پرینت سه بعدی و پیشرفت های آن

پرینت سه بعدی و متریال آن

پرینت سه بعدی و پیشرفت های آن

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت رایان 3d. در این مطلب از سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا

تجزیه و تحلیل انقلاب در بهداشت و درمان را توضیح دهیم.َ

تجزیه و تحلیل انقلاب در بهداشت و درمان

استفاده از پرینت سه بعدی به دهه 1980 زمانی که هال استریولیتوگرافی را توسعه داد برمی گردد. هال در ادغام CAD با کامپيوتر براي توسعه قطعات مبتني بر اطلاعات ديجيتال موفق بود. در حال حاضر، ناسا ماشین چاپ 3D را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی راه اندازی کرد تا قطعاتی با وزن ناچیزی ایجاد کند. آزمایشگاه ملی Oak Ridge یک بدن کامل ماشین را از طریق 3D Printing ساخته است. در میان همه این پیشرفت ها، چیزهایی در حوزه سلامت و پزشکی اتفاق می افتد. این چاپ سه بعدی از مواد بیومتریک است.

براساس گزارش تحقیقاتی IndustryARC، ارزش جهانی چاپ 3D در حوزه سلامت و پزشکی در سال 2014 به 487 میلیون دلار رسیده است. بر اساس این پیش بینی، بازاربه میزان 18.3 درصد رشد داشته است. چنین رشد ترکیبی از کاربردهای مختلف چاپ سه بعدی در بهداشت و درمان است. چاپ سه بعدی مواد زیستی یکی از برنامه های کاربردی است که تغییر پویایی بازار را بازگو می کند. که نجات دهنده بیمار بیساری است و باعث می شود تا آن ها زنده بمانند.

یک مثال کوچک از این چاپ 3D گوش است. طبق آمار، 1 در هر 8000 تا 10 هزار کودک شرایط Microtia را دارا هستند. Microtia نوعی تغییرشکل مادرزادی است که در آن، گوش نوزاد کاملا توسعه نیافته است. چاپ 3D می تواند زندگی بسیاری از کودکان را تغییر دهد.

پرینت سه بعدی و متریال آن
پرینت سه بعدی و متریال آن

پرینت سه بعدی و متریال آن

سوال مهم این است که نیاز به چاپ سه بعدی چه چیزی می تواند باشد درحالیکه این موارد از طریق تولید کامپوزیت تولید می شوند. پاسخ این سوال در توانایی چاپ سه بعدی است تا آزادی بی حد و حصر را برای طراحان فراهم کند تا ایمپلنت های ابتکاری، پیچیده و کم وزن را توسعه دهد. مقدار زیادی از سفارشی سازی را می توان از طریق چاپ سه بعدی انجام داد. اگر به دندانپزشکی نگاه کنیم، یک دندانپزشک میتواند با استفاده از چاپ سه بعدی دندان را پرینت و در دهان بیمار کار بگذارد آنچه که تغییر کرده است این است که تکنیک تراش اجازه می دهد دندان را با جزئیات پیچیده مانند شیارها و دره ها توسعه دهد. حتی پزشكان از چاپ سه بعدی استفاده می كنند تا براساس اسكن سه بعدی پلاستیك های سفارشی ایجاد كنند.

تصور کنید جهان را که در آن پیوند قلب را می توان در چند ساعت به پایان رساند. در 20 سال آینده، می توان شاهد عملکرد قلب سه بعدی به درستی و بدون رد کردن بدن بود. دانشمندان در حال تلاش برای ایجاد قلب از طریق چاپ 3D با استفاده از سلول های بدن انسان هستند. محققان در حال تلاش برای کشف راه های جدیدی نظیر چاپ ارگان هستند و این موضوع مهم در بهداشت و درمان خواهد بود.

پرینت سه بعدی در مقیاس جهانی

چاپ جهانی 3D در بازار مراقبت های بهداشتی در سال 2014 تحت تاثیر آمریکا قرار گرفت، به دلیل افزایش استفاده از تکنولوژی های چاپ 3D و افزایش سرمایه گذاری. اروپا دومین سهام بزرگ چاپ جهانی 3D در بازار بهداشت و درمان در کنار آمریکا است. با توجه به پیشرفت های قابل توجهی از جمله ادغام و خرید و سرمایه گذاری های قابل توجه توسط دولت در تکنولوژی های 3D، برآورد می شود که بازار اروپا به سرعت در حال رشد است. آسیا و اقیانوسیه نیز تخمین زده می شود که رشد قابل ملاحظه ای در این بازار داشته و CAGR با 23.5٪ بیشتر از مدت پیش بینی شده است.

با این وجود، چاپ سه بعدی آسیا و اقیانوس آرام در بخش مراقبت های بهداشتی پایین تر از اروپا در حال حاضر است و تخمین زده می شود که در آینده به دلیل افزایش جمعیت و کاربرد چاپ 3D در ایمپلنت ها و جراحی، پتانسیل بازار قابل توجهی خواهد داشت.

چاپ سه بعدی در بیومارکرهای با توجه به پزشکی شخصی در کنار هم، در آینده در حال پیشرفت است. سفارشی سازی محصولات و ارگان های تغذیه در ارائه درمان بهتر و نجات جان های متعدد کمک خواهد کرد. مفهوم چاپ در محل، محققان را قادر به تولید اندامهای پیچیده مانند کلیه ها و کبد می کند. این زمان ایده آل برای پیشرفت برای بهبود زندگی انسانی و بشر است و چاپ سه بعدی برای کمک به ما در انجام این کار است.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.