پرینت سه بعدی کبد و گوش

اولین سلول های پوستی پرینت سه بعدی بافت کبد

پرینت سه بعدی کبد و گوش

با یاد و نام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا در مورد پرینت اولین سلول های پوستی پرینت سه بعدی بافت کبد صحبت کنیم.

اولین سلول های پوستی پرینت سه بعدی بافت کبد

در کنفرانس زیست شناسی تجربی 2013 در بوستون، Organovo، یک شرکت تخصصی در زمینه چاپ بر روی کاغذ، اولین سلول بافت کبد Bioprinted را به طور کامل سلولی ارائه کرد.”ما عملکرد بسیار خوبی در بافت کبدی انسان به طور کامل سلولی به دست آوردیم. با استفاده از بافت های کبدی Bioprinted 3D Organovo، ما توانایی نسخه برداری بیوفیز را برای ایجاد یک بافت انسانی ارائه دادیم که بیولوژیست های انسانی را بهتر از آنچه قبلا آورده است، راهنمایی می کند.

این بافت ها نه تنها می توانند اولین قدم به سمت کبد کامل و 3D باشند، آزمایش های آزمایشگاهی با این نمونه ها ممکن است باعث تغییر جهت تحقیقات پزشکی باشد. ما معتقدیم که این مدل ها بر توانایی آن ها در ارائه اطلاعات پیش بینی شده برای کشف و توسعه مواد مخدر، بهتر از مدل های حیوانی یا مدل های سلول های فعلی و برتر خواهد بود. “کیت مورفی، رئیس و مدیر اجرایی Organovo.

بخش متخلخل بافت های کبد ی بدن انسان با چند سلولی Organovo

بخش متخلخل بافت های کبدی بدن انسان با چند سلولی ویژگی های کلیدی تحقیقOrganovo موفق به ترکیب سه ویژگی کلیدی که بافت های 3D خود را جدا از مدل های سلولی 2D قرار می دهد.
1. بافت ها یک لایه سلولی نیستند (تقریبا 20 لایه سلولی ضخیم)
2. بافت چند سلولی از الگوی سلولی متمایز موجود در بافت مادری باز می شود.بافت های Organovo بسیار سلولی هستند که شامل سلول ها و پروتئین هایی هستند که این سلول ها تولید می کنند و بدون وابستگی به مواد زیستی یا داربست برای پرینت سه بعدی. همانطور که دکتر شارون پرسنل، CTO و سرپرست تحقیق و توسعه می گوید: “آنها در واقع به نظر می رسد مانند بافت زنده است”.

ایجاد یک گوش مصنوعی با استفاده از چاپ 3D و ژل های زندگی سلول

ایجاد یک گوش مصنوعی با استفاده از چاپ 3D و ژل های زندگی سلول
ایجاد یک گوش مصنوعی با استفاده از چاپ 3D و ژل های زندگی سلول

دانشمندان دانشگاه کورنل روش دیگری را کشف کرده اند که آن ها را قادر می سازد تا در عرض چند روز یک گوش جدید را با استفاده از ترکیبی از ژل های سه بعدی چاپ و ژل سلول زنده ایجاد کنند. این روش جدید می تواند به صدها کودک مبتلا به سندرم … (بدون گوش) کمک کند تا به آن ها گوش شنوا دهد که به نظر بیولوژیکی طبیعی است.لاورنس بوناسار، استاد مهندسی پزشکی، گفت: “این چنین پیروزی برای هر دو پزشکی و علوم پایه است و نشان می دهد که چه چیزی می تواند در زمان همکاری ما به دست آید.”بوناسار و همکارانش برای ایجاد گوش، با یک تصویر دیجیتالی 3 بعدی از یک گوشۀ انسانی شروع کردند و تصویر را با یک چاپگر سه بعدی برای جمع کردن یک قالب به یک گوش جامد دیجیتالی تبدیل کردند.

آن ها قالب را با کلاژن مشتق شده از دم موش تزریق کردند و سپس 250 میلیون سلول غضروف را از گوش گاوها اضافه کردند. این ژل کورنل پیشرفته و با دانسیته بالا همانند قوام Jell-O است که قالب از بین می رود. کلاژن به عنوان یک داربست به کار برده می شود که غضروف می تواند رشد کند.گوشامروزه تنها روش قابل اعتماد درمان این است که یک قطعه استخوان ران را بگیرد و آن را قبل از پوشاندن پوست با استفاده از گرافت پوست، به شکل گوش بپوشاند. این دانشمندان امیدوارند که این فناوری جدید برای بیمار کمتر تهاجمی باشد و نگاه طبیعیتری به آن بدهد.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.