متریال پلی کربنات در پرینت سه بعدی

متریال پلی کربنات در پرینت سه بعدی

متریال پلی کربنات در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب معرفی متریال های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا متریال پلی کربنات را معرفی کنیم. و در مورد خصوصیات فیزیکی ، کاربرد ها و همچنین معایب و مزایا و مشکلات کار با آن صحبت کنیم.

متریال پلی کربنات

متریال پلی کربنات
متریال پلی کربنات

متریال پلی کربنات به خاطر قدرت و دوام آن شناخته شده است. این متریال مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد و می تواند انتخاب خوبی برای محیط های سخت باشد.

بررسی اجمالی

پلی کربنات (PC) ماده ای با استحکام بالا برای محیط های خشن و برنامه های کاربردی مهندسی است. و همچنین دارای انحراف حرارت بسیار بالا و مقاومت در برابر ضربه است. متریال پلی کربنات دارای دمای انتقال حرارت glass بیش از 150 درجه سلسیوس است. این بدان معنی است که یکپارچگی ساختاری خود را تا آن درجه حرارت حفظ می کند. و این ویژگی آن را برای استفاده در برنامه های کاربردی با درجه حرارت بالا مناسب می سازد. همچنین می تواند بدون شکستن خم شود.

و اغلب در برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن ها انعطاف پذیری های جزئی مورد نیاز است. اکثر رشته های پلی کربنات موجود حاوی مواد افزودنی هستند که اجازه می دهد فیلامنت ها در دمای پایین چاپ شوند بنابراین از راهنمایی های مربوط به مارک خاص پلاستیکی اطمینان حاصل کنید.

حساس به رطوبت

متریال پلی کربنات بسیار هیروسکوپیک است، به این معنی که رطوبت را از هوا جذب می کند، که بر عملکرد و قدرت چاپ آن تأثیر می گذارد. پس از باز شدن، باید در ظروف محکم و بدون رطوبت ذخیره شود. همچنین برای چاپ نیاز به درجه حرارت بسیار بالا دارد و در صورت چاپ در دمای پایین یا با خنک شدن بیش از حد، باعث جداسازی لایه ها می شود. متریال پلی کربنات اغلب بهتر است با یک پرینتر که دارای حجم ساخت محصور شده است و قادر به دست یابی به دمای بالای اکسترودر می باشد چاپ شود.

مزایا

  • مقاوم در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر حرارت بالا
  • به طور طبیعی شفاف است
  • انعطاف بالا و خم شدن بدون شکستن

معایب

  • نیازمند درجه حرارت بسیار بالا برای چاپ است
  • تمایل به انحراف
  • تمایل زیاد به قطره شدن در هنگام چاپ
  • رطوبت را از هوا جذب می کند که می تواند باعث نقص چاپ شود

سخت افزار مورد نیاز

قبل از چاپ سه بعدی با متریال پلی کربنات ، مطمئن شوید که چاپگر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر برای اطمینان از بهترین کیفیت چاپ است.

بستر

دما: 80-120 درجه سانتی گراد
تخت مورد نیاز است
محفظه مورد نیاز است

سطح ساخت

PEI
چسب تجاری
چسب ماتیکی

اکسترودر

دما: 260-310 درجه سانتی گراد
اکسترودر تمام فلز مورد نیاز است

خنک کننده

بخش خنک کننده مورد نیاز نیست

پرینت سه بعدی
پرینت سه بعدی

بهترین راهنمایی ها

این راهنمایی ها به شما کمک می کند شانس مشکلات مربوط به چاپ 3D معمولی مرتبط با پلی کربنات را کاهش دهید، مانند انحراف، رشته شدن و قطره شدن.

از یک سطح ساخت مناسب استفاده کنید

PEI بهترین سطح ساخت برای پلی کربنات است. سطوح استاندارد ساخت مانند نوار آبی رنگ و چسب چوب دارای چسبنگی می باشند که این باعث می شود در دماهای بالا که برای چاپ پلی کربنات مورد نیاز است ، اثر آن ها از بین برود. Build-tak همچنین می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما تمایل دارد به چسبیدن دائمی به پلی کربنات در دمای بالاتر از 80 درجه سانتیگراد دارد.

و گاهی اوقات می تواند در این درجه حرارت به طور قابل ملاحظه ای پیچیده قطعه را از صفحه جدا کند. ورق های PEI به طور پیوسته به پلی کربنات در دمای 110 درجه سانتیگراد می چسبند، بدون اینکه به طور دائمی به قطعه اعمال شود. هنگامی که تخت خنک می شود، قطعه معمولا خود را آزاد می کند، یا می توان به آسانی آن را با یک کاردک کند.

