overheating)

گرم شدن بیش از حد

گرم شدن بیش از حد (Overheating)

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل گرم شدن بیش از حد در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن صحبت کنیم.

گرم شدن بیش از حد

گرم شدن بیش از حد
گرم شدن بیش از حد

پلاستیکی که از اکسترودر خارج می شود ممکن است دمایی بین 190 تا 240 درجه سانتیگراد داشته باشد. در حالی که پلاستیک هنوز گرم است، قابل انعطاف است و به راحتی می تواند شکل های مختلفی را به خود بگیرد. با این حال، اگر آن را به سرعت سرد کنیم جامد می شود و شکل خود را حفظ می کند. شما باید تعادل صحیح بین درجه حرارت و سرد کردن را بدست آورید تا پلاستیک شما آزادانه از طریق نازل جریان یابد، اما می تواند به سرعت برای حفظ ابعاد دقیق قسمت چاپ شده 3D خود، سرعت بخشید.

اگر این تعادل به دست نیاورده شود، ممكن است برخی از مسائل مربوط به كیفیت چاپ را مشاهده كنید كه در آن خارج از قسمت شما به اندازه دقیق و تعریف نشده است. همانطور که می توانید در تصویر سمت چپ ببینید، فیلامنتی که در بالای هرم اکسترود شده است . زمان خنک کردن آن به اندازه کافی برای حفظ شکل آن نیست. بخش زیر چندین علت مشترک را برای گرم شدن بیش از حد و نحوه جلوگیری از آن بررسی خواهد کرد.

خنک کنندگی ناکافی

شایع ترین علت گرمای بیش از حد این است که پلاستیکی به اندازه کافی خنک نمی شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، پلاستیک به آرامی سرد می شود. و برای تغییر شکل دادن آزاد است. برای بسیاری از پلاستیک ها، بهتر است که لایه ها را سریع سرد کنید. تا از تغییر شکل آن ها جلوگیری شود.

اگر چاپگر شما دارای یک فن خنک کننده باشد، سعی کنید ظرفیت فن را افزایش دهید تا سریعتر پلاستیک را خنک کند. شما می توانید این کار را با کلیک روی «ویرایش تنظیمات فرآیند» و انتخاب برگه خنک کننده انجام دهید. به سادگی روی دکمه تنظیم سرعت فن که میخواهید ویرایش کنید، دوبار کلیک کنید.

این خنک کننده اضافی به پلاستیک کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند. اگر چاپگر شما یک فن خنک کننده را شامل نمی شود، ممکن است بخواهید یک فن جانبی پس از خرید را نصب کنید یا از یک فن دستی کوچک برای خنک کردن سریعتر لایه ها استفاده کنید.

چاپ در درجه حرارت بیش از حد

مشکل گرم شدن بیش از حد
مشکل گرم شدن بیش از حد

اگر قبلا از یک فن خنک کننده استفاده کرده اید و هنوز این مشکل را مشاهده می کنید، ممکن است بخواهید چاپ را با دمای پایین تر انجام دهید. اگر پلاستیک در دمای پایین تر اکسترود شده باشد، قادر خواهد بود سریعتر خنک شود. و شکل خود را حفظ کند. سعی کنید درجه حرارت چاپ را 5 تا 10 درجه کاهش دهید تا ببینید آیا کمک می کند یا نه.

با کلیک روی «ویرایش تنظیمات فرآیند» و انتخاب برگه دما می توانید این کار را انجام دهید. به سادگی روی تنظیم دما که میخواهید تغییر دهید، دوبار کلیک کنید. مراقب باشید دما را زیادی کم نکنید، در غیر این صورت پلاستیک ممکن است به اندازه کافی گرم نباشد تا از طریق بازویی کوچک در نازل شما بیرون بیاید.

چاپ خیلی سریع است

اگر هر لایه را خیلی سریع چاپ می کنید، قبل از اینکه بتوانید لایه بعدی پلاستیکی داغ را در بالای آن قرار دهید، زمان کافی برای اینکه لایه قبلی را به درستی شکل بگیرد ندارد. این برای قطعات بسیار کوچک بسیار مهم است که هر لایه تنها چند ثانیه برای چاپ نیاز دارد. حتی با یک فن خنک کننده، ممکن است همچنان نیاز به کاهش سرعت چاپ برای این لایه های کوچک داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که زمان کافی برای لایه شدن را فراهم کنید. خوشبختانه، Simplify3D یک گزینه بسیار ساده برای انجام دقیق آن دارد.

اگر روی «ویرایش تنظیمات فرآیند» کلیک کنید و برگه خنک (Cooling) را انتخاب کنید، بخش دیگری با عنوان «Speed Overrides» را خواهید دید. این بخش سرعت چاپ برای لایه های کوچک را به طور خودکار کاهش می دهد تا اطمینان حاصل شود که زمان کافی برای خنک شدن و سفت شدن دارند قبل از چاپ لایه بعدی. به عنوان مثال،

اگر شما اجازه دهید نرم افزار برای تنظیم سرعت چاپ برای لایه هایی که کمتر از 15 ثانیه چاپ شوند، برنامه به طور خودکار سرعت چاپ را برای این لایه های کوچک کاهش می دهد. این یک ویژگی حیاتی برای مبارزه با این مسائل گرم شدن بیش از حد است.

هنگامی که همه چیز ناپدید می شود: سعی کنید چندین قسمت را در یک بار چاپ کنید

دمای بسیار بالا در چاپ
دمای بسیار بالا در چاپ

اگر قبلا 3 مورد را در بالا امتحان کرده اید و هنوز هم مشکل خنک کننده دارید، یک چیز دیگر را می توانید امتحان کنید. یک کپی از بخشی که میخواهید چاپ کنید (Edit> Copy / Paste) ایجاد کنید یا یک شی دوم را که می توانید در همان زمان چاپ کنید، وارد کنید. با چاپ دو شی در یک بار، شما می توانید زمان خنک کننده بیشتری را برای هر قسمت جداگانه فراهم کنید.

نازل داغ نیاز به حرکت به مکان دیگری در پلت فرم ساخت برای چاپ قطعه دوم دارد. که یک زمان کوتاه برای اینکه قطعه اول خنک شود وبه خود شکل بگیرد را فراهم می کند. این استراتژی ساده و در عین حال بسیار موثر برای حل مشکلات گرم شدن بیش از حد است.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.