پل زدن ضعیف ضعیف در پرینت سه بعدی

پل زدن ضعیف ضعیف در پرینت سه بعدی

پل زدن ضعیف ضعیف در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل پل زدن ضعیف در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن ها صحبت کنیم.

پل زدن ضعیف

پل زدن ضعیف
پل زدن ضعیف

پل زدن ضعیف (Poor-Bridging) یک اصطلاح است که به پلاستیک اشاره دارد که باید بین دو نقطه اکسترود شده باشد بدون هیچ گونه پشتیبانی از زیر. برای پل های بزرگتر ممکن است نیاز به اضافه کردن ساختارهای پشتیبانی داشته باشید، اما پل های کوتاه معمولا بدون هیچ گونه پشتیبانی برای چاپ به منظور صرفه جویی در مواد و زمان چاپ ُچاپ می شوند.

هنگامی که بین دو نقطه عبور می کنید، پلاستیک در سراسر شکاف اکسترود شده و سپس به سرعت برای ایجاد اتصال جامد خنک می شود. برای به دست آوردن بهترین نتایج برآمدگی، باید مطمئن شوید که چاپگر شما با بهترین تنظیمات برای این بخش های خاص مناسب است.

اگر شما متوجه شکم دادن (آویزان شدن) و شکاف بین بخش های اکسترود شده در این قسمت ها شدید، ممکن است لازم باشد تنظیمات خود را برای بهترین نتایج تنظیم کنید. ما هر کدام از مناطقی را که میخواهید چاپ کنید را پوشش دهید تا مطمئن شوید که می توانید بهترین پل های ممکن را در چاپگر 3D خود چاپ کنید.

تنظیمات پل زدن را بررسی کنید

بخش های پل سازی با پیش نمایش ساده Simplify3D با رنگ خاص مشخص می شوند. روی “Prepare to Print” کلیک کنید تا به حالت Preview بروید و سپس حالت رنگ را در سمت چپ به “Feature Type” تغییر دهید. این برای هر نوع ویژگی با رنگ متفاوت استفاده می شود، مناطق پل زدن با رنگ زرد نشان داده می شود. از اسلایدر ها در پایین پیش نمایش استفاده کنید تا به لایه ای بروید که در آن شما انتظار دارید که اکستروژن ها را از بین ببرید و این خط ها را به رنگ زرد نشان دهید.

اگر محدوده پل زدن در زرد نشان داده نشود، دو نوع تنظیماتی که می بایست بررسی کنید وجود دارد. برای خروج از پیش نمایش، روی «ویرایش تنظیمات فرایند» کلیک کنید، و برای مشاهده تنظیمات ، به برگه دیگر بروید. اولین گزینه در این بخش آستانه منطقه پشتیبانی نشده است. این اجازه می دهد که نرم افزار نواحی بسیار کوچک را نادیده بگیرد و در مناطقی که ممکن است به تنظیمات خاص نیاز داشته باشند تمرکز کند.

اگر فکر میکنید منطقه پل زدن شما شامل آن نیست، اطمینان حاصل کنید که منطقه وناحیه اتصال شما بزرگتر از مقدار آستانه است. تنظیم دوم که باید چک کنید در سمت پایین این لیست است. به طور پیش فرض، Simplify3D از تنظیمات محیط مخصوص برای هر محیطی که به عنوان بخشی از منطقه پرتابل چاپ می شود استفاده می کند، اما اگر بخواهید، می توانید از تنظیمات پلیدی برای این مناطق نیز استفاده کنید.

برای انجام این کار، گزینه “Apply the settings bridgeing to perimeters” را فعال کنید، تنظیمات خود را ذخیره کنید، و سپس به پیش نمایش Simplify3D بروید تا تغییرات خود را تأیید کنید.

زاویه مورد استفاده برای پرشدگی پل را بررسی کنید

پل زدن و یا اتصال ضعیف
پل زدن و یا اتصال ضعیف

Simplify3D به طور خودکار بهترین جهت را برای استفاده در مناطق پل زدن خود محاسبه می کند. به عنوان مثال، اگر شما بین دو ستون که در محور X قرار دارد، پل بزنید، نرم افزار به طور خودکار جهت آن را برای آن منطقه تغییر می دهد تا اطمینان حاصل شود که infill نیز در امتداد محور X اکسترود شده است.

این به میزان قابل توجهی شانس موفقیت شما را بهبود می بخشد، بنابراین اگر متوجه شوید که شما نتایج ضعیفی را می گیرید، می بایست دوباره بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که Infill در جهت درست قرار دارد. اگر قبلا قبلا تایید کرده اید که ناحیه برآمدگی شما به درستی در منطقه Simplify3D به عنوان منطقه زرد رنگ شناخته شده است، این تغییر به صورت خودکار انجام می شود.

اگر شما همیشه می خواهید یک زاویه فریم مختلف برای این لایه های پل زدن را امتحان کنید، می توانید این را با فعال کردن گزینه “استفاده از زاویه پل زدن ثابت” در تنظیمات فرایند خود انجام دهید.

تنظیمات برای عملکرد بهینه را تنظیم کنید

مناطق پل زده شده در Simplify3D با تنظیمات خاص اکستروژن، سرعت و خنک سازی برای دستیابی به عملکرد مطلوب چاپ می شوند. تنظیمات اکستروژن و سرعت برای این مناطق را می توان در برگه دیگر تنظیمات روند خود یافت. به طور معمول، شما می خواهید “Multiplier Extrusion Bridge” را به 100٪ یا بیشتر تنظیم کنید، زیرا ممکن است مقادیر پایین تر در نگه داشتن سطح پایین این سطوح دچار مشکل باشد.

“ضریب سرعت برآمدگی” ممكن است نیاز به آزمایش داشته باشد، زیرا بعضی از پرینترها با پل زدن آهسته بهتر عمل می كنند، در حالی كه پرینترهای دیگر با سرعت زیاد به نتایج بهتر دست می یابند. در نهایت، می توانید تنظیمات سرعت فن را در زبانه Cooling تنظیمات فرایند خود پیدا کنید. به طور معمول، شما می خواهید تنظیم ““Bridging fan speed override” را به مقدار زیادی تنظیم کنید تا مطمئن شوید که پل ها با همان سرعت ممکن خنک می شوند.

با این تنظیمات آزمایش کنید تا بهترین ترکیب را برای چاپگر و فیلامنت 3D خاص خود پیدا کنید. بسیاری از مدل های تست پل زدن موجود است که می تواند به این کالیبراسیون کمک کند.

برای پل های طولانی از ساپورت استفاده کنید

پل های طولانی
پل های طولانی

در صورتی که نمیتوانید نتایج مطلوب را پس از تنظیم تنظیمات ذکر شده در بالا دریافت کنید، ممکن است متوجه شوید که اضافه کردن ساختارهای پشتیبانی به شما امکان می دهد بهترین کیفیت را بدست آورید. ساختارهای حمایتی یک پایه اضافی برای مناطق پل زده ایجاد می کند، که به طرز چشمگیری شانس موفقیت شما را بهبود می بخشد. شما می توانید ایجاد پشتیبانی را برای کل مدل فعال یا از ساختارهای پشتیبانی قابل تنظیم Simplify3D برای کنترل اضافی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره استفاده از ساختارهای پشتیبانی سفارشی، این ویدیو را ببینید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.