متریال PVA در پرینت سه بعدی

متریال PVA در پرینت سه بعدی

متریال PVA در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب معرفی متریال های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا متریال PVA را معرفی کنیم. و در موردخصوصیات فیزیکی ، کاربرد ها و همچنین معایب و مزایا و مشکلات کار با آن صحبت کنیم. اینکه متریال PVA یک ماده کمکی برای پرینت ساپورت می باشد.

متریال PVA

متریال PVA
متریال PVA

متریال PVA معمولا به دلیل توانایی حل شدن آن در آب شناخته می شود. و اغلب به عنوان یک ماده حمایت کننده برای چاپ مرکب استفاده می شود.

بررسی اجمالی

متریال PVA، یا پلی وینیل الکل، یک پلیمر نرم و زیست تخریب پذیر است که بسیار حساس به رطوبت است. هنگامی که در معرض آب قرار می گیرد، متریال PVA در واقع محلول می شود. که باعث می شود که مواد ساختاری مفید برای چاپ سه بعدی بسیار داشته باشند. هنگام چاپ اشکال بسیار پیچیده یا آنهایی که دارای حفره های محصور شده اند، ساپورت PVA می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

و سپس با حل شدن در آب گرم جدا شود. ساپورت های استاندارد ممکن است در این شرایط برای چاپ و یا حذف کردن ایجاد مشکل کنند. متریال PVA همچنین می تواند به عنوان یک متریال مدل مورد استفاده قرار گیرد، اگر نیاز به ساخت نمونه های سریع وجود داشته باشد.

مزایا

  • متریال با قابلیت حل شدن بسیار بالا در آب
  • هیچ حلال خاصی لازم نیست
  • هیچ سخت افزار اضافی مورد نیاز نیست

معایب

  • به رطوبت حساس است
  • ظروف ذخیره سازی هوا مورد نیاز است
  • احتمال لخته شدن وجود دارد اگر نازل هنگامی که اکسترود نمی کند داغ رها شود
  • گران است
ساپورت PVA
ساپورت PVA

سخت افزار مورد نیاز

قبل از چاپ 3D با متریال PVA اطمینان حاصل کنید که پرینتر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر برای اطمینان از بهترین کیفیت چاپ است.

بستر

دما: 45-60 درجه سانتی گراد
تخت سفارشی اختیاری است
محفظه مورد نیاز نیست

سطح ساختن

PEI
نوار پینتر

اکسترودر

دما: 185-200 درجه سانتی گراد
هیچ مورد خاصی لازم نیست

خنک کننده

بخش خنک کننده مورد نیاز است

بهترین راهنمایی ها

این راهنمایی ها به شما کمک می کند شانس مشکلات مربوط به چاپ 3D معمولی با متریال PVA را کاهش دهید، مانند جذب رطوبت، انحراف و جوش.

احتیاط را برای نگهداری فیلامنت ها انجام دهید

از آنجا که متریال PVA به آب بسیار واکنش نشان می دهد، ذخیره سازی فیلامنت ها در یک مخزن بدون رطوبت اجباری است. متریال PVA که آب را از هوا جذب می کند، در حین چاپ، احتمال تشکیل حباب و ترک وجود خواهد داشت. که کیفیت و مقاومت بثطعه پایانی را خراب می کند. هنگامی که کار شما با متریال PVA انجام می شود، مطمئن شوید که آنها را از چاپگر خود برداشته اید و آنها را در ظرف های هوای محکم همراه با خشک کن برای حذف رطوبت از مخزن قرار دهید.

اگر فیلامنت شما قبلا رطوبت بیش از حد را جذب کرده باشد، فیلامنت را می توان با استفاده از یک خشک تجاری خشک کرد. و یا از یک کوره برای حداقل چند ساعت در دمای پایین استفاده کنید. این باعث می شود آب از فیلامنت بدون ذوب کردن آن جدا شود. و به شما اجازه می دهد تا به راحتی و بدون حباب چاپ کنید.

از یک محافظ Ooze استفاده کنید

هنگام استفاده از متریال PVA به عنوان یک ماده پشتیبان برای چاپ های PLA، در نظر داشته باشید که یک محافظ Ooze با حداقل دو خط خروجی وجود داشته باشد. که پس از هر تغییر ابزار، این مزیت را دارد که اکسترودر PVA برای چاپ لایه آماده است. علاوه بر این، محافظ Ooze از فطعه مقابل رسوبات پلاستیکی تشکیل شده در هر دو نازل محاغظت می کند. هنگامی که چاپ تکمیل می شود، محافظ Ooze می تواند برداشته شود و دور ریخته شود. اگر محافظ Ooze را پیدا کنید بیش از حد ضعیف است و را حت می توان آن را جدا کرد. اضافه کردن یک طرح محافظ اضافی به ضخامت سپر محافظ رابرای چاپ خود در نظر بگیرید .

از لایه های ساپورت فشرده استفاده کنید

متریال PVA می تواند نسبتا گران باشد، بنابراین شما می خواهید میزان مواد مورد استفاده برای ساختارهای پشتیبانی خود را به حداقل برسانید. Simplify3D دارای یک ویژگی مفید به نام Dense Supports است که به شما اجازه می دهد تا از مواد PVA تنها در لایه های رابط بین قطعه و پشتیبان استفاده کنید. این به راحتی می تواند صرفه جویی 90٪ و یا بیشتررا در مصرف متریال PVA ارائه دهد، در حالی که هنوز اجازه می دهد پشتیبانی به راحتی حل و از قطعه جدا
شود. ساپورت متراکم همچنین یک لایه ی خشک تقریبا جامد ایجاد می کند که کیفیت سطح را در قسمت پایین چاپ شما بهبود می بخشد. اگر قبلا هرگز از این ویژگی استفاده نکرده اید، یک ویدیوی عالی برای توضیح روند وجود دارد که می تواند در اینجا یافت شود: نحوه استفاده از پشتیبانی های چگال.

راهنمایی های حرفه ای

ساپورت PVA
ساپورت PVA

در تنظیمات multi-extruder، خنک سازی PVA در طول زمان بیکاری می تواند مانع بروز مشکل و مسدود شدن نازل شود.
فاصله سطح جداسازی بالا را به لایه صفر برای یک سطح کامل تر تنظیم کنید. PVA حل خواهد شد، بنابراین مهم نیست که آیا آن را در هنگام چاپ چاپ می کند. این تکنیک را می توان برای raftهای PVA خود استفاده کرد.

شروع به کار با متریال PVA کنید

اکنون که شما آماده شروع به چاپ با متریال PVA هستید، در اینجا کمی اطلاعات بیشتر برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است. شما می توانید برخی از برنامه های معمولی زیر را مشاهده کنید، از میان آن ها یک نمونه را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.