متریال پلی پروپیلن در پرینت سه بعدی

متریال پلی پروپیلن در پرینت سه بعدی

متریال پلی پروپیلن در پرینت سه بعدی

بنام خدا و با سلام خدمت تمام کاربران عزیز. در این مطلب از  سری مطالب معرفی متریال های پرینت سه بعدی اصفهان و پرینتر سه بعدی اصفهان قصد داریم تا متریال پلی پروپیلن را معرفی کنیم. و در مورد خصوصیات فیزیکی ، کاربرد ها و همچنین معایب و مزایا و مشکلات کار با آن صحبت کنیم.

متریال پلی پروپیلن

متریال پلی پروپیلن
متریال پلی پروپیلن

متریال پلی پروپیلن به دلیل مقاومت fatigue، ویژگی های نیمه انعطاف پذیر و سبک وزن بودن برای برنامه های با چرخه بسیار بالا، قدرت پایین بسیار عالی است.

بررسی اجمالی

متریال پلی پروپیلن ماده ای نیمه سخت و سبک است که معمولا در برنامه های ذخیره سازی و بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار نیمه بلورین این متریال باعث می شود که قطعات 3D چاپ شده به به محض سرد شدن تاب بردارند . و این یک چالش برای چاپ 3D با این متریال است. پلی پروپیلن سخت است و دارای مقاومت fatigue خوب است و آن را برای برنامه های کاربردی کم قدرت مانند لولا های زنده، تسمه، افسار ها و غیره ایده آل می کند.

چند تولیدکننده حتی ترکیبات پلی پروپیلن را ایجاد کرده اند که سختی را بهبود می بخشد تا مناسب برای کاربرد عملی باشد. نکات در این مقاله انواع مختلف فیلامنت های پلی پروپیلن موجود برای چاپ سه بعدی را پوشش می دهد.

مزایا

  • فشردگی خوب و مقاومت fatigue
  • مقاومت در برابر حرارت
  • سطح صاف

معایب

  • انحراف بالا
  • قدرت کم
  • چسباندن آن به تخت و دیگر چسب ها مشکل است
  • گران بودن

سخت افزار مورد نیاز

قبل از چاپ سه بعدی با متریال پلی پروپیلن ، مطمئن شوید که چاپگر 3D شما مطابق با شرایط سخت افزاری ذکر شده در زیر برای اطمینان از بهترین کیفیت چاپ است.

بستر

دما: 85-100 درجه سانتی گراد
تخت مورد نیاز
محفظه توصیه می شود

سطح ساخت

چسب بسته بندی
ورق پلی پروپیلن

اکسترودر

دما: 220-250 درجه سانتی گراد
هیچ مورد خاصی لازم نیست

خنک کننده

بخش خنک کننده مورد نیاز است

بهترین راهنمایی ها

 پلی پروپیلن
پلی پروپیلن

این راهنمایی ها به شما کمک می کند شانس مشکلات مربوط به چاپ 3D معمولی مرتبط با پلی پروپیلن را کاهش دهید، مانند تاب برداشتن و چسبندگی ضعیف به تخت.

سطح درست ساخت را انتخاب کنید

پیدا کردن یک سطح ساخت خوب می تواند هنگامی که شما نیاز به چاپ با متریال پلی پروپیلن دارید بسیار چالش برانگیز باشد. انرژی سطحی پایین پلیپروپیلن باعث می شود تا حتی با تخت های گرم، چسبندگی آن خوب نباشد. ما متوجه شده ایم که پلیپروپیلن فقط به خودش می چسبد. خوشبختانه، یک نوار بسته بندی سطح قابل دسترس است که مبتنی بر پلی پروپیلن است، بنابراین می تواند یک گزینه عالی باشد.

نوار ضخیم بسته بندی همراه با یک تخت گرما می تواند موفقیت شما در چاپ اولین لایه را با این مواد بهبود بخشد. بعضی از نوارهای بسته بندی در دمای حدود 90 درجه سانتیگراد ذوب می شود بنابراین مهم است که تخت گرم را در دمای کمی پایین تر از نقطه ذوب نوار نگه دارید.

از Rafts برای محافظت از لایه پایه استفاده کنید

چاپ متریال پلی پروپیلن گاهی اوقات می تواند به نوار بسته بندی در سطح تخت شما بسنده کند، که پس از چاپ کامل، جداسازی نوار از قسمت پایان را سخت می کند. این اتفاق به این دلیل می افتد که درجه حرارت بالای تخت گرم اجازه می دهد تا نوار و بخشی کمی از قطعه با هم مخلوط شوند. برای جلوگیری از این رویداد، استفاده از یک Raft برای چاپ خود را در نظر بگیرید. Raft به عنوان رابط بین سطح ساخت گرم و پایین قطعه شما عمل می کند. هنگامی که چاپ کامل شد، Raft را می توان دور انداخت،

بنابراین حتی اگر آن به بخشی از نوار وصل شود، این قسمت نهایی را تحت تاثیر قرار نمی دهد. نسخه 4.0 Simplify3D چندین ویژگی جدید اضافه کرده است که از زمان کمتری استفاده می کند و مواد کمتری را مصرف می کند و به راحتی می توانند از پلتفرم استفاده کند. بنابراین اگر بخواهید با اتصال قطعات به نوار جلوگیری کنید، می توانید این گزینه را امتحان کنید.

استفاده از یک اتاق گرم یا محفظه

داشتن یک سطح ساخت خوب ممکن است برای جلوگیری از مشکلات چاپی کافی نباشد. از آنجا که می دانیم که پلی پروپیلن می تواند به شدت تاب بردارد، داشتن نوعی محوطه ای برای به دام انداختن گرما در اطراف چاپگر برای حذف انحراف کمک خواهد کرد. استفاده از یک چاپگر که دارای یک محفطه گرم است، به حذف تاب برداشتن کمک خواهد کرد.

دمای 45-60 درجه سانتیگراد برای یک اتاق گرم معمولا به خوبی کار می کند. داشتن یک محفظه استاندارد همچنین می تواند به طور قابل توجهی با استفاده از تخت مورد استفاده قرار گیرد، زیرا تخت به گرم شدن هوا در اطراف قطعه کمک می کند که در محفظه قرار می گیرد. با این حال، مراقب باشید تا درجه حرارت تخت گرم را کنترل کنید تا به نوار بسته بندی همانطور که در بالا ذکر شد آسیب نرساند.

راهنمایی های حرفه ای

Polypropylene
Polypropylene
  • اگر چه متریال پلی پروپیلن می تواند در دماهای پایین چاپ خوبی داشته باشد، چاپ با درجه حرارت کمی بالاتر در محدوده 240 درجه سانتیگراد می تواند به چسبندگی بین لایه ها برای ایجاد یک قطعه محکم تر کمک کند.
  • با استفاده از یک درجه حرارت پایین تر برای چند لایه اول چاپ خود، از اتصال قطعه خود به سطح ساخت، جلوگیری کنید.

    شروع به کار با متریال پلی پروپیلن کنید

    در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شروع کار با متریال پلی پروپیلن وجود دارد. شما می توانید برخی از برنامه های معمولی را در زیر مشاهده کنید، و از میان آن ها یک نمونه را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری با * مشخص شده اند.