پرینت سه بعدی چرخ و آینده آن

پرینت سه بعدی چرخ و آینده آن

پرینت سه بعدی چرخ و آینده آن

با یاد و نام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا در مورد چرخ چاپي سه بعدي تيتانيوم صحبت کنیم.

چرخ چاپي سه بعدي تيتانيوم نگاهي اجمالي به آينده مي دهد

HRE Wheels که در کاليفرنيا مستقر است، در اظهار کرد که در آينده نزديک ممکن است از لحاظ تجاري امکان پذير باشد، تا با تيم AddWorks GE Additive همکاري کرد تا اولين چرخ تيتانيوم را به صورت سه بعدي از طريق ذوب با بيم الکتروني توليد کند. گفته شده است که اين فرايند کارآمدتر از پردازش سنتي است.
ذوب با بيم الکتروني شامل پرتو الکترون است که آن را در يک تخت پودر تيتانيوم درخشش مي دهد و اين پودر را به طور انتخابي ذوب مي کند تا لايه هاي خوب پيوسته از مواد جامد را تشکيل دهد که با يکديگر ترکيب مي شوند تا يک واحد را تشکيل دهند.

قطعه مرکزی سفارشی برای پیوستن به پنج بخش اصلی HRE3D + با هم (Credit HRE Wheels) استفاده شده است

قطعه مرکزی سفارشی برای پیوستن به پنج بخش اصلی  چرخ  HRE3D + با هم (Credit HRE Wheels) استفاده شده است
قطعه مرکزی سفارشی برای پیوستن به پنج بخش اصلی چرخ HRE3D + با هم (Credit HRE Wheels) استفاده شده است

تمام پودر هايي که ذوب نمي شوند، هنوز هم براي ساخت و سازهاي بعدي استفاده مي شود. در مقابل، هنگامي که قطعات از بلوک جامد تيتانيوم خارج مي شوند، بيشتر مواد از بين مي روند.پس از چاپ پنج قسمت اصلي چرخ، سازه هاي موقت درون آن ها (که براي فرآيند چاپ لازم بود) براي بازيافت به صورت دستي برداشته شدند. سپس سطوح روباز بخش ها به حداقل رسانده شده و به منظور اطمينان از اينکه آن ها با هم به راحتي مي آيند.چرخ کامل HRE3D +بعد از آن دستکش ها به دست مي آيند و پس از آن يک فرآيند تميز کردن است که در آن هر روغن يا پودر باقيمانده را حذف مي کنند. در نهايت، يک قطعه مرکزي براي پيوستن به پنج بخش با هم استفاده شد، با استفاده از اتصال دهنده هاي تيتانيوم براي نصب همه چيز در يک بشکه نخل کربن فيبر استفاده مي شود.

پرینتر سه بعدی برای پرینت چرخ
پرینتر سه بعدی برای پرینت چرخ

اين قطعهHRE3D + ناميده مي شود، اين چرخ دنده در اوايل ماه جاري در نمايشگاه Formnext در فرانکفورت، آلمان به نمايش گذاشته شد.آلن پلتير، رئيس هيئت مديره HRE، مي گويد: “اين يک پروژه فوق العاده هيجان انگيز و مهم براي ما است، زيرا ما درک آينده طراحي چرخ را مي بينيم. “کار با تيم AddWorks GE Additive به آخرين تکنولوژي افزودني و يک تيم شگفت انگيز از مهندسان دسترسي پيدا کرد، و به ما اجازه مي داد تا محدوديت هاي طراحي چرخ را بيش از هر چيز با روش هاي فعلي از بين ببريم.”منبع: چرخ هاي HREبه روز رساني (26 نوامبر 2018): مقاله فوق در اصل بيان داشت که “ذوب شدن الکترون پرتو شامل پرتو ليزر در يک بستر پودر تيتانيوم است.” اين يک اشتباه بود و مقاله به روز شده است تا منعکس کننده اين واقعيت باشد که يک پرتو الکترون استفاده شده است نه يک ليزر.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.