تنظیمات را برای جلوگیری از رشته کردن و قطره شدن تنظیم کنید

با توجه به درجه حرارت بالا و سرعت فن کم خنک کننده مورد نیاز برای چاپ پلی کربنات، احتمال بالا رفتن رطوبت و بوجود آمدن این مشکلات وجود دارد. برای جلوگیری از این، سعی کنید فاصله و سرعت retraction را افزایش دهید. Simplify3D همچنین شامل یک گزینه مفید به نام Coasting می باشد که به طور خودکار فشار را در نازل درست قبل از پایان بخش کاهش می دهد.

تا از رفتن به بخش بعدی جلوگیری کند. این گزینه را می توان در برگه اکسترودر تنظیمات فرایند خود فعال کنید. اگر چاپگر 3D شما بتواند آن را اداره کند، همچنین می توانید سرعت حرکت XY را در زبانه Speeds از تنظیمات روند Simplify3D خود افزایش دهید. این به چاپگر اجازه می دهد تا حرکات سریع تر را انجام دهد، که به این معنی است که زمان کمتری برای قطره شدن وجود دارد. برای راهنمایی های دیگر در مورد چگونگی جلوگیری از چسبیدن و قطره شدن، لطفا به راهنمای کیفیت چاپ ما مراجعه کنید که دارای بخش کامل اختصاص یافته به این موضوع است.

اول تنظیمات لایه را سفارشی کنید

با توجه به گرایش بالای پلی کربنات به انحراف ، اولین لایه هنگام چاپ با این ماده بسیار مهم است. از تحقیقات ما در مورد این ماده به نظر می رسد بهترین کار ضخامت کم اکستروژن در لایه اول است. ما توصیه می کنیم در لایه اول از ارتفاع 100-150٪، عرض 12-150٪، و سرعت 15-30٪ استفاده کنید. همه این تنظیمات را می توانید در برگه Layer تنظیمات Process Simplify3D خود وارد کنید. علاوه بر این، تنظیم اولین لایه برای چاپ حدود 30 درجه گرمتر از بقیه قسمت می تواند چسبندگی لایه اول را به میزان زیادی بهبود بخشد.

لایه های صاف بالا

دمای چاپی بالا به این معنی است که رشته های اکسترود شده تمایل به قطره شدن در صورت عدم ساپورت دارند. لایه های Solid Infill باید به آرامی چاپ شوند، در حدود 50٪ سرعت، به طوری که آنها بهترین شانس برای موفقیت پر کردن فضاهای بین خطوط infill می باشد. حداقل برای 4 لایه بالا باید استفاده شود، که اطمینان حاصل خواهد شد که لایه های بالا صحیح باشد.

درصد اطمینان باید به طور کلی بیش از 25٪ چگالی نگه داشته شود تا اطمینان حاصل شود که این لایه های بالا ساپورت می شوند. اگر بخشی نیاز کمتری داشته باشد، برای اینکه سبک تر باشد یا از مواد کمتر استفاده شود، لایه های اضافی را می توان کم کرد تا امکان ایجاد یک لایه جامد را افزایش دهد.

کالیبراسیون تنظیمات اتصال

همانطور که در بالا اشاره شد، بخش های پل سازی (اتصال) نیز می تواند تحت تاثیر دمای بالای چاپ پلی کربنات قرار بگیرد. چون که پلاستیک در هوای نازک بین هر دو طرف پل اکسترود شده است، تمایل به droop دارد در حالی که سرد است. Simplify3D بسیاری از ویژگی های جدید پل سازی را در نسخه 4.0 اضافه کرده است، بنابراین می توان از آنها برای سفارشی کردن دقیق نحوه چاپ پل ها برای حصول بهترین نتایج استفاده کرد.

ما متوجه شدیم که با استفاده از ضریب سرعت عبور برابر 40٪، ضریب اکستروژن 120٪ و تنظیم سرعت اتصال بر روی 25٪، نقطه شروع خوبی برای اکثر مواد است.

راهنمایی های حرفه ای

اگر هنگام چاپ قسمت های برآمده تیز ، قسمت ها بیش از حد گرم می شوند، چرخش می کنند و یا نشانه هایی از قطره شدن دارند، ابتدا سرعت فن را برای لایه اول روی 0٪ (برای اطمینان از چسبندگی خوب کف) تعیین کنید، اما بعد از حدود 4 یا 5 لایه سرعت آن را روی 40% یا کمتر تنظیم کنید.
اگر برخی مواد رطوبت را جذب کرده باشند، سعی کنید درجه حرارت چاپ را به 280 درجه سانتیگراد یا پایین برسانید، که می تواند از ایجاد حباب و برخی مشکلات دیگر ناشی از رطوبت کمک کند.

شروع به کار با متریال پلی کربنات کنید

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شروع کار با متریال پلی کربنات وجود دارد. شما می توانید برخی از برنامه های معمولی را در زیر مشاهده کنید، و از میان آن ها یک نمونه را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.