پرینت نشدن قسمت های بسیار کوچک در قطعه سه بعدی

پرینت نشدن قسمت های بسیار کوچک در قطعه سه بعدی

پرینت نشدن قسمت های بسیار کوچک در قطعه سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب مشکلات کار با پرینتر های سه بعدی پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا مشکل پرینت نشدن قسمت های بسیار کوچک در پرینت سه بعدی را معرفی کنیم. و در مورد دلایل ایجاد این مشکل و نحوه رفع آن ها صحبت کنیم. که عامل اصلی این مشکلات قطر دهانه نازل است.

قسمت های بسیار کوچک چاپ نمی شود

پرینت نشدن قسمت های بسیار کوچک
پرینت نشدن قسمت های بسیار کوچک

اکثر چاپگرهای 3D دارای اندازه نازل ثابت هستند که رزولوشن قطعه را در جهت XY تعیین می کند. اندازه نازل های متعارف 0.4mm یا 0.5mm در قطر است. در حالی که این اندازه برای اکثر بخش ها درست کار می کند و هیچ مشکلی ندارد، ممکن است هنگام تلاش برای چاپ قسمت های بسیار نازک تر از اندازه نازل، با مشکلاتی مواجه شوید.

به عنوان مثال، اگر شما سعی می کنید دیواره ای با ضخامت 0.2 میلی متر را با یک نازل قطر 0.4 میلیمتر چاپ کنید، ممکن است متوجه شوید که این دیوار نازک در پیش نمایش Simplify3D نمایش داده نمی شود. اگر شما غالبا نیاز به چاپ قسمت های بسیار نازک دارید ، ما بهترین گزینه ها را برای بررسی چاپ قسمت های کوچک اندازه را توضیح داده ایم.

اکستروژن تک دیواره ای را فعال کنید

چاپ نشدن قسمت های بسیار کوچک
چاپ نشدن قسمت های بسیار کوچک

Simplify3D شامل یک حالت مخصوص چاپ ویژه برای دیوارهای بسیار نازک و ویژگی های بیرونی است. برای فعال کردن این حالت خاص، روی «ویرایش تنظیمات فرایند» کلیک کنید، به برگه Advanced بروید و نوع External Wall Thin Wall را به «Allow Single Extrusion Dies» تغییر دهید.

پس از این تنظیمات را ذخیره کنید، اگر شما به پیش نمایش Simplify3D بازگردید، متوجه خواهید شد که بسیاری از این ویژگی های نازک در حال حاضر با استفاده از این اکستروژن تک اختصاصی چاپ می شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های تک اکستروژن، اینجا را کلیک کنید تا مقاله مفصل ما در مورد این موضوع را بیابید.

قطعه را دوباره طراحی کنید تا قسمت های ضخیم ترداشته باشید

اگر هنوز مشکلی در چاپ این ویژگی های نازک دارید، گزینه دیگر این است که قطعه را دوباره طراحی کنید تا فقط شامل ویژگی هایی باشد که بزرگتر از قطر نازل شما باشد. این به طور معمول شامل ویرایش مدل 3D در بسته اصلی CAD برای تغییر اندازه ویژگی های کوچک است.

هنگامی که ویژگی های کوچک خود را ضخیم تر می کنید، می توانید مدل را به Simplify3D دوباره وارد کنید تا مطمئن شوید که چاپگر شما قادر به تولید شکل 3D شما است.

عدم چاپ قسمت های ریز
عدم چاپ قسمت های ریز

یک نازل را با اندازه نوک کوچکتر نصب کنید

در بسیاری از موارد، شما قادر به تغییر مدل اصلی 3D نیستید. به عنوان مثال، ممکن است بخشی از آن باشد که توسط شخص دیگری طراحی شده یا یک موردی است شما آن را از اینترنت دانلود کرده اید. در این مورد، شما ممکن است بخواهید یک نازل دوم برای چاپگر سه بعدی خود فراهم کنید که به آن امکان چاپ ویژگی های کوچکتر را می دهد.

بسیاری از پرینترها دارای نوک نازل قابل جابجایی هستند که این تنظیمات پس از فروش را آسان می کند. برای مثال، بسیاری از کاربران یک نازل 0.3 میلی متری و یک نازل 0.5 میلیمتری را برای ارائه دو گزینه خریداری می کنند. برای دریافت دستورالعمل دقیق در مورد چگونگی نصب نازل با اندازه کوچکتر، با سازنده چاپگر خود مشورت کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.