پرینت سه بعدی : تاریخچه و اصول کلی قسمت 2

پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی : تاریخچه و اصول کلی قسمت 2

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب آموزش های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا ادامه مطلب تاریخچه و اصول اولیه ، مزایا و معایب پرینت سه بعدی  را توضیح دهیم.َ

ادامه مزایای پرینت سه بعدی

عدم نیاز به قالب و ابزار مشابه که باعث کاهش قیمت می شود

هنگام ریخته گری فلز یا قالب گیری تزریقی، هر قسمت از هر محصول نیازمند یک قالب جدید است – یک عامل که می تواند هزینه های تولید بالون بسیار مهم باشد. برای جبران این هزینه های تولید اولیه، اکثر شرکت ها به هزاران مورد مشابه از فروش فروخته می شوند. به همین ترتیب، از آنجا که چاپ سه بعدی یک فرایند «تک ابزار» است، نیازی به تغییر هر جنبه ای از فرآیند نیست و هیچ هزینه اضافی یا زمان بین ساختن یک مجتمع ساده یا پیچیده لازم نیست. در نهایت این منجر به کاهش قابل توجه هزینه های ثابت می شود.

سرعت و دقت بالا در چاپ

از آنجا که هیچ ابزار گرانی برای ایجاد اشیاء از طریق چاپ سه بعدی وجود ندارد، به ویژه یک روش هزینه برای طراحان یا کارآفرینانی است که به دنبال انجام آزمایشات بازار یا تولیدات کوچک هستند – یا حتی محصولات خود را از طریق سایت های crowdfunding مثل Kickstarter راه اندازی می کنند. در این مرحله، تغییرات طراحی نیز آسان می شود بدون اینکه به طور مرتب و گران قیمت سفارشات تولید شود. به این ترتیب، چاپ سه بعدی مسیرهایی را برای کسانی که به دنبال تولید یک ایده محصول هستند، به بازار ارائه می دهند.

دور ریز کمتر

بسیاری از فرایندهای تولید متعارف کم هزینه هستند: شما با یک بلوک از مواد شروع می کنید، آن را برش می دهید، آن را ماشین کنید و آن را تا زمانی که به عنوان طراحی مورد نظر شما پردازش شده است، پردازش کنید. برای بسیاری از محصولات – مانند براکت برای یک هواپیما – طبیعی است که 90٪ از مواد خام را در طی این روند از دست بدهد.

به جای آن، چاپ سه بعدی یک فرایند افزایشی است؛ شما یک لایه را از لایه مواد خام ایجاد می کنید. به طور طبیعی، هنگامی که یک شی به این شکل تولید می شود، تنها از مواد مورد نیاز برای ایجاد این خاصیت استفاده می کند. علاوه بر این، بسیاری از این مواد را می توان بازیافت کرد و دوباره به اشیاء 3D چاپ شده تبدیل کرد.

معایب

هزینه بالاتر برای قطعات بزرگ

با وجود تمام مزایای تولید از طریق روش های افزودنی، چاپ 3D هنوز هم با فرایندهای تولید متعارف رقابت می کند، زمانی که برای تولیدات بزرگ صرف می شود. در بیشتر موارد، این نقطه چرخش بین 1000 تا 10،000 واحد بسته به مواد و طراحی است. با این وجود قیمت پرینترها و مواد اولیه همچنان کاهش می یابد، اما انتظار می رود که میزان تولید کارآمد افزایش یابد.

گزینه های کمتر در انتخاب مواد

با وجود بیش از ششصد متریال چاپ سه بعدی موجود در حال حاضر – که بیشتر آنها پلاستیک و فلزات است – انتخاب ها هنوز هم محدود به مقادیر مواد محصول، رنگ و پایان است. با این حال، این زمینه به سرعت در حال ظهور است، تعدادی از مواد جدید اضافه شده به پالت چاپ 3D در هر سال به سرعت در حال رشد است از جمله چوب، فلزات، کامپوزیت، سرامیک و حتی شکلات.

مقاومت کمتر قطعات

در برخی از تکنیک های پرینت سه بعدی، قدرت بخشی به علت فرآیند تولید لایه بر اساس یکنواخت نیست. به همین ترتیب قطعاتی که چاپ شده اند، اغلب ضعیف تر از همتایان تولید شده خود هستند. تکرارپذیری همچنین نیاز به بهبود دارد؛ قطعات ساخته شده بر روی دستگاه های مختلف ممکن است ویژگی های کمی متفاوت داشته باشند. با این حال، به عنوان پیشرفت های فنی همچنان در فرایند چاپ 3D مستمر جدید مانند Carbon3D ادامه می یابد، این محدودیت ها احتمالا در آینده نزدیک ناپدید خواهند شد.

دقت کم در برخی موارد

اگر چه ممکن است ما قادر به تولید اشیاء 3D چاپی که تحمل برش لبه مانند آی فون ندارند، پرینت سه بعدی هنوز یک روش بسیار مناسب برای ایجاد اشیاء با دقت حدود 20 تا 100 میکرون است – و یا در مورد ارتفاع یک ورق کاغذ . برای کاربرانی که اشیا را با چندین تحمل و جزئیات طراحی می کنند، چاپ سه بعدی راه حلی برای ساختن محصولات واقعی می باشد. برای اشیائی که نیاز به قطعات کار بیشتر و جزئیات دقیق تر – مانند سوئیچ خاموش در آی فون – مشکل است با رقابت با قابلیت های دقت بالا از فرآیندهای تولید خاص.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.